×
×

معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی
عدم صرفه‌جویی۱۵درصدی اداره‌های خراسان شمالی درمصرف گاز

  • کد نوشته: 19165
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسن افتخاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب گاز در بخش گرمایشی مصرف می شود.
    عدم صرفه‌جویی۱۵درصدی اداره‌های خراسان شمالی درمصرف گاز
  • تبلیغ هدفمند

    معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۱۵ درصد اداره‌ها و اماکن‌ عمومی استان در مصرف گاز صرفه‌جویی ندارند این درحالی است که حدود ۱۵ درصد گاز در بخش گرمایشی این اماکن مصرف می‌شود.

    عدم صرفه‌جویی۱۵درصدی اداره‌های خراسان شمالی درمصرف گاز

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسن افتخاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب گاز در بخش گرمایشی مصرف می شود.

    وی افزود: در راستای صرفه جویی گاز بخش نامه های کشور و استانی به تمامی اداره ها و سازمان ها ارسال شده است و بیشتر اداره ها مورد پایش قرار گرفتند.

    وی گفت: جریان گاز ۱۶ اداره پر مصرف در اجرای طرح پایش قطع شده است و ۷۴ اداره دیگر هم اخطار دریافت کردند.

    وی اظهار داشت: امسال ۷۱۷ فقره بازدید از اداره ها و سازمان های دولتی با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی در مصرف گاز انجام شد.

    افتخاری بر ضرورت صرفه جویی مشترکان خانگی و اداری در مصرف گاز تاکید کرد و افزود: این شرکت در انجام رسالت سازمانی و مسوولیت اجتماعی خود، با مشارکت نیروهای بسیجی حوزه گاز، دمای رفاه اداره های استان را رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می دهد.

    وی گفت: رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها ضروری است.

    معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی افزود: سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها از جمله درخواست های شرکت گاز برای مدیریت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در بخش اداری است.

    وی مجموع میزان برداشت گاز از خط گاز استان در هر شبانه روز هشت میلیون مترمکعب است اما با توجه به ورود جبهه هوای سرد، میزان مصرف گاز به یکباره افزایشی دور از انتظار یافته است.

    معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی افت دما موجب افزایش مصرف گاز خانگی در استان شده است که این شرکت برای جلوگیری از قطع گاز، استفاده از آن را در بیشتر صنایع بزرگ استان محدود و بعضا قطع کرده است.

    افتخاری اظهار داشت: هم اینک فشار گاز در خطوط در کشور پایین آمده است و محدودیت هایی نیز در سطح کشور اعلام کرده اند اگر بخش خانگی رعایت نکند، به اجبار گاز صنایع کوچکتر نیز محدود می شود.

    وی از اداره ها و سازمان ها خواست تا در مصرف گاز بیشتر صرفه جویی داشته باشند و افزود: نباید گاز اداره ها هم اینک از ساعت ۱۲ ظهر به بعد روشن باشد، اداره ها و سازمان ها باید پیش بینی های لازم را داشته باشند.

    معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: گلخانه ها، مرغداری ها و سایر واحدهای تولیدی نیاز به مصرف گاز دارند و در صورت قطعی دچار مشکلات زیادی خواهند شد، بر این اساس انتظار آن است که مشترکان مصرف سامانه های گرمایشی خود را مدیریت کنند تا قطع گاز این واحدها منجر به مشکلاتی برای تولیدات حوزه کشاورزی و دامی نشود.

    افتخاری افزود: اگر مشترکان بخش خانگی که شامل اداری و تجاری نیز می شود، مصرف گاز را مدیریت نکنند در مرحله دوم سوخت واحدهای صنعی و تولیدی کوچک نیز قطع خواهد شد که خساراتی را برای این بخش در پی خواهد داشت.

    تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که این استان در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرده است.

    نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان (بجنورد)، آلومینای ایران (جاجرم)، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که گاز طبیعی مصرف می کنند.

    در خراسان شمالی، ۳۱۹ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است.

    اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

    خراسان شمالی دارای ۳۲۶ هزار مشترک در بخش های صنعتی، خانگی و عمومی است که حدود ۷۳۷ مشترک مربوط به بخش صنعتی است.

    سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۰ درصد است.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *