×
×

شروع هوشمندسازی توقفگاه‌های زیرسطحی ازمشهد

  • کد نوشته: 17535
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۸
  • ۰
  • کاروان افتتاح های روزهای پنجشنبه رییس جمهوری در ۲۷ آذر ماه به مشهد رسید و طرح‌هایی با هزینه هفت هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان ‌در استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس اصفهان، آذربایجان شرقی افتتاح شد که توقفگاه هوشمند زیر سطحی مجد به عنوان اولین پارکینگ زیرسطحی هوشمند کشور و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد از جمله این طرح‌ها بود.
    شروع هوشمندسازی توقفگاه‌های زیرسطحی ازمشهد
  • تبلیغ هدفمند

     افتتاح اولین توقفگاه زیرسطحی هوشمند کشور در مشهد روز پنجشنبه با ارتباط ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری، گامی در جهت ارتقای توقفگاه‌های کشور است که البته در کنار آن نوسازی ناوگان عمومی نیز به عنوان یکی از مهمترین الزامات توسعه پایدار شهری محقق شد.

    شروع هوشمندسازی توقفگاه‌های زیرسطحی ازمشهد

    شروع هوشمندسازی توقفگاه‌های زیرسطحی ازمشهد
    شروع هوشمندسازی توقفگاه‌های زیرسطحی ازمشهد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین کاروان افتتاح های روزهای پنجشنبه رییس جمهوری در ۲۷ آذر ماه به مشهد رسید و طرح‌هایی با هزینه هفت هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان ‌در استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس اصفهان، آذربایجان شرقی افتتاح شد که توقفگاه هوشمند زیر سطحی مجد به عنوان اولین پارکینگ زیرسطحی هوشمند کشور و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد از جمله این طرح‌ها بود.

    به گفته شهردار مشهد یکی از مهمترین مشکلات زیرساختی در مشهد و به خصوص در هسته مرکزی شهر، توقفگاه خودرو است و تلاش کرده‌ایم تا حد امکان این معضل را در شهر حل و فصل کنیم.

    محمد رضا کلائی افزود: توقفگاه زیرسطحی هوشمند مجد با ظرفیت یکهزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو از پروژه‌هایی است که در مسیر حرم مطهر رضوی احداث شد و به نوعی مناسب‌ترین توقفگاه برای مدیریت ترافیک و آسایش شهروندان است.

    وی ادامه داد: این توقفگاه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویژه‌ای در آن تعبیه شده‌ است.

    شهردار مشهد گفت: این توقفگاه هوشمند است و افراد در منزل خود می‌توانند در ساعت مشخص فضای توقف را برای خود رزرو کنند، همچنین این توقفگاه برای معلولان دارای امکانات ویژه‌ای است.

    وی افزود: این توقفگاه هوشمند سیستم توقفگاه‌های کشور را ارتقا داده ‌است.

    نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی
    حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین زیرساختهای جوامع امروزی است که نقش مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا دارد، سهم حمل و نقل عمومی در رفت و آمدهای درون کلانشهرها باید ۷۵ درصد باشد اما این امر محقق نشده و در مشهد سهم کنونی حمل و نقل عمومی درون شهری حدود ۴۵ درصد است.
    با ارتقای سیستم حمل ونقل عمومی و نوسازی ناوگان می‌توان رغبت شهروندان به استفاده از این ناوگان را افزایش داد، بنا به اعلام عبدالرضا رحمانی ‌فضلی وزیر کشور در این دولت ۶۹۱ واگن و معادل ۳۷ درصد به تعداد ناوگان مترو افزوده شد، در زمینه نوسازی اتوبوس‌ها یک‌ هزار و ۱۶۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و یک هزار و ۲۰۰ دستگاه نیز بازسازی و ۷۳ هزار تاکسی نیز تعویض و نوسازی شده‌ است.
    امروز نیز در مراسم افتتاحیه‌های ویدئوکنفرانسی رییس جمهور، در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد، ۳۱ دستگاه اتوبوس جدید، ۱۷۰ دستگاه مینی‌بوس ۴۹۲ دستگاه تاکسی جدید وارد ناوگان حمل ونقل عمومی این کلانشهر شد. 
    رییس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی با اشاره به بهره‌برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان، افزود: با تلاش اعضای شورای شهر، مدیریت شهری و استاندار شرایط مطلوبی در شهر مشهد وجود دارد و در دوره دوم دولت تدبیر و امید تاکنون شهرداری مشهد ٣۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده که اقدام مهمی است.
    محمد رضا حیدری اظهار امیدواری کرد با همراهی و همکاری دولت و هم افزایی در مشهد، برگ زیرینی در حوزه توسعه و عمران شهری رقم بخورد.
    شهردار مشهد نیز گفت: بسیاری از ناوگانی که امروز وارد سیستم حمل و نقل عمومی می‌شود در مناطق حاشیه شهر به کار گرفته خواهند شد و امیدواریم تا پایان سال تعداد زیادی اتوبوس به چرخه فعالیت وارد کنیم.
    وی افزود: به حمل و نقل عمومی و توقفگاه‌ها باید منسجم نگاه شود، در هسته مرکزی شهر سیاست استفاده از حمل و نقل عمومی دنبال می‌شود و در اطراف این منطقه نیز باید توقفگاه‌ها را طراحی کنیم که موضوعی جدی است  و هنوز در اول این راه هستیم.
    در مجموع با افزایش سطح رفاه مردم در شهرها و روستاها می‌توان به تثبیت جمعیت نیز کمک کرد، بطوریکه امروز رییس دولت تدبیر و امید در مراسم بهره‌بردرای از طرح‌های مدیریت شهری اذعان داشت: امروز با وجود ۷۴ درصد جمعیت شهری در کشور ارائه خدمات شهری بسیار حائز اهمیت است. روستاهای ما متاسفانه خالی از سکنه شده که باید آنها را آباد کرد و باید جاذبه معکوس به وجود بیاید و شاهد مهاجرت از شهر به روستا باشیم.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *