×
×

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
شجاعانه کارکردن کادرپرستاری کشوردرمقابله بابیماری کرونا

  • کد نوشته: 17846
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا رئیسی روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان، بهورزان و مراقبان سلامت در کشور نیز در این مدت بسیار فعال بوده و خدمات رسانی خوبی ارایه دادند.
    شجاعانه کارکردن کادرپرستاری کشوردرمقابله بابیماری کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک روز پرستار و قدردانی از آنان گفت: با شیوع ویروس کرونا کادر پرستاری کشور در مقابله با این بیماری و ارایه خدمات رسانی به مبتلایان شجاعانه عمل کردند.

    شجاعانه کارکردن کادرپرستاری کشوردرمقابله بابیماری کرونا

    شجاعانه کارکردن کادرپرستاری کشوردرمقابله بابیماری کرونا
    شجاعانه کارکردن کادرپرستاری کشوردرمقابله بابیماری کرونا

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا رئیسی روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان، بهورزان و مراقبان سلامت در کشور نیز در این مدت بسیار فعال بوده و خدمات رسانی خوبی ارایه دادند.

    وی با بیان اینکه ویروس کرونا قوی ترین کشورهای دنیا را از نظر اقتصادی و سلامت به زانو در آورد، افزود : کسانی که اکنون پیش از پایان پاندمی بیماری کرونا ،کشورها را با هم مقایسه می کنند کار بیهوده ای است باید این بیماری تمام شود بعد قضاوت ها را داشته باشیم.

    سخنگوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا با یادآوری ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان های قم و گیلان و هجمه های رسانه های  داخلی و خارجی علیه ایران بیان کرد: این در حالی بود که هنوز آمریکا و اروپا درگیر بیماری نشده بودند اما باز هم بعد از همه گیری کرونا در این کشورها، به ایران فشار می آوردند.

    وی در ادامه سخنانش با تشریح اقدامات انجام شده از ابتدای شیوع ویروس کرونا و همکاری مردم در مقابله با این بیماری اضافه کرد: با رعایت بالای ۸۰ درصدی پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تا اردیبهشت امسال شاهد افت بیماری بودیم اما بعد از آن رعایت پروتکل ها به حدود ۲۷ درصد در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد رسید.

    رئیسی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در استان های مختلف کشور یکی پس از دیگری اظهار داشت: در شهرهای جنوبی از جمله خوزستان، بوشهر، هرمزگان تا حدودی سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در فروردین و اردیبهشت بیماری نداشتیم اما تابستان این استان ها با اوج بیماری روبه رو بودند .

    وی در ادامه سخنانش در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به انتقال بیماری در فضاهای بسته اظهار داشت: عامل اصلی ابتلای بیماری کرونا در کشور دورهمی خانوادگی است لذا این دورهمی ها در فصل زمستان بسیار خطرناک است.

    معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اگر مردم در فصل زمستان به پرهیز از دورهمی بی توجهی کنند و پروتکل ها را رعایت نکنند در اواخر دی ماه و نیمه اول بهمن  اوج  مجدد بیماری را خواهیم داشت.

    وی در ادامه با تشریح اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح غربالگری در ابتدای شیوع ویروس کرونا گفت: در مرحله اول ۷۸ میلیون نیز از جمعیت کشور به صورت تلفنی و مراجعه به مراکز منتخب غربالگری شدند.

    رئیسی بیان داشت: در اجرای این طرح در مرحله دوم حدود ۶۰ میلیون نفر غربالگری با تمرکز بر افراد آسیب پذیر و سالمند انجام گرفت و در مرحله سوم با هدف تکمیل خدمات عقب مانده اقداماتی انجام شده که در این باره کمتر از ۵. ۲ درصد خدمات عقب افتاده در کشور داریم که آمار بی نظیری است.

    وی طرح شهید سلیمانی را از دیگر اقدامات در حال انجام برای مقابله با بیماری کرونا در کشور عنوان و تصریح کرد: بسیار مهم است افرادی که بیماری کرونا آنان مثبت می شود رها نکنیم و تحت قرنطینه خانگی و یا در اقامتگاه های سلامت باشند.

    با تاکید بر این مطلب که مراقبت از افراد آسیب پذیر و سالمند در این طرح اهمیت دارد، اظهار داشت: ۸۸ درصد مرگ و میرهای ما مربوط به افراد سالمند و دارای بیمارای زمینه ای است لذا مراقبت از این افراد بسیار مهم است.

    معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان اینکه گیلان جزو استان هایی است که تازه از وضعیت قرمز خارج شده، اضافه کرد: این استان نیاز به مراقبت بیشتر دارد که آموزش، اطلاع رسانی و همراهی مردم اهمیت دارد.

    گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت بعنوان یکی از متراکم ترین استانهای کشور از نخستین مناطق درگیر ویروس کرونا در ایران بود. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *