×
×

وزیر راه
خط ریلی نخجوان بازگشایی می‌شود

  • کد نوشته: 17953
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۲
  • ۰
  • محمد اسلامی روز سه شنبه در آیین افتتاح آزادراه تبریز- سهند، افزود: راه‌آهن تبریز و منطقه آذربایجان یک مسیر بسیار مناسب برای ارتباط با خط آهن اروپا و شمال قفقاز است که اخیرا بر اساس تفاهم نامه ای ۳ جانبه بین ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان با بازسازی آن می‌توان مسیر ریلی نخجوان را بازگشایی کرد.
    خط ریلی نخجوان بازگشایی می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت مسیر ریلی بین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان، گفت: تلاش داریم این مسیر را به زودی بازگشایی کنیم.

    خط ریلی نخجوان بازگشایی می‌شود

    خط ریلی نخجوان بازگشایی می‌شود
    خط ریلی نخجوان بازگشایی می‌شود

    محمد اسلامی روز سه شنبه در آیین افتتاح آزادراه تبریز- سهند، افزود: راه‌آهن تبریز و منطقه آذربایجان یک مسیر بسیار مناسب برای ارتباط با خط آهن اروپا و شمال قفقاز است که اخیرا بر اساس تفاهم نامه ای ۳ جانبه بین ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان با بازسازی آن می‌توان مسیر ریلی نخجوان را بازگشایی کرد.

    وی اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و ویژه در وزارت راه و شهرسازی، یک منطقه کانونی ترافیکی برای ترانزیت کالا و مسافربر به شمار می رود و از این جهت پروژه‌های زیادی را تا پایان دولت برای بهره‌برداری داریم. 

    اسلامی با بیان اینکه آزاد راه تبریز سهند ۲۰ کیلومتری بوده و امید است تا گره بزرگ از ترافیک استان بردارد، اضافه کرد: این پروژه ها با همت همه تلاش‌گران، مسئولان  و نمایندگان استان پیگیری شد و امروز به بهره‌برداری رسید. 

    وی  یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آذربایجان شرقی در حوزه زیرساخت های ارتباطی را راه‌آهن دانست که می تواند تا ایستگاه خاوران برسد.

    وی ادامه داد: البته پیمانکار ایستگاه خاوران فعال بوده و مسوولان استان و وزارت‌خانه نیز پیگیر اتمام آن هستند. 

    اسلامی ادامه داد: با اینکه این مسیر کوتاه است، ولی حجم آن زیاد می‌باشد و با تامین اعتبارات به طور قطع یک پروژه بزرگ و تاثیرگذار خواهد بود. 

    وی به پروژه‌های ریلی و راه سازی از قبیل تبریز – مرند، آزاد راه تبریز – ارومیه، بزرگراه تبریز – اهر، مراغه – هشترود، راه‌آهن سراب – اردبیل،  اشاره کرد و گفت: برخی از این پروژه‌ها تا پایان دولت و برخی‌ها بعد از دولت به اتمام خواهند رسید. 

    اسلامی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های با بیشترین پروژه آزادراه و بزرگراه است، به طوری که با توجه به کانونی بودن این استان در کنار استان‌های آذربایجان‌غربی و اردبیل در شکوفایی کشور موثر واقع خواهد شد.

    وی افزود: ۵۰۰ متر آب گذر در پل شهید کلانتری( ارومیه) ایجاد خواهیم کرد تا جلوی آسیب‌های دریاچه ارومیه جلوگیری شود. 

    وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر به تبریز آزادراه ۲۲ کیلومتری تبریز- سهند را افتتاح کرد.

    جمهوری خودمختار نخجوان در ۱۳۵ کیلومتری شمال غرب تبریز، دروازه ورود کشورمان به بازار اوراسیا و نیز اروپا محسوب می شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *