×
×

بایددلالان وواسطه‌گران از بازارمسکن حذف شوند

  • کد نوشته: 18635
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۹
  • ۰
  • بازار خرید و فروش مسکن در ماه‌های گذشته وضعیت پرنوسانی را از نظر قیمت تجربه کرده و سرانجام در این مسیر به رکود رسید. در این راستا اداره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا بر آن شد تا افکارسنجی آنلاین خود را در این هفته به بازار خرید و فروش مسکن اختصاص دهد. پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۳۰ آذر ماه تا ۸ دی ماه بر روی سایت ایرنا قرار گرفت و در مجموع حدود ۳ هزار نفر در این پژوهش آنلاین شرکت کردند.
    بایددلالان وواسطه‌گران از بازارمسکن حذف شوند
  • تبلیغ هدفمند

    نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان داد ۲۶.۷ درصد از افراد شرکت‌کننده در این پژوهش مجازی معتقدند حذف «‌دلالی و واسطه گری» بیشترین نقش را در کاهش قیمت مسکن دارد. «کاهش قیمت مصالح ساختمانی» با ۲۲.۳ درصد دومین عامل کاهش قیمت مسکن از سوی مخاطبان  معرفی شده است.

    بایددلالان وواسطه‌گران از بازارمسکن حذف شوند

    بایددلالان وواسطه‌گران از بازارمسکن حذف شوند
    بایددلالان وواسطه‌گران از بازارمسکن حذف شوند

    بازار خرید و فروش مسکن در ماه‌های گذشته وضعیت پرنوسانی را از نظر قیمت تجربه کرده  و سرانجام در این مسیر به رکود رسید. در این راستا  اداره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا بر آن شد تا افکارسنجی آنلاین خود را در این هفته به بازار خرید و فروش مسکن  اختصاص دهد. پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۳۰ آذر ماه تا ۸ دی ماه بر روی سایت ایرنا قرار گرفت و در مجموع حدود ۳ هزار نفر در این پژوهش آنلاین شرکت کردند.

    خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران “ایرنا” در این افکارسنجی آنلاین از مخاطبان خود خواست تا در مورد این که کدام عامل درکاهش قیمت مسکن بیشترین تاثیر را دارد، ‌اعلام نظر کنند. ۲۶.۷ درصد از مخاطبان به عامل « حذف دلالی و واسطه گری » اشاره داشتند.  « کاهش قیمت مصالح ساختمانی » با ۲۲.۳درصد،‌ « انبوه سازی مسکن » با ۱۷.۴ درصد، « ایجاد سامانه یکپارچه نظارتی و کنترل قیمت ها» با ۱۴.۸ درصد، « دریافت مالیات بر خانه های خالی» با ۱۳ درصد و « مداخله دولت در بازار» با ۵.۹ درصد به  ترتیب از دیگر عوامل کاهش قیمت مسکن  توسط مردم معرفی شدند .

    در این نظرسنجی سه  سوال؛ ۱- ارزیابی شما از وضعیت بازار مسکن تا سال آینده چیست؟۲-  به نظر شما کدام عامل در کاهش قیمت مسکن موثرتر است؟و ۳- به نظر شما، افزایش میزان نقدینگی تا چه میزان در افزایش نرخ مسکن نقش دارد؟ مطرح شد.

    در پاسخ به سوال « افزایش میزان نقدینگی تا چه میزان در افزایش نرخ مسکن نقش دارد؟» ۶۱.۷ درصد مخاطبان تاثیر افزایش میزان نقدینگی را در افزایش نرخ مسکن  به میزان «زیاد» و  ۲۲.۱ درصد «‌تاحدی» ارزیابی کردند. ۸.۶ درصد معتقدند« اصلا»  افزایش نقدینگی در افزایش قیمت مسکن تاثیری ندارد و  ۷.۶ درصد مخاطبان این میزان را «کم » دانستند.

    بایددلالان وواسطه‌گران از بازارمسکن حذف شوند

    ۵۶.۴ درصد پاسخگویان این افکارسنجی برآورد کردند  که مسکن تا سال آینده گران تر خواهد شد. تصور ۲۶.۵ درصد از وضعیت قیمت مسکن تا سال آینده  گزینه «تغییر نمی کند» بوده است و تنها ۱۷ درصد  امید به ارزان شدن مسکن تا سال  آینده دارند .

    سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه از روز ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

    ایرنا ضمن قدرددانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی تاکنون توانسته  دیدگاه‌های عمومی را در ۷ نظرسنجی گذشته در مورد موضوعات مختلف از جمله همه گیری کرونا، محدودیت های کرونا، خرید آنلاین و وضعیت بورس  و خودرو اخذ و انعکاس دهد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *