×
×

شهرداری بجنورد باز هم مانع اجرای طرح اقدام ملی مسکن شد
توپ درزمین دیگری انداختن کاراین روزهای مسئولین

  • کد نوشته: 18750
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۰
  • ۰
  • شاید در این روزها که کشور در شرایط سخت به سر می برد لازم باشد مسئولین دستکاه ها با در کنار یکدیگر بودن بفکر گره گشایی از مشکلات شهروندان و مردمی باشند که به نمایندگی از سوی آنها برای مدیریت و فراهم نمودن آسایش و آرامش قدم بردارند نه اینکه پروسه های دست و پا گیر اداری را مانعی در این جهت قرار دهند.
    توپ درزمین دیگری انداختن کاراین روزهای مسئولین
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: شهرداری بجنورد مانع ادامه اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرک فرهنگیان این شهر شده و در مکاتبه‌ای خواستار پرداخت رقم بسیار بالایی بابت صدور پروانه شده است.

    توپ درزمین دیگری انداختن کاراین روزهای مسئولین

    توپ درزمین دیگری انداختن کاراین روزهای مسئولین
    توپ درزمین دیگری انداختن کاراین روزهای مسئولین

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدعبدالمجید نژادصفوی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس ابلاغ وزارت کشور، شهرداری ها مکلف هستند پروانه ساختمانی اجرای واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی برای تولید مسکن را با ۵۰ درصد تخفیف صادر کنند اما شهرداری بجنورد مطالبه رقمی بسیار بیش از این دارد.  

    وی افزود: بسیاری از شهرداری ها در استان های مختلف تخفیف بیش از ۵۰ درصدی را برای صدور پروانه های ساختمانی در طرح اقدام ملی تولید مسکن لحاظ کرده اند اما در مکاتبه ای که شهرداری بجنورد انجام داده، بابت ساخت واحدهای مسکونی در شهرک فرهنگیان ۱۰۰ میلیارد ریال درخواست کرده است.  

    نژادصفوی گفت: در شهرهای مختلف رقم درخواست شده از شهرداری ها بابت صدور پروانه ساختمانی برای هر واحد ۲۰ تا ۲۵ میلیون ریال است اما در بجنورد این رقم به ۱۰۰ میلیون ریال می رسد.

    وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرده است که می تواند بخشی از ۱۰۰ میلیارد ریال درخواست شده بابت پروانه ساختمانی را پرداخت کند، اما شهرداری بجنورد مبلغ را یکجا می خواهد.  

    وی با اشاره به اینکه شهرداری بجنورد پیش از این هم به بهانه نداشتن پروانه، جلو اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن را گرفته بود گفت: شهرداری بجنورد اکنون به نوعی دیگر مانع اجرای کار شده است.  

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: این در حالی است که در تمام کشور از این طرح ملی حمایت می شود تا اجرای آن سرعت گیرد.

    علت ممانعت، نداشتن پروانه است

    شهردار بجنورد هم در این باره گفت: شهرداری به خاطر نداشتن پروانه، جلو کار را گرفته است و موضوع، پرداخت وجوه بابت پروانه ساختمانی نیست.  

    هادی زارعی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح مزبور برای اجرا، پروانه ندارد، البته اقداماتی انجام شده و با وجود مهلت داده شده، هنوز پروانه ای دریافت نشده است.

    وی افزود: تخفیف ۵۰ درصدی برای صدور پروانه اعمال می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، مشکل تکمیل نشدن مراحل برای دریافت پروانه ساختمانی است.  

    طرح اقدام ملی مسکن در مرکز استان خراسان شمالی در شهرک فرهنگیان بجنورد کلنگ زنی شده است.    

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین

    شاید در این روزها که کشور در شرایط سخت به سر می برد لازم باشد مسئولین دستکاه ها با در کنار یکدیگر بودن بفکر گره گشایی از مشکلات شهروندان و مردمی باشند که به نمایندگی از سوی آنها برای مدیریت و فراهم نمودن آسایش و آرامش قدم بردارند نه اینکه پروسه های دست و پا گیر اداری را مانعی در این جهت قرار دهند.

    اینکه در این خبر مدیر کل راه و شهرسازی مشکل عدم اجرای مسکن ملی ممانعت شهرداری دانسته می بایست دید که چرا و چونه این اتفاق افتاده لذا انتظار می رود که شهرداری بجنورد نسبت به این موضوع پاسخ قانع کننده داشته باشد.

    مردمی در یک طول یک دوره موفق به ساخت سرپناه بر اساس دیدگاه دولت منتخب خود داشتند انتظار داشتند که این روند در آینده با توجه به شعار و وعده های که از سوی افرادی که خود را در صلاحیت مدیریت می دانند ادامه دار باشد.

    حال که چیزی به پایان دولت تدبیر و امید باقی نمانده مردم همچنان در انتظار رخدادی هستند که وعده هایش را بارها و بارها شنیدند.

    لذا در این شرایط سخت انتظار می رود مسئولین دولتی به جای مانع تراشی به فکر عملی کردن وعده های عمل نشده خود باشند. تا از این طریق هم بحث اشتغال را فراهم کنند هم مشکل معیشت مردم را رفع کنند و هم با ایجاد یک سرپناه کوچک از شهروندان خود در مقابل حوادث محافظت نمایند.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *