×
×

بخشدار میانکوه چهارمحال و بختیاری
برای جمع‌آوری آلاینده‌های نفتی میانکوه اردل تجهیزات بیشتری نیازمنداست

  • کد نوشته: 17818
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین امامداد شهبازی افزود: در حال حاضر امکانات و تجهیزاتی که به کار گرفته شده ،محدود و ضعیف است و همین موضوع جمع‌آوری آلاینده‌های نفتی را کُند و زمان‌بر کرده است.
    برای جمع‌آوری آلاینده‌های نفتی میانکوه اردل  تجهیزات بیشتری نیازمنداست
  • تبلیغ هدفمند

    بخشدار میانکوه چهارمحال و بختیاری گفت: جمع‌آوری آلاینده‌های نفتی رها شده در منطقه میانکوه اردل به تجهیزات فنی‌تر و بیشتری نیاز دارد و امکانات موجود جوابگوی حجم نفت پخش شده در منطقه نیست.

    برای جمع‌آوری آلاینده‌های نفتی میانکوه اردل تجهیزات بیشتری نیازمنداست

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین امامداد شهبازی افزود: در حال حاضر امکانات و تجهیزاتی که به کار گرفته شده ،محدود و ضعیف است و همین موضوع جمع‌آوری آلاینده‌های نفتی را کُند و زمان‌بر کرده است.

    وی ادامه داد: آلاینده‌های نفتی از محل حادثه (تلمبه‌خانه گندمکار) تا شهر سرخون به طول ۶ کیلومتر است که این آلاینده‌ها در بستر خاک نفوذ کرده است و بخشی از آن وارد رودخانه سرخون شده و چنانچه بارندگی شدید در پیش داشته باشیم، چشمه‌های تامین آب شرب شهر سرخون را نیز آلوده می‌کند.

    شهبازی با بیان اینکه جمع‌آوری آلاینده‌های نفتی در منطقه تنگ گندمکار نیاز به امکانات و تجهیزات بیشتری دارد، تصریح کرد: در مناطق سخت‌گذر جمع‌آوری آلاینده‌ها به صورت دستی انجام می‌گیرد و در دیگر مناطق از تانکرهای مکش به طول ۱۰ متر استفاده می‌شود، اما چنانچه دستگاه‌های مکنده به طول ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر به این موضوع اختصاص داده شود روند پاکسازی منطقه با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

    بخشدار میانکوه در خصوص نگرانی‌های تامین آب شرب مردم شهر سرخون نیز گفت: تاکنون آب شرب منطقه با مشکلی روبرو نبوده است و آب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار داده شده اما چنانچه بارش باران شدیدی پیش‌رو داشته باشیم و آلاینده‌ها پاکسازی نشده باشد، با بالا آمدن سطح آب در منطقه و طغیان رودخانه احتمال آلوده شدن چاه‌های تامین آب شهر سرخون وجود دارد و با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

    شهبازی خاطر نشان کرد: در دیگر موارد تهدیدی سلامت مردم را با خطر مواجه نمی‌کند و شرایط تحت کنترل و مدیریت است.

    به گزارش ایرنا، نشت نفت در منطقه سرخون شهرستان میانکوه در ۲ دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه (۲۳ آذر) بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل رخ داد.

    این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی یک روز پس از این حادثه به طور کامل مهار شد.

    قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون وروستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

    بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *