×
×

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی
آموزش‌ حرفه‌ای۵۳۵۱نفردرخراسان شمالی

  • کد نوشته: 18176
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین فرج الله راد اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۷۹ نفرساعت در دوره های مهارت آموزی شرکت کرده اند که درصد عمل به تعهدات ۸۲ درصد بوده است.
    آموزش‌ حرفه‌ای۵۳۵۱نفردرخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

     مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: پنج هزار و ۳۵۱ نفر در استان در ۹ ماهه امسال در بخش دولتی آموزش‌ فنی و حرفه‌ای دیدند که بیشترین آن آموزش مهارت بوده است.

    آموزش‌ حرفه‌ای۵۳۵۱نفردرخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین فرج الله راد اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۷۹ نفرساعت در دوره های مهارت آموزی شرکت کرده اند که درصد عمل به تعهدات ۸۲ درصد بوده است.

    وی افزود: پارسال در همین مدت هشت هزار و ۸۴۱ نفر در بخش دولتی استان دوره آموزش مهارتی دیده بودند.

    وی اظهار داشت: امسال هزار و ۹۱۹ نفر متقاضی مهارت آموزی در بخش های مختلف، به میزان ۶۵۰ هزار نفرساعت آموزش دیدند.

    مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: در این مدت ۶۸۶ نفر از شاغلان بنگاه های اقتصادی، ۶۵۰ نفر سرباز وظیفه، ۵۲۸ نفر دانش آموز، ۴۲۸ نفر دانشجو، ۴۲۸ نفر ساکنان مناطق روستایی، ۲۸۲ نفر زندانی، ۱۴۱ نفر از ساکنان سکونتگاه های غیررسمی، ۹۹ نفر دانش آموختگان دانشگاهی، ۶۸ نفر از معتادان بهبود یافته، ۳۵ نفر از آسیب دیدگان اجتماعی، ۴۹ نفر از زنان خانه دار و ۲۴ نفر از عشایر آموزش های فنی و حرفه ای را گذراندند.

    راد، میزان تعهد برای آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری را یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۵ نفر عنوان کرد و افزود: در این مدت از مجموع این میزان تعهد یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۷۹ نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

    وی میزان تحقق تعهدات آموزشی این اداره کل در ۹ ماهه سال ۹۸ حدود ۸۵ درصد بوده است.

    وی بر ضرورت توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی تاکید و اظهار داشت: هم اینک ۱۰ مرکز دولتی شامل ۵۹ کارگاه ثابت و ۴۰ کارگاه سیار در بخش دولتی در استان کار مهارت آموزی را انجام می دهند.

    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

    بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در خراسان شمالی همواره کمتر از میانگین کشوری آن بوده است.  

    خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و میزان مشارکت اقتصادی در آن در سال های اخیر بیش از میانگین کشوری بوده است اما با توجه به پایین بودن سرانه درآمد خانوار، بیکاری پنهان و اشتغال ناقص در این استان زیاد است.  

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *