مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: بخش عمده حوادث گاز استان تهران به نقص دودکش بر می‌گردد که بارها اعلام شده است از دودکش آکاردئونی استفاده نشود.
×
×

نقص دودکش‌ها عامل اصلی حوادث گاز استان تهران

  • کد نوشته: 17893
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۱
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: بخش عمده حوادث گاز استان تهران به نقص دودکش بر می‌گردد که بارها اعلام شده است از دودکش آکاردئونی استفاده نشود.
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: بخش عمده حوادث گاز استان تهران به نقص دودکش بر می‌گردد که بارها اعلام شده است از دودکش آکاردئونی استفاده نشود.

    سعید توکلی اظهار داشت: باید از این نوع دودکش استفاده نشود که متاسفانه در فصل سرد تعدادی از همشهریانمان را به خاطر نصب نامناسب دودکش آکاردئونی از دست می دهیم.

    وی افزود: این دودکش بر اساس انبساط و انقباض، منقبض می شود و از جای خود رها شده و دود حاصل از احتراق که مونوکسید کربن است سبب خفگی و در نهایت منجر به مرگ خاموش می شود.

    مدیرعامل شرکت گاز استان تهران تاکید کرد: باید از دودکش فلزی از ورق فولادی گالوانیزه استفاده و حتما کلاهک دودکش که به صورت اچ است را نصب کرد از این ستفاده از حلبی یا ورق سیاه برای ساخت کلاهک و لوله رابط دودکش ممنوع است.

    وی با اشاره به اینکه حتما باید مسیر خروج دود از دودکش چک شود گفت: مشاهده شده است که پرندگان اقدام به لانه سازی کردند و این امر باعث بسته شدن مسیر دودکش شده است.

    توکلی اضافه کرد: مردم باید از سلامت و استاندارد بودن دودکش و بخاری اطمینان حاصل کنند و با دقت در نصب اتصال های لوازم گازسوز، از خطر نشت گاز پیشگیری کنند ضمن اینکه یکی از نکات بسیار ساده ای که خطرآفرین است؛ قرار گرفتن پرده، لباس، رختخواب، ظروف پلاستیکی و سایر اشیای قابل اشتعال در مجاورت بخاری است که می تواند سبب وقوع آتش سوزی در منزل شود.

    این مقام مسئول خاطر نشان کرد: رعایت نکردن یکسری از موارد ایمنی و استاندارد باعث حادثه جانی و مالی می شود که خسارت های آن جبران ناپذیر است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *