سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: برای جلوگیری از قاچاق کالا و احتکار، ثبت اطلاعات وموجودی انبارهای کالا در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالای این استان اجباری است.
×
×

اجبار ثبت موجودی انبارهای کالا در سامانه جامع

  • کد نوشته: 18499
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۷
  • ۰
  • سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: برای جلوگیری از قاچاق کالا و احتکار، ثبت اطلاعات وموجودی انبارهای کالا در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالای این استان اجباری است.
    اجبار ثبت موجودی انبارهای کالا در سامانه جامع
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: برای جلوگیری از قاچاق کالا و احتکار، ثبت اطلاعات وموجودی انبارهای کالا در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالای این استان اجباری است.

    “بختیار رازانی” افزود: با توجه به اینکه ثبت کالاهای موجود در انبارها می تواند علاوه بر جلوگیری از قاچاق کالا، به شناسایی بهتر محتکران هم کمک کند، به همین دلیل تمامی انبارهای کالا در لرستان می بایست در این سامانه به ثبت برسد.

    وی ادامه داد: براساس ماده های ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت و سازمان های صمت در استان ها باید با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ذیربط با استفاده از سامانه نرم افزاری به شناسه دار کردن تمامی انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا با هدف شناسایی کالاهای قاچاق اقدام کنند.

    رازانی ادامه داد: برای اجرای دقیق این مواد قانونی تمامی مراکز نگهداری و ذخیره سازی در سامانه جامع انبارها ثبت اطلاعات می شوند و در راستای اجرای این طرح، می بایست اطلاعات تمامی کارخانه ها، ‌واحدهای صنفی و معادن استان نیز در سامانه ثبت شود.

    اجبار ثبت موجودی انبارهای کالا در سامانه جامع

    وی با بیان اینکه باید تمامی واحدهای مربوطه تا پایان سال اطلاعات خود را در این سامانه به ثبت برسانند، اظهار داشت: براساس ماده ۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به رعایت این قانون هستند و وارد کردن اطلاعات خلاف واقع یا ناقص یا با تاخیر در سامانه این قانون جرم است.

    سرپرست سازمان صمت لرستان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ قلم کالای اولویت دارشامل برنج، شکر، چای، ذرت دامی، کنجاله سویا، جو، لاستیک، گندم، روغن موتور و کاغذ چاپ و روزنامه برای ثبت در سامانه جامع انبارها و جهت رصد و پایش مستمر مورد تاکید جدی است.

    وی تاکید کرد: با ثبت اطلاعات در این سامانه امکان نظارت بر تامین و توزیع کالا به شکل نظامند ترو شرایط مناسب تری برای تنظیم بازار و احتکار کالا  فراهم می شود که امیدواریم بتوانیم با نظارت دقیق ازاحتکار کالا در استان جلوگیری کنیم.

    به گفته وی تنها در آذرماه چندین مورد کالای احتکار شده در لرستان کشف شد که نمونه آن را می توان ۳۱ دستگاه یخچال و ماشین لباسشویی، ۲۷۲ هزار کیلوگرم شکر، ۱۲ هزار و ۷۹۲ قلم کالا از عمده فروشی های موادغذایی، هشت هزار و ۵۲۱ لیتر ماده ضدعفونی کننده، ۶۹۰ قلم لوازم یدکی خودرو و۶۶۸ کیسه برنج احتکار شده عنوان کرد.

    رازانی ادامه داد: همچنین در سه ماهه سوم سال ۹۹ نیز با بازرسی از ۶۰ انبار، صاحبان تعداد ۳۵ انبار به ارزش ریالی بیش از ۱۵ میلیارد تومان جریمه شدند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *