×
×

رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو
ارسال۱۲تقاضاتولیدواکسن کرونابه سازمان غذاودارو

  • کد نوشته: 19041
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کارآنلاین به نقل از ایرنا، سعیده فخرزاده روز پنجشنبه در رویداد آنلاین بررسی وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورها و ارائه توانمندی ایران اظهار داشت: ۱۲ تقاضا از جنس انواع نوترکیب، DNA ، mRNA و In Active به سازمان غذا و دارو ارسال شده است. از این تعداد، هشت پیشنهاد پرونده فعال دارند، یکی از پرونده‌ها در سطح بالینی و دو مورد نزدیک به فاز بالینی هستند و ۵ مورد نیز فقط پرونده به سازمان ارایه کرده اند.
    ارسال۱۲تقاضاتولیدواکسن کرونابه سازمان غذاودارو
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو از ارسال ۱۲ تقاضای جدی درخصوص تولید واکسن کرونا از سوی محققان کشور به سازمان غذا و دارو خبر داد.

    ارسال۱۲تقاضاتولیدواکسن کرونابه سازمان غذاودارو

    ارسال۱۲تقاضاتولیدواکسن کرونابه سازمان غذاودارو
    ارسال۱۲تقاضاتولیدواکسن کرونابه سازمان غذاودارو

    به گزارش بازار کسب کارآنلاین به نقل از ایرنا، سعیده فخرزاده روز پنجشنبه در رویداد آنلاین بررسی وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورها و ارائه توانمندی ایران اظهار داشت: ۱۲ تقاضا از جنس انواع نوترکیب، DNA ، mRNA  و In Active به سازمان غذا و دارو ارسال شده است. از این تعداد، هشت پیشنهاد پرونده فعال دارند، یکی از پرونده‌ها در سطح بالینی و دو مورد نزدیک به فاز بالینی هستند و ۵ مورد نیز فقط پرونده به سازمان ارایه کرده اند.

    وی یادآور شد: این نشان می دهد که در کشور ما ظرفیت های فراوانی برای تولید واکسن وجود دارد، که ما باید از آنها بهره برداری کنیم و در این خصوص کاری که ما به عنوان سازمان نظارتی انجام دادیم، کار رجیستری  برای تولید واکسن بوده است.

    فخرزاده با اشاره به اینکه از ابتدای امسال  سعی داشته اند کارها را به موازارت هم پیش ببرند افزود: ضوابط تولید داروهای جدید و راهنمای صدور تولید واکسن کرونا را تهیه کردیم، همچنین  راهنمایی هایی برای انجام مطالعات در بخش حیوانی و بالینی نیز انجام دادیم.

    وی ادامه داد:  ما نمی خواهیم واکسنی که در کشور داشته باشیم  که از نظر سلامت و کارایی نسبت به محصول دیگر کشورها سطح در پایین تری باشد کمتر باشد، همچنین برای واردات نیز  ضابطه تعیین کردیم  .

    فخرزاده گفت: موظفیم واکسنی را  تهیه کنیم که حداقل در کشور مبدا مجوز مصرف گرفته باشد، واکسن هایی که تاییدیه های نظارتی قوی دارند را تهیه و وارد کنیم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *