×
×

مدیرکل امور عشایری گلستان
ورودکروناممنوع، منطقه سبز

  • کد نوشته: 19267
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین رضا علیپوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فاصله زیاد چادرها و مناطق سکونتی عشایر از یکدیگر و رفت و آمد بسیار کم آنها به شهرها از دیگر عوامل موثر پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه عشایری گلستان است.
    ورودکروناممنوع، منطقه سبز
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل امور عشایری گلستان گفت: که به دلیل سبک زندگی، پراکندگی جمعیت، اطلاع رسانی مستمر و مراقبت و سرکشی تیم‌های بهدشتی، تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در میان عشایر کوچنده و بومی مشاهده نشده است.

    ورودکروناممنوع، منطقه سبز

    ورودکروناممنوع، منطقه سبز
    ورودکروناممنوع، منطقه سبز

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین رضا علیپوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فاصله زیاد چادرها و مناطق سکونتی عشایر از یکدیگر و رفت و آمد بسیار کم آنها به شهرها از دیگر عوامل موثر پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه عشایری گلستان است.

    وی افزود: جمعیت عشایری گلستان چهار هزار و ۱۲۲ خانوار با بیش از ۲۳ هزار نفر سکنه است که هزار و ۸۸۸ خانوار آن عشایر بومی ترکمن و ۲ هزار و ۲۳۴ خانوار از عشایر استان‌های خراسان رضوی، شمالی و سمنان هستند.

    مدیر کل امور عشایری گلستان گفت: ۶۹ درصد از مجموع جمعیت عشایر کوچنده از خراسان شمالی و رضوی و عشایر بومی گلستان در شهرستان مراوه تپه، ۲۵ درصد در گنبدکاووس و ۶ درصد در کلاله قشلاق می‌کنند که با هماهنگی بخش بهداشت و درمان این شهرستان‌ها اقدامات پیشگیرانه و آموزشی به صورت حضوری به آنان ارائه می‌شود.

    در این پیوند، مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه هم با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت عشایری استان در این شهرستان حضور دارند، گفت: هشت گروه بهداشتی به صورت هفتگی با حضور در مناطق سکونت عشایر، آموزش‌های مراقبتی و پیشگیری از شیوع کرونا را به همراه توزیع ماسک ارائه می‌دهند.

    منصور خوجملی افزود: تاکنون هیچ موردی از شیوع کرونا در جامعه عشایری ساکن مراتع مراوه‌تپه مشاهده نشده که مهمترین علت آن نبود اجتماعات، تردد بسیار کم به شهر و خودکفا بودن آنان در تامین بیشتر مایحتاج زندگی است.

    عبدالرحیم پالیده رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز گفت: سه گروه بهداشتی به صورت مرتب از محل‌ اسکان عشایر بازدید داشته و ‌آموزش‌ مراقبتی لازم را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به خانواده‌ها ارائه می‌ دهند.

    امسال عشایر کوچنده با ۴۵۰ هزار راس دام، کوچ قشلاقی خود را از ۱۵ آبان از استان‌های همجوار به مراتع گلستان آغاز کردند و طبق روال هر ساله تا پایان فروردین سال آینده در این استان حضور دارند.  

    جامعه عشایری گلستان اعم از بومی و کوچنده که در مجموع ۷۶۷ هزار راس دام برای پرورش در اختیار دارند، سال گذشته ۶ هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز، هزار و ۲۲۹ تن پشم، ۱۴ هزار و ۹۹ تن شیر، ۲۱ هزار و ۷۹۳ مترمربع قالی، ۲ هزار و ۴۱۷ مترمربع پُشتی، ۱۰ هزار و ۳۳۷ مترمربع گلیم و ۸۲۳ مترمربع جاجیم را تولید و روانه بازار کردند.

    به گزارش ایرنا،  بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع جان باختگان کرونا به ۵۵ هزار و ۳۳۷ نفر رسید و  تاکنون ۹۹۵ هزار و ۵۷۰ نفر از بیماران کرونایی در کشور، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

    وضعیت شیوع کرونا در گنبدکاووس و مراوه‌تپه زرد است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *