×
×

استاندار خراسان شمالی:
کشاورزی پیشران اقتصادی استان

  • کد نوشته: 18910
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی شجاعی عصر چهارشنبه در نشست شورای اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد از خام فروشی محصولات این استان به علت نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی انتقاد کرد و گفت: به همین دلیل این استان نیم درصد تولید ناخالص کشور را دارد.
    کشاورزی پیشران اقتصادی استان
  • تبلیغ هدفمند

     استاندار خراسان شمالی گفت: پیشران اقتصادی استان بخش کشاورزی است زیراکه ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این خطه در روستاها سکونت دارند.

    کشاورزی پیشران اقتصادی استان

    کشاورزی پیشران اقتصادی استان
    کشاورزی پیشران اقتصادی استان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی شجاعی عصر چهارشنبه در نشست شورای اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد از خام فروشی محصولات این استان به علت نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی انتقاد کرد و گفت: به همین دلیل این استان نیم درصد تولید ناخالص کشور را دارد.

    وی همچنین گفت: کشاورزی این استان معیشتی است و بهره برداران درآمد بسیار ناچیزی دارند.
    وی بر زنجیره تولید در بخش های مختلف حوزه کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: استان در زمینه های نوغانداری، تولید انگور و دام سبک در کشور رتبه های خوبی دارد که نیازمند تلاش بیشتر است.

    استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه باید اقداماتی انجام دهیم که حال استان خوب شود اظهار داشت: هر استانی نیاز به نسخه خاصی برای تحول اقتصادی دارد که این نسخه برای این استان باید ویژه دیده شود.
    وی با بیان اینکه نباید هر محصولی کشت کنیم گفت: در این استان پیاز زرد با تولید بالا کشت می شود اما این محصول خوب صادر نمی شود درحالیکه اگر پیاز از گونه قرمز کشت شود قابلیت صدور به کشور هندوستان را دارد.
    وی با بیان اینکه انگور خراسان شمالی هم خام به فروش می رسد اظهار داشت: استان در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی ضعیف است.
    استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه عشایر استان ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می کنند گفت: این قشر ۷۰۰ هزار راس در اختیار دارد اما در این ایام دچار مشکلات مختلفی شده اند که باید از آن حمایت شود.

    استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه باید به این استان مجوز مرغ داری داده شود افزود: نیاز  استان در این خصوص تامین نمی شود و از سایر استان ها تامین می کنیم.

    وزیر جهاد کشاورزی برای انجام سفری دو روز عصر امروز وارد بجنورد مرکز استان شد که قرار است فردا با سفر به شهرستان های مانه و سملقان، اسفراین، شیروان و فاروج ۱۱ طرح کشاورزی و دامی را افتتاح یا کلنگ زنی کند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *