×
×

نام ابزاری فراتر از شناخت ظاهری
نام برندشخصی برای آینده

  • کد نوشته: 18525
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۸
  • ۰
  • داشتن اسم زیبا و خوش آهنگ علاوه براینکه سبب گرایش مثبت دیگران به سمت ما می شود احساس اطمینان را در ما زیاد می کند و حتی بر روی اقتصاد و توسعه ما تاثیرگذار است . بعضی از خانواده ها اسم فرزندانشان را به تآسی از رهبران و پادشاهان که در تاریخ به ثبت رسیده اند انتخاب می کنند در حالیکه شاید از لحاظ رفتاری انتخاب آن اسم تآثیر منفی بر روی شخصیت آن فرد بگذارد و دارای بار روانی و عاطفی داشته باشد . انتخاب اسم نا مناسب حتی باعث تمسخر و سرخوردگی و گوشه گیری فرد می شود .
    نام برندشخصی برای آینده
  • تبلیغ هدفمند

    صفیه , قمر ,ملوک,رمضانعلی, مرسدس, طوبی, زلیخا, قلی, صفر, مظفر, ابراهیم ، میرزا,عزیزه,بردیا,کمبوجیه….در اینکه این افراد چکار می کنند وبه چه فکر می کنند چندان اهمیت زیادی ندارد درواقع ذهن ما با توجه به اسم فرد وشنیدن آن درباره ی وی قضاوت می شود . انتخاب اسم همانند یک کارت ویزیت بیانگر شخصیت درونی ماست و معنی که یک اسم دارد مستقیما بر روی رفتار و نحوه حرف زدن دیگران پشت سرما اثر می گذارد.

    نام برندشخصی برای آینده
    نام برندشخصی برای آینده
    نام برندشخصی برای آینده

    داشتن اسم زیبا و خوش آهنگ علاوه براینکه سبب گرایش مثبت دیگران به سمت ما می شود احساس اطمینان را در ما زیاد می کند و حتی بر روی اقتصاد و توسعه ما تاثیرگذار است . بعضی از خانواده ها اسم فرزندانشان را به تآسی از رهبران و پادشاهان که در تاریخ به ثبت رسیده اند انتخاب می کنند در حالیکه شاید از لحاظ رفتاری انتخاب آن اسم تآثیر منفی بر روی شخصیت آن فرد بگذارد و دارای بار روانی و عاطفی داشته باشد . انتخاب اسم نا مناسب حتی باعث تمسخر و سرخوردگی و گوشه گیری فرد می شود.

    بنده خدایی تعریف می کرد و می گفت : وقتی دخترم بدنیا آمد پدر شوهرم اصرار داشت اسم مادرش که ننه خانم بود را بر روی دخترم بگذارم که با مخالفت من روبه رو شد کار از دعوا و نزاع گذشته بود و دختر من به مدت دوهفته بی نام بود تا اینکه شوهرم برای گرفتن شناسنامه به ثبت احوال مراجعه کرد و بدون اجازه پدر شوهرم اسم دخترم را سایا گذاشت بماند از اینکه پدرشوهرم تا چند سال با ما قطع رابطه کرد .

    یکی دیگر از این بنده خداها هم می گفت: پسرم که بدنیا آمد مادر شوهرم لای قرآن را باز کرد وچمشش روی کلمه قهار قفل شد پاشو کرد توی یه کفش که این کلمه چون لقب خداوند است برای بچه می تواند بسیار خوش یمن باشد خلاصه اسم بچه شد قهار , تا به سن ۶سالگی همیشه مریض بود و توی بیمارستانها بستری می شد یکی از آشنایان گفت اسمشو عوض کنین بچه خوب میشه تا اسمشو عوض کردیم به کل روحیات بچه ام برگشت و روز به روز بهتر شد.

    همانطور که انتخاب اسامی خیلی اصیل و کمیاب می توانند اشخاص مثبت و متفاوت به بار آورد اسم هایی هم هستند که باعث سرخوردگی و تمسخر دیگران نیز می شود . اسامی باید براساس باورها و فرهنگ و اجتماع …انتخاب شوند تا فضای فرهنگی و شخصیت خاصی را برای اشخاص ایجاد کند. برخی از اسامی هم بسیار دشوار و ناهماهنگ هستند به طوری که برخی از افراد از اسم خود خجالت می کشند و زمانیکه بزرگتر می شوند اسم خود را تغییر می دهند یعند در شناسنامه اسم دیگر داشته و در خانه و جامعه به نام دیگری خطاب می شوند و همین باعث تضاد شخصیت و دوگانگی می شوند.

    تصور اینکه موجودی نام نداشته باشد بسیار دشوار است . داشتن نام ایجاد یک رابطه انسانی و پیوند اجتماعی می کند . نام حتی باعث شهرت,گمنامی,خوش نامی و بد نامی می شود

    تعدادی از افراد هم هستند که از اسمشان راضی نیستندو خواهان تغییر نام به غیراز اسم خود هستند . اهورا می گوید :اسم شناسنامه ام باقر است که به دلیل تشابه نام ونام خانوادگی ام با یکی از همجنس بازای ….مشکلات زیادی برایم ایجاد کرده به ثبت احوال مراجعه کرده  و تغییر نام داده ام

    اگر نامی وجود نداشته باشد هویت مستقلی هم وجود ندارد هر نام مجموعه ای از خاطرات و تآثیرات را در ذهن و ضمیر دیگران به جا می گذارد . نام ابزاری فراتر از شناخت ظاهری است.

    بعضی از اسامی چندان نامآنوس و تلفظ سختی دارند و بعضی ها هم ناشناخته و نامرسوم هستند که با شنیدن اسم انتخابی علامت سوال بزرگی در ذهن ایجاد می شود و یا با تلفظ بد معنای اسم به کل تغییر می کند .بعضی از اسامی ها هم به نام مخفف صدا زده می شود . این را هم باید توجه داشت که اسمی که انتخاب می کنید به عنوان هویت تا پایان زندگی با شما خواهد بود.

    گهیو  می گوید : اسم شناسنامه ای من حسین است که به دلیل گوشای بزرگی که دارم بچه های محله و فامیل از بچگی منو حسین خرگوش  صدا می زدند دیگر از این وضعیت خسته شده بودم  بعد از خدمت سربازی برای تغییر نام خود به اداره ثبت احوال مراجعه کردم که متآسفانه با تقاضایم موافقت نشد  با استشهاد محلی که درست کردم وبا حکم دادگاه نام خود را به گهیو تغییر دادم نه اینکه از اسم حسین خوشم نمی آمد نه اما لقبی که بر من گذاشته بودند از بعد ارزشگذاری و مذهبی بودن مناسب اسمم نبود.  

    برخی از پژوهشگران و روانشناسان براین عقیده اند که :نام یکی از عوامل موثر در برندسازی شخصی است. زمانی که پدر و مادرهای ما برایمان اسم انتخاب می کردند نمی دانستند که روزی ما با این اسامی می خواهیم ایمیل ساخته و یا در شبکه های اجتماعی عضو شویم. ما هم نمی دانیم ۲۰ سال دیگر فرزندانمان از اسمشان چه استفاده های دیگری خواهند کرد، اما لااقل می توانیم شرایط امروز را در نظر گرفته و نامی برایشان برگزینیم که با حروف لاتین فقط به یک صورت تایپ شود. به عنوان مثال Hamid از این لحاظ اسم مناسبی است.

    برخی نام ها طوری هستند که فقط می توان قبل از آنها از “آقا” استفاده کرد. برخی نیز به گونه ای اند که “آقا” را باید بعد از آنها به کار برد. نام هایی هم وجود دارند که با “آقا” تناسب پیدا نمی کنند، چه قبلشان باشد و چه بعدشان. در بهترین حالت باید نام را طوری انتخاب کرد که آقا را بتوان در پس و پیش آن به کار برد. بنابراین نام مورد نظر خود را با “آقا” یا “خانم” و واژه های مشابه مورد آزمایش قرار دهید.

    بعضی نام ها بر خلاف ظاهر کوتاهی که دارند، تعداد بخش های زیادی داشته و نام های طولانی محسوب می شوند. برخی نام ها نیز به لحاظ ترکیب حروف و تلفظ سختی که دارند در جامعه به اشکال ساده تری تلفظ می گردند. به عنوان مثال محمد و ابراهیم نام هایی سه بخشی هستند که متاسفانه ممد و اِبی تلفظ می شوند؛ تلفظ ناقص نام نوعی بی احترامی محسوب می شود اما حقیقتی است که در جامعه وجود دارد، پس نمی توانیم آن را نادیده بگیریم.

    استفاده از نام های تک بخشی در برخی کشورهای دنیا رواج دارد؛ نام هایی چون جک، مت، جو، جان اما در کشور ما کوتاهترین نام ها دو بخشی اند. نام هایی چون حمید، شهاب، عسل، سارا و لیلا. پیشنهاد می شود صرفا از نام های دو بخشی در نام گذاری فرزندتان بهره ببرید.

    برخی نام ها تکراری هستند و در مقابل برخی آنقدر استفاده نشده اند که وقتی نظر دیگران را در موردش می پرسیم در ابتدا قادر به تلفظ صحیح آن نیز نبوده و می خواهند یک بار دیگر نام را تکرار کنیم. گاهی ما در مسیر پیدا کردن نام های خیلی خاص و غیرتکراری آنقدر زیاده روی می کنیم که حاصل تلاشمان دستیابی به نام هایی است که از دید دیگران عجیب و مسخره به نظر می رسند. کاری نکنید که نام فرزند شما بیش از حد جلب توجه کند، طوری که وقتی به مدرسه رفته همکلاسی هایش نام او را مسخره کنند. در متمایز بودن نام می بایست حد اعتدال را رعایت کرد. از دیگر عیوب نام های ناشناخته آن است که گاهی نمی توان فهمید که نام دخترانه است یا پسرانه.

    در پایان باید گفت که: دوست دارید با شندن نامتان چه حس را در دیگری برانگیزد؟ نام ها بازتاب دهنده فرهنگ ها ی گوناگون اند که از تبعیض  و تحقیر تا عشق و زیبایی را در خود جای داده اند.

    به گفته ی حافظ

    نام من رفته ست روزی برلب جانان به سهو اهل دل را بوی جان می آید از نامم هنوز
    نویسنده: سهیلا علاالدین
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *