×
×

استاندار اردبیل
اولویت ایجادمنطقه آزادتجاری وصنعتی درمناطق مرزی است

  • کد نوشته: 18210
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا،اکبر بهنامجو پنجشنبه شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل افزود:راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل را از بن ‌ست خارج کرده و توسعه همه‌ جانبه آن را رقم خواهد زد.
    اولویت ایجادمنطقه آزادتجاری وصنعتی درمناطق مرزی است
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار اردبیل در خصوص جزئیات این خبرگفت: راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی باید در مناطق مرزی در اولویت قرار گیرد تا از مزایای آن در جهت توسعه این استان‌ها استفاده شود.

    اولویت ایجادمنطقه آزادتجاری وصنعتی درمناطق مرزی است
    اولویت ایجادمنطقه آزادتجاری وصنعتی درمناطق مرزی است
    اولویت ایجادمنطقه آزادتجاری وصنعتی درمناطق مرزی است

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا،اکبر بهنامجو پنجشنبه شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل افزود:راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل را از بن ‌ست خارج کرده و توسعه همه‌ جانبه  آن را رقم خواهد زد.

    وی اضافه کرد:با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی علاوه بر رونق تولید و اشتغال ، مراودات اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان بیشتر شده و  احداث و اتصال خط ریلی  به این کشور نیز به گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی کمک خواهد کرد.

    او ابراز امیدواری کرد که لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ، صنعتی اردبیل با نظر مثبت اعضای مجمع تشخیص مصلحت تصویب شده و موجب رونق اقتصادی این استان مرزی شود.

    استاندار اردبیل ادامه داد: ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل با توجه به پتانسیل کشاورزی، صنعتی و گردشگری و داشتن مرز مشترک با جمهوری آذربایجان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری توجیه پذیر است.

    بهنامجو با اشاره به روند عملیات اجرایی راه آهن اردبیل –میانه گفت: عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل – میانه با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته ساخت داخل سرعت گرفته است و جرثقیل پنل‌گذار که در داخل کشور تولید شده برای اولین بار در پروژه راه‌آهن اردبیل -میانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    وی ساخت این دستگاه و جرثقیل پنل‌گذار را تحولی در صنعت ریل‌گذاری راه‌آهن ذکر کرد و گفت: با استفاده از این دستگاه سرعت کار در پروژه راه‌آهن  اردبیل بالا رفته و ریل‌گذاری روزانه به ۳۰۰ متر رسیده است وبا افزایش ساعت کاری و اضافه کردن واگن‌های حمل ریل ، ریل‌گذاری  روزانه به ۶۰۰ متر خواهد رسید.

    استاندار اردبیل با بیان اینکه هیچ مشکلی در روند تخصیص اعتبارات مصوب و اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه وجود ندارد افزود:امسال۱۷هزار میلیارد ریال برای راه اهن اردبیل اختصاص یافته  و تلاش براین است این پروژه در دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

    بهنامجو اجرای طرح‌های آبیاری مدرن در استان را یادآور شد و گفت:با جذب اعتبار و سرعت بخشیدن به پروژه پایاب سد خداآفرین امسال ۱۳ هزار هکتار از اراضی پایاب این سد بهره‌برداری شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

    به گزارش ایرنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی  نائب رئیس اول رئیس مجلس نیز در این جلسه گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت غنی در بخش کشاورزی و گردشگری است که می‌توان با  بهره‌گیری بهینه  از این ظرفیت جهش تولید و اشتغال را در این استان محقق کرد.

    وی با بیان اینکه راه رشد و توسعه کشور در کارآفرینی و نوآوری خلاصه می‌شود، افزود: برای ایجاد اشتغال باید سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق مختلف توسعه یابد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *