×
×

نماينده مردم چابهار
فریادتشنگی مردم جنوب سیستان وبلوچستان بایدشنیده شود

  • کد نوشته: 17927
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار انلاین به نقل از روابط عمومي تيوا، معین الدین سعیدی با حضور در راديو گفت و گو كه به صورت مستقيم از شبكه تيوا پخش شد به مشكلات دسترسي مردم منطقه به آب و خطر وجود گاندوها پرداخت.
    فریادتشنگی مردم جنوب سیستان وبلوچستان بایدشنیده شود
  • تبلیغ هدفمند

    نماینده مردم چابهار بر شنیده شدن صدای تشنگی مردم جنوب سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: مبنای دین و بعثت پیامبران ایجاد عدالت در جامعه است این در حالی است که اصل سوم قانون اساسی نیز بر رفع تبعیض های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه تاکید کرده است.

    فریادتشنگی مردم جنوب سیستان وبلوچستان بایدشنیده شود

    فریادتشنگی مردم جنوب سیستان وبلوچستان بایدشنیده شود
    فریادتشنگی مردم جنوب سیستان وبلوچستان بایدشنیده شود

    به گزارش بازار کسب کار انلاین به نقل از روابط عمومی تیوا، معین الدین سعیدی با حضور در رادیو گفت و گو که به صورت مستقیم از شبکه تیوا پخش شد به مشکلات دسترسی مردم منطقه به آب و خطر وجود گاندوها پرداخت.


    نماینده مردم چابهار از عدم توجه رسانه ها و مسئولین نسبت به خطر گاندوها در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان انتقاد کرد و افزود: کم کاری تاریخی وزارت نیرو باعث شده است که صدای تشنگی مردم این منطقه شنیده نشود. کودکان این منطقه نه تنها رویا ندارند بلکه رویا کردن را هم از آنها گرفته ایم چرا که عمده توجهشان معطوف به آوردن آب از رودخانه است.

    سعیدی گفت: جالب است موضوع نبود آب شرب و وجود گاندوها که ما را دچار چالش کرده و بهترین فرزندان این سرزمین را قربانی خود کرده است تاکنون حساسیت لازم را ایجاد نکرده است اما تمساح دریاچه چیتگر توجه همه رسانه ها و مسئولان دولتی را به خود جلب کرد.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا با حصارکشی می توان خطر وجود گاندوها را رفع کرد، افزود: حصارکشی در رودخانه ها شاید به عنوان مسکنی باشد اما تا زمانی که فکر و تدبیر عاجلی برای افزایش سرانه دسترسی مردم به آب شرب وجود ندارد، کماکان ما با این فاجعه ها مواجه خواهیم بود.

    باید از ظرفیت آب شیرین کن ها استفاده کنیم

    نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها راه مقطعی برای رفع این مشکل این است که مجتمع های آب رسانی در جنوب سیستان و بلوچستان به خوبی اجرا و تکمیل شوند. همچنین با توجه به نوار ساحلی موجود منطقه باید از ظرفیت آب شیرین کن ها نیز استفاده کنیم.

    وی با اشاره به اینکه در برخی از روستاهای منطقه از جمله بریس حتی یک متر لوله گذاری آب انجام نشده است، گفت: تا زمانی که شاخص های دسترسی به آب شرب جهش قابل ملاحظه ای پیدا نکند مطمئن باشید که این فجایع تکرار خواهد شد.

    سعیدی با اشاره به اینکه نمایندگان انقلابی مجلس مشکلات را از نزدیک مشاهده کرده اند، بیان کرد: با ورود دکتر قالیباف به این مساله تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شد که با اعتبار تعیین شده بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

    وی گفت: وزارت نیرو اعلام کرده است که بخشی از اعتبارات آبیاری سیار کشور را به جنوب استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده است و قول دادند که تا پایان سال مالی ١۴٠٠، شاخص دسترسی به آب شرب به بیش از ٩۵ درصد برسد ولی در عمل تاکنون اتفاقی نیفتاده است ولی ما به عنوان نماینده این موضوع را تا دستیابی به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

    منبع: پرسون

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *