×
×

وزیر جهاد کشاورزی
برای کشت کاملیناانگیزه کشاورزبایدافزایش یابد

  • کد نوشته: 19016
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم خاوازی عصر پنجشنبه به هنگام بازدید از مزرعه ۴۰ هکتاری کاملینا در شیروان اظهار داشت: سیاست دولت حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی بویژه محصول کاملینا است.
    برای کشت کاملیناانگیزه کشاورزبایدافزایش یابد
  • تبلیغ هدفمند

     وزیر جهاد کشاورزی گفت: انگیزه کشاورز را برای تولید محصول دانه روغنی کاملینا باید افزایش داد و این امر از طریق حمایت‌های مالی، فنی و خرید به موقع محصول امکانپذیر است.

    برای کشت کاملیناانگیزه کشاورزبایدافزایش یابد

    برای کشت کاملیناانگیزه کشاورزبایدافزایش یابد
    برای کشت کاملیناانگیزه کشاورزبایدافزایش یابد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم خاوازی عصر پنجشنبه به هنگام بازدید از مزرعه ۴۰ هکتاری کاملینا در شیروان اظهار داشت: سیاست دولت حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی بویژه محصول کاملینا است.

    وی گفت: برای نتیجه گیری بهتر در کشت این محصول باید از تجربیات کشاورزان نمونه استفاده و به موقع با آفات آن مبارزه کرد.

    خاوازی افزود: بزودی کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی با ۲ تن از کشاورزان نمونه کاملینا در باره قیمت گذاری برای خرید تضمینی آن نشست برگزار می کنند.

    وی گفت: این محصول راهبردی است و باید حمایت لازم از کشت آن در کشور انجام شود.

    کشاورز شیروانی ۴۰ هکتار از اراضی خود را به کشت محصول دانه روغنی کاملینا اختصاص داده که از این میزان ۳۲ هکتار آبی و هشت هکتار دیم است.

    میانگین برداشت این محصول حدود ۲ تن در هر هکتار است.

     توسعه کشت دانه روغنی کاملینا به منظور حرکت در مسیر تامین امنیت غذایی، تلاش برای خودکفایی و کاهش واردات روغن از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تولید و تامین روغن خوراکی مورد نیاز است.

    وزیر جهاد کشاورزی در سفری ۲ روزه عصر دیروز وارد بجنورد مرکز استان خراسان شمالی شد و در این بازه زمانی با سفر به شهرستان های مانه و سملقان، اسفراین، شیروان و فاروج ۱۱ طرح کشاورزی و دامی را افتتاح یا کلنگ زنی کرد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *