فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان گفت: ۱۳۲ تن انواع موادمخدر طی ۱۸۰ عملیات درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و اشرار مسلح در ۹ ماهه نخست امسال در این استان کشف شده است.
×
×

کشف۱۳۲ انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

  • کد نوشته: 18808
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۰
  • ۰
  • فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان گفت: ۱۳۲ تن انواع موادمخدر طی ۱۸۰ عملیات درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و اشرار مسلح در ۹ ماهه نخست امسال در این استان کشف شده است.
    کشف۱۳۲ انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
  • تبلیغ هدفمند

    فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان گفت: ۱۳۲ تن انواع موادمخدر طی ۱۸۰ عملیات درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و اشرار مسلح در ۹ ماهه نخست امسال در این استان کشف شده است.

    سردار احمد طاهری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: شرایط سیستان و بلوچستان بسیار خاص است و برای اینکه مردم این استان احساس امنیت داشته باشند نیروهای انتظامی هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شود که بالاترین هزینه ۲ هزار شهید امنیت در این استان است.

    وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۸۰ عملیات و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مسلح در سیستان و بلوچستان انجام شده که در این عملیات‌ها ۲۰۰ نفر از قاچاقچیان به هلاکت رسیدند.

    فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر باید هزینه‌های حمل و قاچاق را افزایش دهیم گفت: شناسایی اموال قاچاقچیان، توقیف و ضبط وسایط نقلیه حمل موادمخدر از جمله اقدامات پلیس در این زمینه بوده است.

    وی ادامه داد: بدین منظور از ابتدای سال تاکنون ۹۰ قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین و ۶۱۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شده است.

    سردار طاهری در زمینه مبارزه با معتادان متجاهر و خرده فروشان در سطح شهرهای سیستان و بلوچستان نیز افزود: پاکسازی محلات مختلف در زاهدان، شهرهای شمالی استان، ایرانشهر و سراوان در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت.

    وی ادامه داد: در این زمینه ۱۴۰ واحد منزل مسکونی که کار فروش مواد مخدر را در سیستان و بلوچستان انجام می‌دادند شناسایی و پلمب شدند.

    فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۲ هزار و ۷۳۰ خرده فروش دستگیر و هشت هزار و ۸۴۱ معتاد متجاهر نیز در این استان جمع‌آوری و به اردوگاه تل سیاه منتقل شدند تا پس از از گذراندن دوران بازپروری مجدد به جامعه بازگردند.
    وی به طرح‌های انجام شده در زمینه مسائل اجتماعی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: قرارگاهی به نام «قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش» در استان راه اندازی شده که در ۹ ماهه سالجاری ۱۵۲ اراذل و اوباش شاخص را شناسایی و دستگیر کردیم و بیش از ۵۰ مکان اختفای این افراد نیز شناسایی شد.
    سردار طاهری تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲۳۷ نفر از کسانی که برای مردم مزاحمت ایجاد کرده بودند را احضار و به آنان تذکر لسانی داده شده.

    وی به دیگر اقدامات انجام شده در قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش اشاره کرد و گفت از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ قبضه سلاح جنگی، ۱۱ سلاح شکاری، ۳۴۵ مهمات جنگی، ۱۵ تیر خشاب و مقادیری مواد مخدر و سلاح سرد از این افراد در سیستان وبلوچستان کشف شده است.

    فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در ۲ هفته گذشته حمل سلاح سرد در استان به طور کلی ممنوع شد و موتورسیکلت‌ها و خودروهای مشکوک توسط نیروهای محسوس و نامحسوس نیروی انتظامی مورد بازدید قرار می‌گیرند.

    افزون‌بر ۶ هزار تصادف جاده‌ای در سیستان و بلوچستان رخ داد

    وی به آمار تصادفات در سیستان و بلوچستان اشاره کرد واظهارداشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ هزار و ۲۱۲ فقره تصادف در جاده‌های این استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۰ درصد کاهش روبرو بوده‌ایم و جز استان‌های برتر در زمینه کاهش تصادفات هستیم.
    سردار طاهری ادامه داد: فوتی‌های ناشی از تصادفات در سیستان و بلوچستان نیز با ۶۳۵ مورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته است.
    وی به آمار کشفیات قاچاق کالا و سوخت در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت در ۹ ماه سالجاری ۵۶ فقره پرونده قاچاق بیش از ۵۰۰ میلیون تومان و ۲۳۰ فقره پرونده افزون‌بر ۱۰۰ میلیون تومان در این استان تشکیل شده است.

    فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان گفت: ۱۳۲ تن انواع موادمخدر طی ۱۸۰ عملیات درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و اشرار مسلح در ۹ ماهه نخست امسال در این استان کشف شده است.
    کشف۱۳۲ انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

    فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این مدت ۱۷۸ باند قاچاق متلاشی شدند افزود: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده از ابتدای سال تاکنون ۲۷۴ میلیارد تومان بوده است.
    وی ادامه داد سه هزار و ۳۸۰ متهم نیز در زمینه قاچاق کالا و سوخت در سیستان و بلوچستان توسط نیروی انتظامی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند

    تشکیل ۷۴۶ پرونده سایبری در سیستان وبلوچستان

    سردار طاهری درباره جرایم سایبری سیستان و بلوچستان نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۴۶ پرونده جرایم سایبری در این استان تشکیل و ۱۱۱ نفر نیز دستگیر شدند.
    وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در حوزه کشف جرائم سایبری در کشور حائز رتبه برتر شده است، افزود: ۱۹۳ پرونده جرایم سایبری مربوط به سرقت و کلاهبرداری، ۱۱۸ پرونده مربوط به هتک حیثیت، ۸۲ پرونده مربوط به مزاحمت و تهدید و ۳۵۳ پرونده نیز به سایر موارد جرایم سایبری اختصاص دارد.
    فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به سامانه مردمی ۱۹۷ که پل ارتباطی بین پلیس و مردم است اشاره کرد و گفت: برقراری هفت هزار و ۳۲۹ تماس با این سامانه نشان دهنده مشارکت بالا و اعتماد مردم استان به پلیس است که در این زمینه نیز نسبت به سال گذشته با افزایش شاخص‌ها روبرو هستیم.
    وی ادامه داد: در جمع‌بندی تماس‌های حاصل شده با سامانه ۱۹۷ از ابتدای سال تاکنون شاهد افزایش ۲ درصدی تقدیر از پلیس، کاهش ۶ درصدی شکایات و افزایش ۱۹ درصدی پیشنهادات بودیم.
    سردار طاهری به اقدامات انجام شده در پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه سالجاری هشت هزار و ۳۳۱ فقره سرقت و ۱۵۳ فقره سرقت مسلحانه کشف شده است.

    وی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت موفق به دستگیری ۱۶۶ سارق مسلح، ۲۳۱ سارق به عنف و هشت هزار و ۱۴۸ سارق عادی شده‌ایم.
    فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیگیری قتل‌های معوق یکی از برنامه‌های ما در  انتظامی این استان بوده است افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۹ فقره پرونده قطعی در استان تشکیل شده که در این زمینه ۳۱۱ متهم دستگیر شدند.
    وی به پرونده‌های آدم ربایی اشاره کرد و گفت: پرونده های آدم ربایی با نیت و قصد اخاذی حدود ۹۰ درصد در سیستان و بلوچستان کاهش یافته و بیشتر موارد آدم ربایی مربوط به اختلافات باندهای مواد مخدر است.
    سردار طاهری افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹۲ فقره پرونده آدم ربایی در سیستان و بلوچستان تشکیل شده و ۹۳ نفر نیز دستگیر شدند.
    وی به متلاشی شدن باندهای سرقت در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهارداشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۱ فقره باند سرقت و ۱۶ فقر باند سرقت به عنف در این استان متلاشی شده که با کشف یکهزار و ۱۶۴ قبضه سلاح از این باندهای سرقت، آمار کشفیات سلاح در استان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.
    وی به فرهنگ غلط و ناصحیح استفاده از سلاح غیرمجاز در سیستان و بلوچستان اشاره کرد وافزود: از مجموع سلاح‌های کشف شده ۶۳۱ قبضه سلاح از نوع جنگی بوده است.

    فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به آمار اعمال قانون در دوران محدودیت‌های کرونایی در این استان اشاره کرد و گفت: در طول مدت ۱۲ هزار و ۲۳۰ دستگاه خودرو از مسیرهای ارتباطی برگشت داده شده و ۱۵ هزار ۱۷۱ دستگاه خودرو نیز تذکر لسانی دریافت کردند.
    وی تصریح کرد: همچنین ۴۲ هزار و ۳۶۴ خودرو در سیستان و بلوچستان کنترل شدند که از این تعداد برای ۱۷۴ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و برای ۵۰ مورد جریمه یک میلیون تومانی اعمال شد و یک خودور نیز توقیف شد.
    سردار طاهری خاطر نشان کرد: همراهی مردم استان با پلیس در اعمال محدویت‌های کرونایی ۶۳ درصد و بالاتر از میانگین کشوری بود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *