×
×

وزیر صنعت، معدن و تجارت
ایجادتقویت اقتصادفولاددرمبارزه بانابرابری

  • کد نوشته: 19064
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رزم حسینی عصر جمعه در نشست با تجار و صاحبان صنایع آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، افزود: متاسفانه طی سال های اخیر شاهد وجود تبعیض ها در فولاد کشوریم و باید جنگ تمام عیار در قبال رانت های ایجاد شده در این بخش آغاز شود که طی ماه های اخیر اقداماتی در این زمینه به انجام رسیده است.
    ایجادتقویت اقتصادفولاددرمبارزه بانابرابری
  • تبلیغ هدفمند

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود تبعیض در صنعت فولاد کشور، گفت: مبارزه با نابرابری‌ها در این بخش مهم اقتصاد کشور را ادامه داده و تقویت می‌کنیم.

    ایجادتقویت اقتصادفولاددرمبارزه بانابرابری

    ایجادتقویت اقتصادفولاددرمبارزه بانابرابری
    ایجادتقویت اقتصادفولاددرمبارزه بانابرابری

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رزم حسینی عصر جمعه در نشست با تجار و صاحبان صنایع آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، افزود: متاسفانه طی سال های اخیر شاهد وجود تبعیض ها در فولاد کشوریم و باید جنگ تمام عیار در قبال رانت های ایجاد شده در این بخش آغاز شود که طی ماه های اخیر اقداماتی در این زمینه به انجام رسیده است.

    وی با تاکید بر اینکه باید تلاش های فروانی در این زمینه صورت پذیرد، اظهار داشت: ما در وزارت صمت تصمیم جدی در این زمینه داریم و بخشی از اقدامات و برنامه ها تاکنون عملیاتی شده و بخش دیگری نیز طی هفته های آینده عملیاتی خواهد شد.

    رزم حسینی تقویت زنجیره اقتصاد فولاد کشور را جزو برنامه های اولویت دار وزرت صمت اعلام و اضافه کرد: باید به گونه ای در این بخش برنامه ریزی و تصمیم گیری شود تا مصرف کننده متحمل ضرر و زیان و ظلم  نشود که البته این برنامه ها باید مرحله به مرحله پیش برود.

    وی با بیان اینکه قوانین باید منجر به توسعه کشور شود و در این زمینه نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه ای خطیر بر عهده دارند، یادآور شد: انعطاف پذیری قوانین مربوط به صنعت، تجارت و معادن باید بر همین اساس تدوین شود.

    رزم حسینی به قابلیت های بزرگ آذربایجان شرقی در حوزه صنعت و به خصوص معادن اشاره کرد و گفت:   اینکه عنوان می شود عصاره معادن این استان به جاهای دیگر می رود و نخاله های آن مال این استان است را می‌پذیرم اما این مساله تنها مربوط به آذربایجان شرقی نیست و چنین قضیه ای برای کل کشور وجود دارد و باید به مبارزه با آن پرداخت.

    وی ادامه داد: بدون تعارف باید اذعان کنم که در حوزه اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن کشور عقب ماندگی های اساسی وجود دارد و تاکنون نتوانسته ایم در این رابطه عملکردی مناسبی داشته باشیم و اینکه آذربایجان شرقی قطب معادن کشور بوده و تاکنون از این مزیت بزرگ اقتصادی و تجاری آنگونه که باید استفاده نشده است، قابل پذیرش است.

    رزم حسینی نقش آذبایجان شرقی در صادرات غیرنفتی را بسیار مهم خواند و با اشاره به همسایگی این استان با چند کشور، افزود: اخیرا” نشستی در وزارتخانه برگزار شد و مقرر گردید این استان و شهر صنعتی و تجاری تبریز به عنوان مرکز صادرات به جمهوری های آذربایجان و ارمنستان تعیین شود تا صادرات ایران به این دو کشور و قفقاز سهل تر و سریع به انجام برسد.

    وی عملکرد ستاد تسهیل رونق تولید در آذربایجان شرقی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برخی از تصمیمات این ستاد در سطخ ملی قابل استفاده است و در این رابطه نیز نشستی طی هفته آینده در تهران برگزار می شود که استاندار آذربایجان شرقی و رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز باید در آن حضور داشته باشند.

    وزیر صمت با بیان اینکه به هر نحو ممکن باید قوانین مزاحم از سر راه تولید و صنعت برداشته شود، ادامه داد: ما معتقدیم خم شدن قوانین به نفع این بخش برای مجموعه های اقتصادی کشور سودآور و تعیین کننده خواهد بود و باید مجلس و دولت در این رابطه همکاری های تنگاتنگ با یکدیگر داشته باشند.

    رزم حسینی اضافه کرد: در این زمینه طی چند روز آینده مقررات جدید مربوط به معادن غیرفعلال کشور در استان های مختلف ابلاغ می شود که طی آن معادنی که با وجود صدور مجوزهای   لازم هنوز به بهره برداری نرسیده و استخراجی از آنها صورت نمی گیرد، باید مجددا” به مزایده گذاشته شوند.

    وی وجود ۱۱ هزار پهنه معدنی در کشور را ظرفیتی بسیار عظیم برای ایجاد تحول اقتصادی و درآمدی در کشور خواند و گفت: با ابلاغیه فوق می توان نسبت به فعال سازی بیش از پیش معادن کشور اقدام کرد.

    به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست هدف از حضور و دعوت از وزیر صمت به این استان را چاره اندیشی اساسی برای رونق کسب و کار و فعالیت های تولیدی و صنعتی در استان اعلام و اضافه کرد: آذربایان شرقی مهمترین استان کشور در صنعت، خدمات و کشاورزی و معادن است که باید بر اساس همین جایگاه مورد توجه قرار بگیرد.

    محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت: هم اکنون ۵ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی عمده و ۱۳ واحد خودروسازی در آذربایجان شرقی فعال است که بر اساس اخرین آمارها   ۳۵ درصد قطعات خودروئی کشور در این استان تولید و به بازارهای مصرف ارایه می شود.

    وی از آذربایجان شرقی به عنوان قطب تولید شکلات و شیرینی در ایران نام برد و افزود: علاوه بر این صنعت، معادن گوناگون مس، طلا و کانی های غیر فلزی در این استان وجود دارد که نیازمند سرمایه گذاری های  کلان و واحدهای پایین دستی و فراوری می باشد.

    پورمحمدی یادآور شد: با وجود تحریم های اقتصادی شدید و شیوع ویروس کرونا هیچ واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی طی ۲ سال اخیر تعطیل نشده است و ۱۰۰ واحدی که قبلا” به تعطیلی کشیده بودند، به همت سرمایه گذاران استان فعال شده اند.

    به گزارش ایرنا در نشست فوق که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید، روسای کمیسیون های صنعت، معدن، صنایع غذایی، صادرات و واردات، بهبود فضای کسب و کار، حمل و نقل، اقتصاد دانش بنیان، سرمایه گذاری، قطعه سازان، فولاد، ستاد تسهیل و نساجی اتاق بازرگانی  تبریز به بیان دیدگاه ها و مسایل و مشکلات حوزه های کاری خود پرداختند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *