×
×

استاندار البرز
رتبه نخست البرزدرمهاجرت پذیری کشور

  • کد نوشته: 17810
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۱
  • ۰
  • عزیزاله شهبازی عصر یکشنبه درنشست شورای آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: ماهانه به علت مهاجرت ها، جمعیت زیادی به استان اضافه می شود.
    رتبه نخست البرزدرمهاجرت پذیری کشور
  • تبلیغ هدفمند

     استاندار البرز اعلام کرد که این استان رتبه نخست مهاجرت پذیری را در کشور دارد درحالی که زیرساخت های آن متناسب با افزایش جمعیت رشد پیدا نکرده است.

    رتبه نخست البرزدرمهاجرت پذیری کشور

    عزیزاله شهبازی عصر یکشنبه درنشست شورای آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: ماهانه به علت مهاجرت ها، جمعیت زیادی به استان اضافه می شود.

    وی بیان داشت: این مهاجرت بی رویه  بر فعالیت آموزش و پرورش هم تاثیر گذاشته است زیرا افزایش یکباره جمعیت دانش آموزی و مشکلات در بخش آموزشی و کمبود معلم در این دستگاه اجرایی مهم را رقم می زند.

    شهبازی خاطرنشان کرد: دانش آموزان بی بضاعت این استان به ۲ هزار تبلت یا تلفن همراه هوشمند نیاز دارند تا به صورت مجازی آموزش ببینند.

    وی یادآورشد: برای این تعداد سیستم آموزشی هوشمند لازم است و همه دستگاه ها اجرایی، سازمان های مردم نهاد، خیرین و به ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) و اتاق بازرگانی پای کاربیایند تا این مشکل برطرف شود.

    شهبازی عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش استان با هدف رفع مشکلات این حوزه مهم فرهنگی تشکیل می شود تا با همراهی مسوولان شرایط مناسب بوجود آید.

    وی تصریح کرد: در نشست امروز همچنین وضعیت فضاهای آموزشی، تغییر کاربری، اجرای بسته های تحولی آموزشی، طرح انسداد مبادی بی سوادی، تعیین هزینه کارنامه تطبیق و طرح ملی مدرسه کانون تربیتی محله مورد بررسی قرار گرفت.

    وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمان کمک های مومنانه را صادرکردند که این موضوع مهم درآموزش و پرورش برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت به خصوص دربخش تامین تلفن هوشمند و تبلت درکناراهدا بسته های حمایتی اجرایی شد و همچنان ادامه دارد.

    استاندار البرز یادآورشد: برای برطرف شدن مشکلات آموزش و پرورش البرز نیاز به تشکیل برگزاری نشست های تخصصی با حضورخیرین، اتاق بازرگانی و کسانی داریم که دغدغه تعلیم و تربیت دارند.

    وی افزود: برای حل مشکلات آموزش و پرورش در بخش آموزش مجازی نیازبه بسیج عمومی داریم تا دانش آموزان بی بضاعت به کلاس درس معلم خود بپیوندند.

    وی شناسایی افراد بی سواد، تعیین تکلیف مالکیت فضاهای آموزشی، بومی سازی بسته های تحولی سند تحول بنیادین و برگزاری برنامه ها درفضای مجازی را به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی دراستان را ضروری دانست.

    استاندارالبرز درادامه به وضعیت نارنجی استان اشاره کرد و گفت: با مشارکت مردم وضعیت استان دربیماری کووید ۱۹ نارنجی شده است که همراهی مردم همچنان نیازبه تداوم دارد.

    وی تاکید کرد: ۲ مرکز تولید واکسن ویروس کرونا درکشور فعالیت دارد که هر دو دراستان البرز مستقرند و هم اکنون درحال انجام تست انسانی هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *