×
×

رییس دانشگاه کوثر بجنورد
افزایش جذب دانشجودرتنهادانشگاه تک‌جنسیتی شرق کشور

  • کد نوشته: 17333
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر علیرضا حسینی اظهار داشت: از این تعداد دانشجو ۵۰ درصد از طریق کنکور سراسری و ۵۰ درصد نیز با سوابق تحصیلی وارد این دانشگاه شدند.
    افزایش جذب دانشجودرتنهادانشگاه تک‌جنسیتی شرق کشور
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: امسال ۶۵۰ دانشجوی دختر در ۲۱ رشته جذب تنها مرکز آموزش عالی تک‌جنسیتی شرق کشور شدند که نسبت به سال تحصیلی گذشته ۵۰ نفر افزایش دارد.

    افزایش جذب دانشجودرتنهادانشگاه تک‌جنسیتی شرق کشور

    افزایش جذب دانشجودرتنهادانشگاه تک‌جنسیتی شرق کشور
    افزایش جذب دانشجودرتنهادانشگاه تک‌جنسیتی شرق کشور

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر علیرضا حسینی اظهار داشت: از این تعداد دانشجو ۵۰ درصد از طریق کنکور سراسری و  ۵۰ درصد نیز با سوابق تحصیلی وارد این دانشگاه شدند.

    رییس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: به دلیل اینکه این دانشگاه تک جنسیتی است برخی خانواده ها از تحصیل فرزندان خود در این مرکز استقبال خوبی دارند که هم اینک دانشجویانی از استان های مختلف نظیر سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان در این مرکز آموزش عالی تحصیل می کنند.

    وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۱۰ درصد از جمعیت استان خراسان شمالی نیز اهل تسنن هستند دختران ترکمن زیادی در این دانشگاه هم اینک مشغول به تحصیل هستند.

    وی افزود: بافت فرهنگی، مذهبی و قومیتی از حضور در دانشگاه تک جنسیتی استقبال خوبی دارند.

    حسینی اظهار داشت: اگر این دانشگاه فضای مناسب آموزشی داشته باشد توان جذب دانشجویان زیادی دارد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش از پایش رشته های این دانشگاه نیز خبر داد و افزود: با توجه به سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایش سرزمینی و رشته ها رشته های مراکز آموزش عالی مورد پایش قرار می گیرد.

    وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا رشته های میان رشته ای و کارآفرینی در آینده جذب کنیم که رشته مدیریت کسب و کار های کوچک و گردشگری از آن جمله است.

     دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد، در آخرین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، رتبه نخست را در بین دانشگاه‌های خراسان شمالی به دست آورد و این در حالی است که جایگاه خود را نیز نسبت به سال گذشته، ۱۱ پله ارتقا بخشیده است.

    دانشگاه کوثر ویژه دختران در سال ۹۱ تاسیس شد و در مهرماه همین سال با مصوبه شورای آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفت رشته ۲۵۰ دانشجو پذیرفت.

    هم اکنون حدود سه هزار دانشجوی دختر در تنها دانشگاه تک جنسیتی شرق کشور در ۲۱ رشته کارشناسی ارشد و کارشناسی در حال تحصیل هستند و این مرکز آموزش عالی رتبه دوم شمار دانشجویان را در بین دانشگاه‌های تک جنسیتی کشور دارد.

    در استان خراسان شمالی ۲۹ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد در روستاها سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *