×
×

کرونا یلداتان را نفریبد

  • کد نوشته: 17525
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، در طول ۱۰ ماه گذشته از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ هیچ وقت مسئولان بهداشت و درمان، پزشکان ‌و پرستاران این چنین از پیامدهای برپایی دورهمی طولانی ترین شب سال دغدغه نداشته اند و همگان را از برپایی این آیین کهن که ممکن است سلامت شمار زیادی از هموطنان را با خطر روبه رو منع نکرده اند.
    کرونا یلداتان را نفریبد
  • تبلیغ هدفمند

    برخی از شهروندان در کهگیلویه و بویراحمد چنان برای خریدهای شب یلدا به بازار هجوم می آورند و از هم سبقت می گیرند که گویا بیماری کرونا در جامعه شیوع پیدا نکرده است غافل از اینکه با بی توجهی کردن و برگزاری دورهمی شب یلدا در طوفان اپیدمی مرگبار کرونا گرفتار می شوند.

    کرونا یلداتان را نفریبد

    کرونا یلداتان را نفریبد
    کرونا یلداتان را نفریبد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، در طول ۱۰ ماه گذشته از  آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ هیچ وقت مسئولان بهداشت و درمان، پزشکان ‌و پرستاران این چنین از پیامدهای برپایی دورهمی طولانی ترین شب سال دغدغه نداشته اند و همگان را از برپایی این آیین کهن که ممکن است سلامت شمار زیادی از هموطنان را با خطر روبه رو منع نکرده اند.

    دان پهن شده کرونا برای دورهمی شب یلدا جدا از دست اندرکاران بهداشت و درمان، موجب نگرانی قشرهای گسترده مردم شده و خواهان دوری همگان از این دورهمی با ظاهر زیبا و اما خطرناک شده اند.

    دورهمی های یلدا بدون شک در محیط های بسته برگزار می شوند و افراد بدون ماسک در این مهمانی ها حضور می یابند که این موارد چراغ سبز روشنی برای پهن شدن بساط دام کروناست. شهروندان در کنار هم می گویند، شادی می کنند اما دام کرونا بی صدا برای خود طعمه جمع آوری می کند.

    شهروندان چنانچه بخواهند یلدای امسال را همچون سال های گذشته برگزار کنند بدون شک در خانه ها را با فراغ بال برای این بیماری مرگبار باز و بسته می کنند و نتیجه این همنشینی را روزها بعد در مراکز درمانی کرونایی و یا با مرگ عزیزان به سوگ می نشینند.

    یکی از بانوان کهگیلویه و بویراحمد که معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری است، پرهیز از دورهمی شب یلدا را احترام به زحمت های بی شمار کادر درمان در مراکز درمانی دانست.  

    آذر صفایی با دعوت از شهروندان برای برگزاری مجازی مراسم شب یلدا، تاکید کرد: آیین زیبا و قدیمی شب یلدا را  امسال با استفاده از فضای مجازی و به صورت دورهمی های دور از هم برگزار کنیم تا سلامت خود و خانواده هایمان حفظ شود.  

    وی ابراز داشت: مردم توجه داشته باشند که توقف چرخه انتقال ویروس کرونا بدون همکاری همه آن ها ممکن نیست و دورهمی های شب یلدا، چرخه انتقال ویروس کرونا را چند برابر می کند.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد که در خط مقدم مبارزه با بیماری همه گیر کووید ۱۹ قرار دارد و نقش اصلی در مقابله با این بیماری را در رفتار صحیح مردم می داند، گفت: با توجه به پیش رو بودن شب یلدا، ملتمسانه از مردم تقاضا می کنم از حضور در هرگونه تجمع کوچک و بزرگ امتناع کنند.  

    پرویز یزدان پناه افزود: برپایی مهمانی و دورهمی ها در طولانی ترین شب سال «یلدا» بسیار خطرناک است و ساده انگاری و بی تفاوتی در این زمینه می تواند استان را دوباره وارد وضعیت قرمز بیماری کرونا کند.  

    وی تصریح کرد: مقابله با این بیماری عزم جدی مردم را می طلبد و با مشارکت آگاهانه تمامی آحاد جامعه می توانیم در جلوگیری از انتقال‌ و کنترل ویروس موفق شویم.

    کارشناسان بهداشتی در شرایط کنونی، فضای مجازی را بهترین روش برای لذت بردن از شب یلدا و داشتن تماس تصویری با خانواده ها ذکر می کنند که تقریبا همه به آن دسترسی دارند.

    به عقیده آنان، نزدیک به ۱۰ ماه است که کارکنان مراکز درمانی با تمام  توان اما مظلومانه مقابل بیماری کووید ۱۹ ایستاده اند و نباید با بی توجهی و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تلاش آنان را ضایع کنیم و و با برپایی دورهمی یلدا زمینه بروز فاجعه انسانی کرونا را فراهم کنیم.  

    حرف آخر کارکنان مراکز درمانی این است که همگان هوشیار باشیم و با اندکی کوتاهی زحمت های طولانی مدت این قشر زحمت کش را بر باد ندهیم و همه در خانه بمانیم و با همان جمع کوچک خانوادگی بدون از هر گونه مهمانی و دورهمی از فال لسان الغیب حافظ شیرازی در این شب دراز لذت ببریم.

    بیماری مرگبار کووید ۱۹ همچنان در کهگیلویه و بویراحمد قربانی می گیرد و با فوت هفت نفر دیگر از بیماران کرونایی در ۲۴ساعت گذشته شمار جانباختگان کووید۱۹ در استان به ۳۷۶ نفر رسید.

    بررسی ها نشان می دهد که که وضعیت سنی فوت شدگان بیماری کرونا در این استان به سمت میانسالان گرایش پیدا کرده است و این موضوع ضرورت توجه بیشتر همشهریان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی را دوچندان می کند.

    هم اکنون ۲۵۳ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد  ۱۰۳ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۰ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

    از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ هزار و ۵۵۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *