×
×

رییس قوه قضاییه
ایران دارای یکی ازپیشرفته‌ترین قوانین تخلفات اداری است

  • کد نوشته: 18193
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضا در خراسان شمالی اظهار داشت: اینکه گفته می شود قانون رسیدگی به تخلفات اداری کشور نمی تواند پاسخگو باشد درست نیست، بلکه اشکال نه از قانون گذاری که از اجرا نشدن آن است.
    ایران دارای یکی ازپیشرفته‌ترین قوانین تخلفات اداری است
  • تبلیغ هدفمند

    رییس قوه قضاییه در خصوص این مطلب گفت: قانون رسیدگی به تخلفات اداری در ایران از بهترین و مترقی‌ترین قوانین در جهان است و آنچه مشکل ایجاد کرده، اجرایی نشدن آن است.

    ایران دارای یکی ازپیشرفته‌ترین قوانین تخلفات اداری است

    ایران دارای یکی ازپیشرفته‌ترین قوانین تخلفات اداری است
    ایران دارای یکی ازپیشرفته‌ترین قوانین تخلفات اداری است

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضا در خراسان شمالی اظهار داشت: اینکه گفته می شود قانون رسیدگی به تخلفات اداری کشور نمی تواند پاسخگو باشد درست نیست، بلکه اشکال نه از قانون گذاری که از اجرا نشدن آن است.

    وی با بیان اینکه سازمان اداری کشور باید برای عملی کردن قانون رسیدگی به تخلفات اداری تلاش کند، افزود: اگر قانون رسیدگی به تخلفات اداری به درستی اجرا شود کار سازمان بازرسی و دستگاه قضا نیز سبک شداه و از شمار پرونده های این بخش کاسته می شود.

    وی همچنین قانون ارتقای سلامت اداری در ایران را از قوانین خوب و قوی عنوان کرد و گفت: باید به این قانون نیز عمل شود.

    رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود عدالت را امری فطری دانست و گفت: وقتی بحق تصمیم گرفته می شود و حکمی صادر می شود، هر دو طرف راضی هستند، هرچند یکی از طرفین آن را ابراز نکند.

    وی تصریح کرد: افراد در باطن خود به حکم درستی که از روی عدالت صادر شده باشد راضی هستند، هرچند حق به فرد داده نشود و علیه او باشد.

    رییس قوه قضاییه گفت: عدالت خواهی در فطرت انسان است و تلاش قضا هم حق خواهی و بر کرسی نشاندن حق است.

    وی با اشاره به اینکه هر کاری باید برای رستگاری در آخرت و حق خواهی باشد، افزود: قاضی مامور به حکم به ظواهر و کشف حقیقت است و در این زمینه، سازمان های مختلف زیرمجموعه دستگاه قضا از جمله پزشکی قانونی باید وی را در کشف حقیقت یاری کنند.

    وی درباره لایحه مربوط به شورای حل اختلاف گفت: دولت بخشی از این لایحه را قبول نکرد و اکنون پیگیر آن هستیم تا این لایحه در مجلس بررسی شود.  

    حجت الاسلام و المسلمین رییسی با اشاره به سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم را خداوند زیاد کرد و فزونی داد و جایگاهش را ارتقا داد.

    وی با تاکید بر اینکه امسال باید سال پایان دادن به پرونده های معوق باشد، گفت: تلاش بر این است که پایان سال، پرونده های معوق جز موارد خاص وجود نداشته باشد.

    رییس قوه قضاییه سیاست کاهش جمعیت کیفری و الکترونیکی کردن خدمات دادرسی را از اقدامات خوب دستگاه قضا عنوان کرد.

    وی با اشاره به جایگاه قاضی، گفت: قاضی اگر نفوذناپذیر باشد و حتی از خود نفوذ نپذیرد و حب و بغض را در قضاوت دخالت ندهد، عزیز خواهد شد.

    رییسی با تاکید بر لزوم آموزش مسائل حقوقی به شهروندان، گفت: ناآشنایی با حقوق یکی از دغدغه ها است که باید این آموزش ها توسعه یابد، اگر این موارد فراگرفته شود، بسیاری از مراجعات به دستگاه ها تنظیم می شود.

    رییس قوه قضاییه تصریح کرد: شهروندان باید با مسائل حقوقی آشنا شوند و در این زمینه رسانه ها، به ویژه رسانه ملی نقش مهمی دارند.  

    رییس دستگاه قضا روز پنجشنبه به منظور بررسی وضعیت قضایی استان خراسان شمالی به بجنورد سفر کرد که حضور در نشست های شورای اداری و قضایی استان و دیدار با کارکنان قضایی و اداری، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف، اقشار و نخبگان استان از برنامه های این سفر یکروزه بود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *