×
×

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی گلستان
برای جلوگیری ازانتقال آنفلوآنزای پرندگان پایش زیستگاه‌هاادامه دارد

  • کد نوشته: 17763
  • ۱۳۹۹-۰۹-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار محسن عبدالوند در خصوص میزان رصد و پایش از تالاب و آب بندان های استان اظهار داشت: به طور کاملا مستمر خلیج گرگان، آب بندان ها، تالاب‌ها و دیگر زیستگاه‌های پرندگان مهاجر آبزی زمستان گذران را کارشناسان دامپزشکی با همکاری ماموران حفاظت محیط زیست مورد رصد و پایش قرار می دهند تا در صورت مشاهده گونه تلفات غیرعادی، و انجام نمونه برداری و آزمایش از خطر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کنند.
    برای جلوگیری ازانتقال آنفلوآنزای پرندگان پایش زیستگاه‌هاادامه دارد
  • تبلیغ هدفمند

    معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی گلستان ضمن تاکید بر عدم مشاهده‌ هرگونه آنفلوآنزای پرندگان گفت: همچنان روند پایش و کنترل زیستگاه‌های استان در جهت پیشگیری از هرگونه شیوع و انتقال آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ادامه دارد.

    برای جلوگیری ازانتقال آنفلوآنزای پرندگان پایش زیستگاه‌هاادامه دارد

    برای جلوگیری ازانتقال آنفلوآنزای پرندگان پایش زیستگاه‌هاادامه دارد
    برای جلوگیری ازانتقال آنفلوآنزای پرندگان پایش زیستگاه‌هاادامه دارد

    به گزارش بازار کسب کار محسن عبدالوند در خصوص میزان رصد و پایش از تالاب و آب بندان های استان اظهار داشت: به طور کاملا مستمر خلیج گرگان، آب بندان ها، تالاب‌ها و دیگر زیستگاه‌های پرندگان مهاجر آبزی زمستان گذران را کارشناسان دامپزشکی با همکاری ماموران حفاظت محیط زیست مورد رصد و پایش قرار می دهند تا در صورت مشاهده گونه تلفات غیرعادی، و انجام نمونه برداری و آزمایش از خطر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کنند.

    وی با خواست از شهروندان نسبت به در امان بودن از بیماری فوق از هر گونه شکار و یا مصرف گوشت پرندگان مهاجر آبزی اجتناب نمایند.

    وی در ادامه افزود: تاکنون موردی از تلفات غیرعادی یا وقوع این بیماری ویروسی در واحدهای صنعتی با توجه به جدی قراردادن هشدارهای بهداشتی دامپزشکی توسط متصدیان صنعت پرورش مرغ در استان گزارش نشده اما لازم است شهروندان گلستان مرغ کشتاری مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند.

    عبدالوند از جمله مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای انتشار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی و بومی واکسیناسیون و تشدید ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای در طیور صنعتی، حصارکشی و مسقف نمودن مکان نگهداری طیور بومی و عدم تماس مستقیم افراد با پرندگان مهاجر آبزی و همچنین پرندگان وحشی مهاجر دانست.

    لازم به ذکر است که بیماری آنفلوآنزای پرندگان در جمعیت حیوانات بویژه ماکیان ایجاد می شود و می ‌تواند انسان را آلوده کرده و موجب بیماری شدید با میزان مرگ بالا شود.

    مطابق گزارشات ارائه شده از سوی اداره کل دامپزشکی استان، یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور بومی علاوه بر فعالیت هزار و ۵۲ واحد صنعتی با ظرفیت جوجه ریزی ۳۱ میلیون قطعه در سال، در این استان شمالی کشور پرورش داده می شود.

    گفتنی است استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است و هر ساله بخش بسیاری از پرندگان سیبری برای گذاران زمستان به مناطق آبگیر ان مهاجرت می کنند.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *