×
×

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاونی ایران
صادرات بیش ازیک میلیارددلارپسته به خارج کشور

  • کد نوشته: 17838
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا؛ ارسلان قاسمی یکشنبه در آئین افتتاح موزه پسته در محل شرکت تعاونی پسته رفسنجان با تبریک روز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: رفسنجان از قدیم مهد تولید پسته بوده و می تواند پایتخت پسته جهان شود.
    صادرات بیش ازیک میلیارددلارپسته به خارج کشور
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاونی ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیارد دلار پسته از کشورمان به خارج صادر شده است.

    صادرات بیش ازیک میلیارددلارپسته به خارج کشور

    صادرات بیش ازیک میلیارددلارپسته به خارج کشور
    صادرات بیش ازیک میلیارددلارپسته به خارج کشور

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا؛ ارسلان قاسمی یکشنبه در آئین افتتاح موزه پسته در محل شرکت تعاونی پسته رفسنجان با تبریک روز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: رفسنجان  از قدیم مهد تولید پسته بوده و می تواند پایتخت پسته جهان شود.

    وی تصریح کرد: بحث کشاورزی پسته تحقق عینی سیاست های اقتصاد مقاومتی  مورد تأکید مقام معظم رهبری است و اقتصاد  مقاومتی هم یعنی تولید در داخل و نگاه به بیرون، پس تولیدات کشاورزی و صادرات آن ها نیز یک شاخصه اقتصاد مقاومتی است.

    قاسمی تصریح کرد: امسال تاکنون بیش از یک میلیارد دلار پسته از ایران به کشورهای خارج صادر شد و این یعنی یک میلیارد دلار ارزآوری توسط پسته کاران و کشاورزان ایرانی صورت گرفته است.

    وی از دست اندرکاران شرکت تعاونی پسته رفسنجان قدردانی کرد و گفت: این شرکت در بازارسازی خارجی بسیار تأثیرگذار بود و امیدواریم اینگونه تعاونی ها را در بحث های مختلف در کشور داشته باشیم و به خودکفایی برسیم و از بیگانگان بی نیاز شویم.

    شرکت تعاونی پسته رفسنجان موفق ترین تعاونی کشور محسوب می شود  

    فرماندار رفسنجان هم در این آئین با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم بیان کرد: جبهه جنگ و نبرد علیه باطل توسط این شخصیت بارز مقاومت اداره می شد و از رفسنجان هم بیش از یک هزار نفر شهید در این راستا تقدیم شده است.

    مجید فصیحی هرندی ادامه داد: کمک هایی که به جبهه جنگ می شد بخشی از آن توسط مردم رفسنجان و از ناحیه شرکت تعاونی و محصول پسته رفسنجان صورت می گرفت و ارسال می شد.

    وی خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی پسته رفسنجان بابیش از ۷۰ هزار عضو بزرگترین و موفق ترین تعاونی کشور محسوب می شود  با اینکه این شرکت با مشکلاتی همچون تحریم ها مواجه شد امّا هرگز دست از تلاش بر نداشت و برای کشاورزان گام های موثری بر داشت.

    فرماندار رفسنجان گفت: امسال رفسنجانی ها ۶۰ هزار تن محصول پسته را برداشت کرده اند و سال آینده هم محصول خوبی برداشت خواهند کرد.

    معاون اقتصادی استانداری کرمان هم در این آئین کتاب ” سکه خندان ” را از ارزشمندترین برگ های زرین در تاریخ کشاورزی پسته دانست و  بیان کرد: انجمن اقتصاد کشاورزی ایران از نویسنده این کتاب که حاصل نیم قرن تلاش تعاونی تولیدکنندگان پسته در قالب کتابی گردآوری شده است قدردانی می کند که سهمی در تاریخ کشاوری ایران داشته است.

    حسین مهرابی ادامه داد: نویسنده به دور از عارضه های سیاسی و به صورت موشکافانه برای سامان دهی مساله مهم کشاورزی ( محصول پسته ) آن را تألیف کرده است و این مظهر فاخر کشاورزی ( کتاب سکه خندان ) را در راستای بهره مندی سایر نهادهای خصوصی کشور ایجاد کرده که جای تقدیر دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *