×
×

معاون فرودگاه شهدای بجنورد
دستورکاردرتغییرساعات پروازی فرودگاه بجنورد

  • کد نوشته: 17428
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محسن پیرانی اظهار داشت: برنامه پروازی فصل زمستان روزهای شنبه و سه شنبه که جزو ایام پیک سفر هوایی است خروج از تهران ساعت ۶ صبح است که با توجه به شرایط آب و هوایی مرکز استان و همچنین موقعیت فرودگاه بجنورد بیشتر پرواز ها لغو می شود.
    دستورکاردرتغییرساعات پروازی فرودگاه بجنورد
  • تبلیغ هدفمند

     معاون فرودگاه شهدای بجنورد گفت: با توجه به اینکه ساعت برقراری برخی پروازهای این فرودگاه صبح زود است که بعضا شرایط نامساعد هوا باعث لغو آن می شود، تغییر زمان پروازها در دستور کار قرار گرفته است.

    دستورکاردرتغییرساعات پروازی فرودگاه بجنورد

    دستورکاردرتغییرساعات پروازی فرودگاه بجنورد
    دستورکاردرتغییرساعات پروازی فرودگاه بجنورد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محسن پیرانی اظهار داشت: برنامه پروازی فصل زمستان روزهای شنبه و سه شنبه که جزو ایام پیک سفر هوایی است خروج از تهران ساعت ۶ صبح است که با توجه به شرایط آب و هوایی مرکز استان و همچنین موقعیت فرودگاه بجنورد بیشتر پرواز ها لغو می شود.

    وی افزود: هرچند ساعات شرکت ایران ایر در روزهای شنبه و سه شنبه بهترین زمان برای پرواز است چرا که بیشتر مسافران در ساعات اول وقت اداری می توانند کارهای خود را انجام دهند اما شرایط آب و هوایی و وجود مه باعث لغو پروازها می شود.

    پیرانی اظهار داشت: لغو پرواز ها به دلیل شرایط آب و هوایی در تمامی فرودگاه ها وجود دارد اما به علت اینکه فرودگاه بجنورد در روز یک برنامه پروازی دارد بیشتر به چشم می خورد اما در سایر فرودگاه ها پرواز جایگزین نیز وجود دارد.

     معاون فرودگاه شهدای بجنورد اظهار داشت: هم اینک با رایزنی های انجام شده تلاش می کنیم که برنامه پروازی تا پایان سال را تغییر دهیم.

    پیرانی افزود: بعضا به دلیل اینکه یک پرواز لغو نشود با پیگیری های زیاد آن را به تاخیر می اندازیم که این موضوع نیز باعث خسارت به شرکت های هواپیمایی می شود زیراکه سایر برنامه های آنان نیز به خودی خود تغییر می کند.

    به گزارش ایرنا بیشتر پرواز های فرودگاه بجنورد در هفته گذشته به علت وجود مه و شرایط نامناسب آب و هوایی لغو شده بود یا از آسمان مرکز استان خراسان شمالی به تهران بازگشته است و همچنین برخی از پرواز ها نیز لغو شدند اما علتی برای آن ذکر نشده بود.

    معمولا پرواز شرکت های هواپیمایی به مقصد بجنورد به علت شرایط نامساعد جوی، کمبود ناوگان، نیاز هواپیماها به بررسی فنی دوره‌ای، شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر لغو می شود.

     به علت خاص بودن شرایط فرودگاهی این شهر حتی در گذشته نیز تعداد پرواز ها طبق برنامه پروازی پیش نمی رفت،  صرفه اقتصادی برای ایرلاین ها بسیار مهم است که باید به نوعی در برخی از مواقع مورد حمایت نیز قرار گیرند.

    فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می شود.

     در این استان تامین کننده مالی، حمایت گر و یا اسپانسر برای پروازها وجود ندارد به همین علت برخی مواقع برای نگه داشت وضعیت موجود  باید چارتر ها را مورد حمایت قرار داد تا ضرر و زیان مانع فعالیت آنان نشود.

    ماهان و شرکت های آسمان و ایران ایر در اسفند ۹۸ و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش استقبال از سفر، شمار زیادی از برنامه های پروازی خود به بجنورد را لغو کرده بودند اما در فصول پاییز و زمستان نیز بخش زیادی از برنامه های پروازی این فرودگاه به علت شرایط نامناسب آب و هوایی لغو می شود.

    فرودگاه مرکز استان خراسان شمالی در هفته میزبان هشت برنامه پروازی شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ماهان و آسمان است.

    فرودگاه بجنورد با گستره کنونی ۲۸۶ هکتار در شمال شرق تا شمال غربی شهر بجنورد واقع شده است.

    این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفته است.

    در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

    فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد اما در سال ۸۵ به عنوان یه فرودگاه مستقل معرفی شد.

    پس از سال ۸۵ با توجه به تشکیل استان خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد شاخص های پروازی فرودگاه مانند تعداد روزهای پرواز، تعداد پرواز ها و تعداد مسافر رشد قابل توجهی داشته است.

    با توجه به فاصله کم فرودگاه به شهر بجنورد و نظر به وجود شاخص های پروازی رو به رشد، استقبال مردم استان از مسافرت هوایی و وجود فضای مناسب سرمایه گذاری می طلبد سرمایه گذاران نسبت به بررسی و ارایه طرح های تفریحی، تجاری، فرهنگی اقدام کنند.

    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *