استاندار ایلام گفت: ایجاد پارک صنایع پایین دستی پتروشیمی و واحد pp باعث شکل گیری و زون بندی ۳۰ کارخانه بزرگ وابسته به پتروشیمی و صنایع نفتی در استان ایلام می شود.
×
×

ایجاد ۳۰ کارخانه صنایع پایین‌دست پتروشیمی در ایلام

  • کد نوشته: 18237
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۵
  • ۰
  • استاندار ایلام گفت: ایجاد پارک صنایع پایین دستی پتروشیمی و واحد pp باعث شکل گیری و زون بندی ۳۰ کارخانه بزرگ وابسته به پتروشیمی و صنایع نفتی در استان ایلام می شود.
    ایجاد ۳۰ کارخانه صنایع پایین‌دست پتروشیمی در ایلام
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار ایلام گفت: ایجاد پارک صنایع پایین دستی پتروشیمی و واحد pp باعث شکل گیری و زون بندی ۳۰ کارخانه بزرگ وابسته به پتروشیمی و صنایع نفتی در استان ایلام می شود.

    قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه آیین افتتاح فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: احداث پروژه pp از یک سال گذشته توسط هلدینگ های ایرانیان و خلیج فارس شروع شده است و افزون بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال آینده به بهره برداری می رسد. 

    وی افزود: مشارکت در سرمایه گذاری و تخصیص مواد اولیه و ایجاد پارک صنایع پایین دستی pp باعث شکل گیری ۳۰ کارخانه بزرگ وابسته به پتروشیمی در استان ایلام می شود.

    ایجاد ۳۰ کارخانه صنایع پایین‌دست پتروشیمی در ایلام

    سلیمانی دشتکی یادآور شد: با ایجاد صنایع پایین دستی خوراک این کارخانه ها در استان تولید می شود و سرمایه گذاران مشکلی برای تامین خوراک صنایع خود نخواهند داشت.

    وی در خصوص افتتاح فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام و واحدهای الفین و گوگردزدایی تاکید کرد: این طرح بزرگ که امروز به مرحله بهره برداری رسید یکی از عوامل مهم مقابله با تحریم هاست و علاوه بر طرح pp، فاز دوم پالایشگاه ایلام توسط وزارت نفت و هلدینگ های خلیج فارس ایرانیان شروع می شود که تکمیل آن حجم زیادی سرمایه گذاری و اشتغال در استان ایجاد خواهد کرد.

    ایلام قطب صنایع پتروشیمی می شود

    مدیرعامل شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم اظهار داشت: توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی از اولویت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است.

    جعفر ربیعی افزدد: باید تولید پلی پروپیلین به عنوان یک فرآورده مهم، گران قیمت و ارزشمند از پلی پیلن با توجه به اهمیت آن تسریع یابد که واحد تولید پلی پرو پیلن در یک سال و نیم آینده به بهره برداری می رسد و نکته مهم در توسعه و رونق و بهره وری اقتصادی این طرح مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

    وی اظهار داشت: با ایجاد واحدهای پایین دست پتروشیمی، تضمین خوراک این واحد ها با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خواهد بود و سرمایه گذاری و بهره برداری از آن با بخش خصوصی است.

    ربیعی تاکید کرد: با افتتاح فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام و توسعه صنایع پایین دستی و پارک پلی پروپیلین و تولید خوراک های کارخانجات وابسته به صنعت نفت بدون تردید استان ایلام به یک قطب مهم در صنعت پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد.

    به گزارش ایرنا، فاز دوم پتروشیمی ایلام شامل الفین و واحد شیرین‌سازی روز پنجشنبه در آیینی با حضور استاندار ایلام و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از طریق ویدیوکنفرانس توسط حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری افتتاح شد.

    پروژه الفین به عنوان الفین سیزدهم کشور با تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام و هلدینگ خلیج فارس و بدون حضور لایسنسور و وندور خارجی پس از افتتاح توسط رییس‌جمهوری، وارد مدار تولید شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *