×
×

استاندار قزوین
ترویج مسوولیت اجتماعی راهی درپیشگیری ازاعتیاد

  • کد نوشته: 18102
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان اینکه مواد مخدر یکی از معضلات اجتماعی است، افزود: تهدیدات اجتماعی می‌تواند رفاه اجتماعی، اقتصادی و روانی جامعه را از بین ببرد و آسیب جبران ناپذیری بر پیکره جامعه وارد کند.
    ترویج مسوولیت اجتماعی راهی درپیشگیری ازاعتیاد
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار قزوین با اشاره به جزئیات این موضوع گفت: پیشگیری از اعتیاد بهترین راه مقابله با مواد مخدر و کاهش آثار آن در جامعه است که با همگرایی و ترویج مسوولیت اجتماعی میان شهروندان اجرایی می‌شود.

    ترویج مسوولیت اجتماعی راهی درپیشگیری ازاعتیاد
    ترویج مسوولیت اجتماعی راهی درپیشگیری ازاعتیاد
    ترویج مسوولیت اجتماعی راهی درپیشگیری ازاعتیاد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان اینکه مواد مخدر یکی از معضلات اجتماعی است، افزود: تهدیدات اجتماعی می‌تواند رفاه اجتماعی، اقتصادی و روانی جامعه را از بین ببرد و آسیب جبران ناپذیری بر پیکره جامعه وارد کند.

    وی اظهار داشت: باید مشارکت در امر مقابله با اعتیاد در جامعه همه‌گیر شود و دستگاه‌های فرهنگی و حمایتی برای اجتماعی کردن پیشگیری از مواد مخدر تلاش کنند.

    استاندار قزوین گفت:تلاش نیروی انتظامی در این زمینه بسیار ستودنی است ولی مبارزه با مواد مخدر به یک عزم همگانی نیاز دارد.

    جمالی پور با بیان اینکه در بحث مبارزه با اعتیاد، اصل بر پیشگیری است، تاکید کرد: کارشناسان امر باید بررسی کنند که در شرایط فعلی جامعه چه کارهایی برای کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر لازم است و چه نوع برنامه‌ریزیی را برای اجرای سیاست‌های پیشگیرانه باید داشته باشند.

    نماینده عالی دولت در قزوین بر لزوم آگاه‌سازی، افزایش آموزش و بالا بردن سطح دانش جامعه در رابطه با اعتیاد تاکید کرد و افزود: همه مسوولان امر باید اهتمام جدی داشته باشند و گرفتار روزمرگی در این حوزه نشوند.

    وی بر لزوم برنامه‌ریزی و فراهم‌کردن زمینه توانمندسازی بهبودیافتگان از اعتیاد و بازگرداندن آنان به جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: رسیدن به این مهم با تلاش همگانی و ایجاد مسوولیت اجتماعی و همکاری صاحبان صنایع امکان‌پذیر خواهد بود.

    استاندار قزوین گفت: باید تدبیر مناسبی برای بهبودیافتگان از اعتیاد بعد از درمان انجام شود تا این افراد با اطمینان کامل بعد از درمان به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

    جمالی پور تصریح کرد: مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبودیافته در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و برنامه ریزی‌های لازم برای ایام باقی مانده تا پایان سال صورت گیرد.

    وی بر تسریع در تکمیل مرکز ماده ۱۶ تاکید کرد و افزود: تنها راهکار کاهش معضل اعتیاد در کشور تدوین و اجرای برنامه‌های اجتماع‌محور است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *