×
×

خاموشی شهرهاباقطع گازنیروگاه

  • کد نوشته: 19261
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا این قطعی برق که بدون اطلاع قبلی صورت گرفت، بخش های زیادی از مناطق شهری و روستایی شهرستانهای بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و فاروج را در تاریکی فرود برد که این خاموشی از حدود ساعت ۱۸ شامگاه شنبه آغاز شد و حدود ۲ ساعت به طول انجامید.
    خاموشی شهرهاباقطع گازنیروگاه
  • تبلیغ هدفمند

    قطع گاز نیروگاهها موجب خاموشی ناگهانی برق مناطقی از بجنورد، مرکز خراسان شمالی و چهار شهرستان دیگر این استان و غافلگیری مردم شد.

    خاموشی شهرهاباقطع گازنیروگاه

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا این قطعی برق که بدون اطلاع قبلی صورت گرفت، بخش های زیادی از مناطق شهری و روستایی شهرستانهای بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و فاروج را در تاریکی فرود برد که این خاموشی از حدود ساعت ۱۸ شامگاه شنبه آغاز شد و حدود ۲ ساعت به طول انجامید.

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به برودت هوا در کشور،  افزایش مصرف گاز خانگی سبب افت فشار گاز و قطع گاز در بیشتر نیروگاه های تولید برق شده است که اکنون عمده نیروگاه ها از سوخت جایگزین برای تولید برق استفاده می کنند.
    علیرضا صبوری افزود: مشکل سوخت نیروگاه ها سبب شده نیروگاه ها کمتر از ظرفیت همیشگی تولید داشته باشند و نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در خراسان شمالی نیز، به عنوان تامین کننده برق استان، اکنون با ظرفیتی کمتر از یک ششم ظرفیت رسمی تولیدی خود فعالیت می کند.

    وی گفت: با توجه به مشکلات محدودیت سوخت رسانی به نیروگاه ها و کاهش تولید برق، تراز مصرف از تولید برق پیشی گرفته است و برای اولین بار در زمستان امسال با قطعی گسترده برق در کشور مواجه شدیم که بخش زیادی از شهرستان های بزرگ خراسان شمالی نیز این قطعی را تجربه کردند.

    صبوری در خصوص اطلاع ندادن این قطعی به شهروندان گفت: قطعی برق در خراسان شمالی نیز بدون اطلاع قبلی و به دستور دیسپاچینگ ملی اعمال شد که در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و فاروج به مدت یک ساعت تا یک ساعت و ۴۰ دقیقه به طول انجامید.

    وی با بیان اینکه از فردا جدول برنامه قطعی برق در مناطق مختلف استان تهیه و از طریق رسانه ها و فضای مجازی اطلاع رسانی خواهد شد، از مردم خواست که با کاهش مصرف انرژی های گاز و برق، به تامین بخشی از سوخت نیروگاه ها و کاهش خاموشی ها کمک کنند.
    شرکت برق خراسان شمالی ۳۶۷ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مربوط به مشترکان بخش خانگی، چهار درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد مربوط به سایر مصارف است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *