×
×

استاندار خراسان جنوبی
بهترین جایگاه برای ترویج تفکرتوسعه‌ای تعاونی‌هاهستند

  • کد نوشته: 17865
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی رییس و اعضای اتاق تعاون استان افزود: اگر قرار است توسعه استان اتفاق بیفتد باید تفکر توسعه‌ای رقم بخورد.
    بهترین جایگاه برای ترویج تفکرتوسعه‌ای تعاونی‌هاهستند
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان جنوبی تفکر توسعه‌ای را لازمه توسعه استان دانست و گفت: بهترین جا برای تشویق مردم به تفکر توسعه‌ای، تعاونی‌ها است.

    بهترین جایگاه برای ترویج تفکرتوسعه‌ای تعاونی‌هاهستند

    بهترین جایگاه برای ترویج تفکرتوسعه‌ای تعاونی‌هاهستند
    بهترین جایگاه برای ترویج تفکرتوسعه‌ای تعاونی‌هاهستند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی رییس و اعضای اتاق تعاون استان افزود: اگر قرار است توسعه استان اتفاق بیفتد باید تفکر توسعه‌ای رقم بخورد.

    وی گفت: تعاونی‌ها بسترهای خوبی هستند تا مردم گروه گروه جمع شوند، آموزش ببینند و جرأت و جسارت به آنها تزریق شود.

    استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر به دنبال فعال کردن گروه‌ها و اقشار مختلف هستیم تا در مسیر توسعه از آنها استفاده کنیم، بهترین کار ایجاد تعاونی‌هاست.

    وی گفت: تعاونی، بهترین جایگاه برای همفکری و همراهی و خرد جمعی پیرامون نیازها و برنامه‌ریزی برای استفاده از فرصت‌های استان است.

    ملانوری تصریح کرد: افکار عمومی یکی از ارکان توسعه است که باید در راستای مباحث توسعه‌ای به کار گرفته شود.

    وی افزود: تعاونی‌ها، بهترین جا برای سرمایه‌گذاری، بهترین راهکار برای فعال کردن جوامع محلی و بهترین فضا برای ترویج آموزش و فرهنگ‌سازی هستند.

    وی عملکرد خراسان جنوبی در حوزه تعاونی‌ها را مطلوب خواند و گفت: اگرچه در حد کمال و ایده‌آل نیست اما استان در حوزه تعاونی‌ها ورود خوبی داشته و ما باید به عنوان متولیان امر ببینیم توانسته ایم از این تعاونی‌ها به درستی استفاده کنیم؟

    استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بیشترین تعاونی‌های استان در زمینه کشاورزی، معدن و خدمات فعالیت دارند که البته عمده ظرفیت‌های استان هم در همین حوزه‌ها است و ما باید ببینیم در همین سه موضوع که بیشتر مورد اقبال واقع شده چقدر توانسته‌ایم به اشتغال، سرمایه‌گذاری، نوآوری و بهره‌وری دست یابیم و این تعاونی‌ها به چه میزان از نیازهای استان را تامین کرده‌اند؟

    وی خاطرنشان کرد: اتاق تعاون، اداره کل تعاون و دیگر تصمیم‌گیران باید بدانند روزی که نهالی می‌کاریم لازم است به صد سال آینده آن هم فکر کنیم، این نهال قرار نیست همیشه کوچک بماند.

    ملانوری گفت: آنچه در زمان تاسیس تعاونی‌ها باید مدنظر قرار گیرد، این است که آینده فعالیتی آنها ترسیم و مشخص شود این واحد تعاونی چقدر می‌تواند تولید ثروت و اشتغالزایی داشته باشد و به چه میزان در رفاه مردم تأثیر بگذارد؟

    وی افزود: آنچه باعث شد تعاونی‌ها شکل بگیرد، همان تفکر همکاری و همراهی بود که در شرایط فعلی هم ما باید به ترویج این فرهنگ همت بگماریم.

    استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم باید در قالب کار تعاونی و گروهی به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و سایر حوزه‌ها بپردازند و برای اینکه این موضوع اهمیت پیدا کرده و محقق شود، باید مدام تکرار تا ملکه ذهن شود و در جامعه ترویج یابد.

    وی با اشاره به ظرفیت‌های استان اظهار داشت: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، نحوه بهره‌برداری از این ثروت‌هاست که باید در جامعه جاری و ساری شود.

    ملانوری با اشاره به این که برای استفاده هرچه بهتر از این مزیت‌ها از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم گفت: افرادی که متناسب با نیازها و ظرفیت‌های استان ورود می‌کنند، کار عملیاتی دارند و می‌توانند به توسعه استان کمک کنند، مورد استقبال قرار می‌گیرند در مقابل افرادی که زمین، تسهیلات، امکانات و خدمات می‌گیرند اما کاری انجام نمی‌دهند، بدون تردید رد می‌شوند و جایی در استان ندارند.

    وی افزود: کار باید علمی، تخصصی و متناسب با نیاز استان و آینده‌ای باشد که می‌شود متصور شد.

    استاندار خراسان جنوبی از ستاد مثلث تدبیر، تلاش و توسعه گفت که در راستای بهره‌برداری از توانمندی‌های استان در دستور کار قرار گرفته است و افزود: آیین‌نامه ستاد تدبیر، تلاش و توسعه در حال نگارش است و ان شاء الله این ستاد، هفته آینده شکل می‌گیرد.

    وی تصریح کرد: استفاده از خرد جمعی و ظرفیت نخبگان، ذی نفوذان، دانشگاهیان و متخصصین برای برنامه‌ریزی در زمینه راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار استان از مهمترین اقدامات این ستاد خواهد بود.

    رییس اتاق تعاون و اعضای حاضر که نمایندگان تعاونی‌های مختلف بودند و در جمع آنها مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان هم حضور داشتند، درخصوص مسایل و مشکلات مترتب بر تعاونی‌ها توضیحاتی را ارائه کردند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *