معاون صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تا پایان امسال ۱۱ طرح با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیون تومان در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با افتتاح این تعداد طرح برای هزار کرمانشاهی شغل ایجاد می‌شود.
×
×

ایجاد هزار شغل تا پایان امسال در استان کرمانشاه

  • کد نوشته: 17985
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۲
  • ۰
  • معاون صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تا پایان امسال ۱۱ طرح با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیون تومان در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با افتتاح این تعداد طرح برای هزار کرمانشاهی شغل ایجاد می‌شود.
    ایجاد هزار شغل تا پایان امسال در استان کرمانشاه
  • تبلیغ هدفمند

    معاون صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تا پایان امسال ۱۱ طرح با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیون تومان در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با افتتاح این تعداد طرح برای هزار کرمانشاهی شغل ایجاد می‌شود.

    «مهدی صادقی نیارکی» در مراسم افتتاح کارخانه قوطی سازی سینا در کرمانشاه، این پروژه را یکی از پروژه های بزرگ غرب کشور دانست و افزود: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۶ توسط بنیاد مستضعفان شروع شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.
    وی یکی از برنامه های وزارت صمت در سال جهش تولید را راه اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد دانست و گفت: در سطح کشور ۱۰ هزار واحد نیمه فعال و راکد داریم که هدفگذاری ما برای امسال احیای ۲ هزار واحد است.
    وی سهم استان کرمانشاه را احیای  ۵۵ واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۲ واحد راکد معدنی و ۲۸ واحد صنعتی احیا و به فعالیت بازگشته است.
    وی به مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: از این مصوبات تاکنون کارخانه های ایران خودرو و قوطی سازی به بهره برداری رسیده و سه پروژه دیگر شامل بیوامپلنت که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و بیواتانول هم با ۷۵ درصد سال آینده به بهره برداری می رسد.
    صادقی نیارکی، به پروژه ملی نهضت ساخت داخل در وزارت صمت اشاره کرد و گفت: در یک برنامه سه ساله هدفگذاری کردیم که از ۲۰ میلیارد  دلار کالای مواد اولیه که سالانه وارد کشور می کنیم هشت میلیون دلار را در داخل تولید کنیم که سهم استان کرمانشاه در ساخت داخل در سال ۱۳۹۹، ۵۰ میلیون دلار است.
    وی اظهار داشت: ما قطعات خودرو، کاتالیست، قوطی سازی، پمپ های سرچاهی و برخی دیگر از کالاها را در داخل تولید می کنیم.
    معاون صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه با افتتاح کارخانه قوطی سازی سینا در کرمانشاه نیاز به واردات قوطی دیگر نداریم، گفت: در سال ۹۷، ۲۲میلیون یورو قوطی وارد کشور شد که این رقم در سال ۹۸ یه یک‌ میلیون دلار رسید.
    وی گفت: با افتتاح کارخانه قوطی سازی سینا در کرمانشاه واردات قوطی جزو محدودیت های وزارت صمت است و دیگر نیازی به واردات آن نداریم.

    ایجاد هزار شغل تا پایان امسال در استان کرمانشاه

    کارخانه قوطی‌سازی سینا کرمانشاه که کار ساخت آن از سال ۹۶ شروع شده بود، روز سه‌شنبه با حضور سید «پرویز فتاح» رییس بنیاد مستضعفان و «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

    مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح این واحد صنعتی در جمع خبرنگاران گفت: تامین قوطی های آلومینیومی نوشیدنی های گازدار، یکی از نیازهای کشور بود که سالانه باعث خروج صدها میلیون دلار ارز از کشور می شود؛ لذا بنیاد مستضعفان با انجام سرمایه گذاری کلانی در این بخش، کارخانه ای بزرگ را احداث کرد که از خروج ۵۰ میلیون دلار ارز برای تامین قوطی نوشیدنی های گازدار جلوگیری می کند.
    «حمیدرضا شیران» افزود: کارخانه قوطی سازی در کرمانشاه با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان احداث شده است که بزرگترین سرمایه گذاری کنونی در غرب کشور است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *