×
×

نماینده مردم بوشهر
برخی نمایندگان خواستاربازگشت بودجه به صحن مجلس هستند

  • کد نوشته: 17518
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالکریم جمیری روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یکی از شاخص‌هایی که در بند ۷ ماده واحده احکام اصلاحی ساختار بودجه ۱۴۰۰ آمده است، معکوس درآمد سرانه است که به منظور توزیع عادلانه بودجه استان‌ها در مجلس شورای اسلامی مصوب شد.
    برخی نمایندگان خواستاربازگشت بودجه به صحن مجلس هستند
  • تبلیغ هدفمند

    نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بدلیل مغایریت یکی از بندهای بودجه ۱۴۰۰ با اصول قانون اساسی و نادیده گرفتن حق استان های میزبان صنایع نفت و گاز شماری از نمایندگان خواستار بازگشت بودجه از شورای نگهبان به صحلن علنی مجلس هستند.

    برخی نمایندگان خواستاربازگشت بودجه به صحن مجلس هستند

    برخی نمایندگان خواستاربازگشت بودجه به صحن مجلس هستند
    برخی نمایندگان خواستاربازگشت بودجه به صحن مجلس هستند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالکریم جمیری روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یکی از شاخص‌هایی که در بند ۷ ماده واحده احکام اصلاحی ساختار بودجه ۱۴۰۰ آمده است، معکوس درآمد سرانه است که به منظور توزیع عادلانه بودجه استان‌ها در مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

    جمیری ادامه داد:  این بدان معنی است که استان‌های با درآمد کمتر سهم بیشتری از بودجه داشته باشند، ولی ضرر آن برای استان‌های نفت خیزی چون بوشهر و خوزستان بسیار بیشتر از سودی است که ممکن است عاید آنها شود.

    وی اضافه کرد: استان بوشهر در کنار استان‌های خوزستان و تهران، بیشترین درآمد سرانه کشور را دارند و براساس این مصوبه اعتبارات کمتری در بودجه سالانه خواهند داشت، تکلیف پایتخت که مشخص است ولی استان‌های بوشهر و خوزستان که میزبان صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی هستند سهم چندانی از درآمد سرانه خود ندارند و با این مصوبه از سهم اعتبارات آنها هم کاسته می‌شود.

    رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر یادآورشد: بوشهر، استان توانمندی است ولی محروم نگه داشته شده و از استعدادهای طبیعی آن بهره ای نداریم، نباید با نگاه ناعادلانه محرومیت بوشهری ها را دوچندان کرد.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:  تنها بهره ای که استان بوشهر بیشتر از سایر استان های کشور از صنایع عظیم نفت و گاز دارد، آلودگی هوا و تخریب محیط زیست است که غیر از آن آورده ای برای مردم محروم استان ندارد.

    جمیری افزود:مصوبه جدید مغایر با اصل‌های ۱۱۰ و ۴۸ قانون اساسی درخصوص برطرف کردن محرومیت از مناطق کمتر توسعه یافته و توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات است، همچنین این مصوبه با سیاست‌های کلی نظام برای رسیدن به هدف‌های چشم انداز که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است انطباق ندارد.

    وی با اشاره به پیگیری‌هایی که درخصوص اصلاح این مصوبه صورت گرفته است گفت: به اتفاق تعدادی از نمایندگان مجلس مکاتباتی با شورای نگهبان و شورای انطباق مصوبات با سیاست‌های کلی نظام داشته ایم و با توجه به مستندات قانونی انتظارمان این است که این مصوبه برای اصلاح به صحن مجلس برگردد.

    نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مذاکراتی با حقوقدان‌های شورای نگهبان انجام شده که امید می‌رود موثر واقع شود و عبارت معکوس درآمد سرانه از بند ۷ حذف و یا اینکه درآمدهای نفت و گاز استان‌های نفتی در این بند محاسبه نشود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *