طرح موفقیت آمیز مقابله با صیدغیرمجاز درراستای حمایت از جامعه صیادی و حفاظت از ذخایر ارزشمند آبزیان به همت شیلات هرمزگان و با راهبری و پشتیبانی یگان حفاظت از منابع آبزیان استان در سواحل دریای عمان در شهرستان جاسک اجرا شد.
×
×

طرح مقابله با صیدغیرمجاز در آب‌های جاسک اجرا شد

  • کد نوشته: 18013
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۳
  • ۰
  • طرح موفقیت آمیز مقابله با صیدغیرمجاز درراستای حمایت از جامعه صیادی و حفاظت از ذخایر ارزشمند آبزیان به همت شیلات هرمزگان و با راهبری و پشتیبانی یگان حفاظت از منابع آبزیان استان در سواحل دریای عمان در شهرستان جاسک اجرا شد.
    طرح مقابله با صیدغیرمجاز در آب‌های جاسک اجرا شد
  • تبلیغ هدفمند

    طرح موفقیت آمیز مقابله با صیدغیرمجاز درراستای حمایت از جامعه صیادی و حفاظت از ذخایر ارزشمند آبزیان به همت شیلات هرمزگان و با راهبری و پشتیبانی یگان حفاظت از منابع آبزیان استان در سواحل  دریای عمان در شهرستان جاسک اجرا شد.

    معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان درحاشیه برگزاری طرح مقابله با صیدغیرمجاز در جاسک گفت: این طرح پیرو سفر مدیرکل شیلات هرمزگان به شرق استان و دیدار با مسوولان شهرستان جاسک و بنا به درخواست جامعه صیادی استان درپی نارضایتی‌های به وجود آمده از افزایش صید غیرمجاز اجرایی شد.

    ابراهیم عالی زاده با اشاره به اینکه این طرح در سراسر هرمزگان تداوم خواهدداشت، افزود: حمایت جامعه صیادی و مسوولان نقش مهمی در ادامه آن خواهدداشت.

    طرح مقابله با صیدغیرمجاز در آب‌های جاسک اجرا شد
    طرح مقابله با صیدغیرمجاز در آب‌های جاسک اجرا شد

    وی بیان داشت: شیلات هرمزگان تمامی تلاش و امکانات خود را برای کنترل و کاهش صید غیرمجاز و زیان بار به کار گرفته است که رفع و کنترل آن نیازمند همکاری و توجه همه مسوولان و مردم با نگاهی استانی و ملی است.

    معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد افزون بر ۱۱ هزار شناور غیر مجاز صیادی در استان فعالیت می‌کنند، گفت: صیادان غیرمجاز با صید بچه ماهی، میگو و مولدهای ماهی جلوی رشد و تکثیر آبزیان در دریا را می‌گیرند و ادامه این روند نابودی و کاهش چشمگیر ذخایر آبزیان را به دنبال داشته و خواهد داشت.

    عالی زاده در پایان با اشاره به پیامدهای بی‌شمار صید غیرمجاز و اصلی‌ترین عامل نابودی ذخایرآبزیان درهرمزگان، از صید غیرمجاز به عنوان یکی از عوامل مهم در بازدارندگی توسعه صیادی و صید پایدار استان یاد کرد.

    دستگیری ۱۰ متهم در عملیات مقابله با صیدغیرمجاز در جاسک

    فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان نیز گفت: در طرح پاکسازی سواحل، بنادر و اسکله‌های صیادی جاسک از  صید غیرمجاز ۱۰ متهم در عملیات دریایی و ساحلی دستگیر و در این راستا  یک فروند لنج ترال غیرمجاز همراه با یک دستگاه تور ترال توقیف و ۱۰۰ کیلوگرم ماهی کشف شد.

    سرهنگ محمد حسن آزادی افزود: در این عملیات همچنین سه دستگاه تراکتور بدون مجوز مشارکت کننده در صید پره، سه دستگاه تور پره و ادوات متعلق به آن با بیش از سه هزار متر تور، ۵۰  طاقه تور منوفلامنت، پنج جفت تخته ترال قایقی و ۲ دستگاه تور پرساین غیرمجاز توقیف شد.

    وی بیان داشت: در طرح مقابله با صید غیرمجاز در جاسک با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از منابع محلی، نقاط آلوده شناسایی و بیش از ۴۸ ساعت عملیات شبانه روزی غافلگیرانه، ضربتی و میدانی با هفت دستگاه خودروی سازمانی و استعداد ۲۲ نفر نیرو انجام شد.

    فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اظهارداشت: تمامی کشفیات، توقیف‌ها و متهمان دستگیر شده پس ارائه به پایگاه حفاظت منابع شیلات آبزیان شهرستان جاسک، صورت جلسه و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌گردند.

    طرح پاک سازی سواحل، بنادر و اسکله های صیادی جاسک  از ادوات صیادی غیر مجاز  با تجمیع نفرها و تجیهزات پایگاه‌های حفاظت منابع آبزیان شهرستان‌های قشم، بندرعباس، سیریک،  میناب و جاسک و ستاد فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات در طول نوار ساحلی این شهرستان و با هماهنگی فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان سازمان شیلات ایران و استان و اخذ دستور قضایی از حوزه قضایی جاسک و با هماهنگی معاونت مرزبانی استان انجام شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *