مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: با ثبت ۲۱ مورد وقف جدید از اول امسال تا پایان آذر، تعداد موقوفات این استان به ۲ هزار ۲۸۹ مورد رسید.
×
×

ثبت ۲۱ وقف جدید در کردستان

  • کد نوشته: 18971
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۱
  • ۰
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: با ثبت ۲۱ مورد وقف جدید از اول امسال تا پایان آذر، تعداد موقوفات این استان به ۲ هزار ۲۸۹ مورد رسید.
    ثبت ۲۱ وقف جدید در کردستان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: با ثبت ۲۱ مورد وقف جدید از اول امسال تا پایان آذر، تعداد موقوفات این استان به ۲ هزار ۲۸۹ مورد رسید.

    حجت‌الاسلام محمد کاروند اظهار داشت: شهرستان‌های بیجار و سقز هرکدام با هفت مورد بیشترین تعداد وقف‌های امسال را به ثبت رسانده‌اند  و در شهرستان‌های سنندج و مریوان سه وقف و شهرستان بانه نیز یک وقف جدید ثبت شده است.

    وی با بیان اینکه نیات وقف‌های جدید این استان امورخیریه، نیات مذهبی و مساجد بوده است، افزود: در حال حاضر در استان نیاز ضروری به ثبت وقف‌هایی با نیات درمانی، امور خیریه، علمی و کمک هزینه ازدواج جوانان و اشتغال احساس می‌شود.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان‌ یادآور شد: با حضور خیرین در عرصه وقف بتوانیم فرهنگ ثبت وقف‌هایی با نیات جدید و ضروری را در جامعه نهادینه کنیم چرا که هر وقف جدید می‌تواند تاثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و  رفع محرومیت از اقشار آسیب پذیر ایجاد کند.

    وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات و فعالیت‌های مهم اوقاف، اخذ سند مالکیت برای موقوفات و رقبات حفاظت و صیانت از حقوق واقفین و اجرای امینانه نیات آنان است که این مهم در در اولویت اقدامات و فعالیت‌های این نهاد قرار دارد.

    در حال حاضر ۲ هزار و ۲۸۹ موقوفه با ۱۵ هزار و ۸۵۷ رقبه متصرفی، ۲ هزار و ۸۹۵ غیرمتصرفی و ۱۱۵ اشتراک و تولیت در استان کردستان وجود دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *