×
×

استاندار گلستان
ظرفیت مناسب بافت تاریخی گرگان برای توسعه گردشگری گلستان

  • کد نوشته: 18742
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار انلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس روز سه شنبه در بازدید از آخرین مراحل کاوش و همچنین فضاهای اقامتی بافت تاریخی گرگان اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های مناسب برای حضور و اقامت گردشگران در کنار مرمت و بهسازی فضاهای موجود، می تواند منجر به افزایش حضور مسافران و در نتیجه ایجاد درآمد پایدار و فرصت های شغلی گوناگون شود.
    ظرفیت مناسب بافت تاریخی گرگان برای توسعه گردشگری گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار گلستان در خصوص جزئیات این خبر گفت: بافت تاریخی گرگان به دل وسعت فراوان و وجود آثار متعدد از دوره‌های گوناگون تاریخی، ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری استان است.

    ظرفیت مناسب بافت تاریخی گرگان برای توسعه گردشگری گلستان

    ظرفیت مناسب بافت تاریخی گرگان برای توسعه گردشگری گلستان
    ظرفیت مناسب بافت تاریخی گرگان برای توسعه گردشگری گلستان

    به گزارش بازار کسب کار انلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس روز سه شنبه در بازدید از آخرین مراحل کاوش و همچنین فضاهای اقامتی بافت تاریخی گرگان اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های مناسب برای حضور و اقامت گردشگران در کنار مرمت و بهسازی فضاهای موجود، می تواند منجر به افزایش حضور مسافران و در نتیجه ایجاد درآمد پایدار و فرصت های شغلی گوناگون شود.

    وی افزود: ۱۴ واحد مسکونی در بافت گرگان با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال تبدیل به مجموعه گردشگری و اقامتی است که امکان افزایش این مجموعه ها فراهم است.

    حق شناس به انجام چند مرحله کاوش در بافت تاریخی گرگان و یافتن آثاری از دوره های گوناگون تاریخی در این منطقه اشاره و بر ضرورت حفظ و نگهداری صحیح از آثار کشف شده تاکید کرد.

    آبان امسال تعدادی اشیای عتیقه متعلق به دوره صفویان و سلجوقیان مانند شمعدان، بخورساز، عودسوز، پیه‌سوز و روشنایی از جنس مفرغ در بافت قدیم گرگان کشف شد.

    بافت تاریخی گرگان به دلیل وسعت زیاد و سبک معماری جذاب و منطبق بر ساخت و ساز دوران قاجاری که نمونه های کمی از آن به صورت متمرکز در کشور باقی مانده است؛ می‌تواند جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشد.

    بافت قدیم گرگان حدود ۲۰۰ هکتار وسعت دارد و پس از اصفهان و یزد سومین بافت بزرگ ارزشمند تاریخی ثبت شده ایران است.

    بافت تاریخی گرگان که عنوان افتخارآمیز وسیع‌ترین بافت تاریخی ثبت شده شمال ایران را دارد با بناهای شاخصی همچون خانه‌های شیرنگی، تقوی، شعرباف، خراسانی، مفیدیان، کبیر، سرای باقری‌ها و امامزاده نور در محلات سرچشمه، دوشنبه‌ای، دربنو به مرکز استان گلستان هویتی عمیق بخشیده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *