×
×

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی
نبودزمین مشکل پارک علم وفناوری خراسان شمالی

  • کد نوشته: 18760
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهران گرمه ای روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که استان های دیگر کمتر با چنین مشکلی رو به رو هستند زیرا فضای فیزیکی که در اختیار برخی پارک های علم و فناوری قرار دارد هکتارها وسعت دارد و دست آنان برای واگذاری زمین به متقاضیان بسته نیست.
    نبودزمین مشکل پارک علم وفناوری خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در خصوص جزئیات این خبرگفت: مهمترین مشکل کنونی این مرکز کمبود زمین برای واگذاری به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان است.

    نبودزمین مشکل پارک علم وفناوری خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهران گرمه ای روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که استان های دیگر کمتر با چنین مشکلی رو به رو هستند زیرا فضای فیزیکی که در اختیار برخی پارک های علم و فناوری قرار دارد هکتارها وسعت دارد و دست آنان برای واگذاری زمین به متقاضیان بسته نیست.

    وی افزود: رشد حوزه فناوری استان از رشد زیرساخت های پارک بیشتر است و همین امر موجب شده است شرکت های فناور زیر پوشش پارک نتوانند طرح های توسعه ای خود را به اجرا درآورده و به منصه ظهور برسانند.

    وی با بیان اینکه هم اکنون چهار هزار متر مربع زمین در اختیار واحدهای فناور پارک علم و فناوری قرار دارد، گفت: تاکنون در این گستره، هفت کارگاه ساخته شده است و هشت کارگاه دیگر نیز در ۲ ماه آینده فعال می شود و هزار و ۵۰۰ مربع زمین نیز فضای اداری پارک است و علیرغم کمبود منابع مالی، اجازه نداده ایم طرح های عمرانی پارک متوقف شود.

    گرمه ای افزود: در استانهای دیگر فضاهای مازاد را در اختیار پارک های علم و فناوری قرار می دهند اما در این استان وقتی فضاهای مازادی را که سالها بدون استفاده مانده اند، شناسایی و درخواست استفاده از آن را می دهیم، عده ای تازه یادشان می آید که باید برای آن فضا استفاده ای بتراشند.

    وی در عین حال همکاری برخی شهرستانها را قابل تحسین خواند و خاطرنشان کرد: در شهرستان اسفراین با حمایت همه مجموعه ها از جمله دانشگاه، آموزش و پرورش، اوقاف و شهرداری، ساختمانی در اختیار پارک قرار گرفت که بلافاصله بازسازی و تجهیز شد و در دهه فجر در اختیار ۹ شرکت دانش بنیان قرار خواهد گرفت.

    رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی اظهار داشت: زمینی که از ابتدای امر به ساخت پارک استان اختصاص یافت کوچک و ناهموار بود اما توانستیم برخی نواقص آن را برطرف کنیم و هم اکنون اراضی قابل واگذاری در این محل هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع است که نیمی از آن به شرکت های فناور واگذار شده است.

    گرمه ای گفت: برای رفع نیاز زمین در چشم انداز ۱۰ ساله پارک، ۱۳ هکتار زمین مورد نیاز است که امیدواریم بتوانیم بخشی از آن را از اراضی اطراف این پارک تامین کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: برای رفع نیازهای پارک علم و فناوری استان از دستگاه های مختلف انتظار داریم تا اراضی و تجهیزات مازاد خود را در اختیار ما قرار دهند و اداره کل امور مالیاتی استان، از معدود دستگاه هایی بود که علاوه بر همکاری خوب با پارک علم و فناوری، اموال اسقاطی و مازاد خود را به جای فروش در اختیار ما قرار داد.

    ۱۳۲ شرکت فناور، ۱۹ شرکت دانش بنیان و ۱۴ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *