مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آغاز اجرای هشت طرح عملیاتی و پیشگیرانه برای کاهش آلودگی هوای این استان خبر داد.
×
×

آغاز اجرای ۸ طرح عملیاتی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان

  • کد نوشته: 19307
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۴
  • ۰
  • مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آغاز اجرای هشت طرح عملیاتی و پیشگیرانه برای کاهش آلودگی هوای این استان خبر داد.
    آغاز اجرای ۸ طرح عملیاتی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آغاز اجرای هشت طرح عملیاتی و پیشگیرانه برای کاهش آلودگی هوای این استان خبر داد.

    منصور شیشه‌ فروش اظهارداشت: این طرح‌ها و اقدامات متناسب بطور فراگیر در بخش‌های مختلف اجرا و عملیاتی می‌شود تا با مشارکت همه نهادها و مردم شاهد کم شدن آلاینده‌ها باشیم.

    وی اضافه کرد:  از سوی دیگر در ماه‌های پیش رو برای توسعه محدوده زوج و فرد در دیگر نواحی شهر برنامه ریزی شده است، محدودیت زوج فرد در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان به عنوان یکی از کانون‌های اصلی آلودگی هوا اعمال می‌شود تا شاهد کاهش تردد در این نواحی باشیم.

    وی با اشاره به تهدید آلاینده‌ها برای تمامی رده‌های سنی بویژه کودکان و سالمندان تاکید کرد: این روزها هدف اصلی جلوگیری از ازدحام است و مردم باید بگونه ای برنامه ریزی کنند تا استفاده از خودروی شخصی بویژه تک سرنشین به حداقل برسد.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش سرمای هوا و به دنبال آن مصرف بیشتر گاز خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی شرکت گاز طرح های تشویقی و تنبیهی برای مصرف کنندگان معقول و پرمصرف اعمال می‌شود.

    شیشه‌ فروش ادامه داد: استانداردسازی موتورخانه های مجتمع های مسکونی و اداری از طریق تکنسین های این اداره و با درخواست مشترکان در سایت این نهاد انجام پذیر است تا به کاهش مصرف گاز بینجامد.

    وی به الزام شهرداری برای نوسازی و بهسازی وسایل نقلیه عمومی اشاره و تصریح کرد: این اقدام برای اتوبوس های شرکت واحد، تاکسی ها و موتور سیکلت های شهرداری ضروری خواهد بود.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تعیین و معرفی ۲۰۰ مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)مجموعه‌های صنعتی اصلی استان گفت: این افراد با ابلاغیه‌های صورت گرفته میزان آلاینده‌های مراکز خود را رصد می‌کنند و بر حد استاندارد آن نظارت دارند.

    شیشه فروش باید تدابیر اتخاذ شده و برنامه‌های آن برای کاهش اثرات مخرب آلاینده بطور جدی اجرا شود خاطرنشان کرد: شهرداری مکلف شد تا پایان سال مرکز معاینه فنی موتورسیکلت را در این منطقه راه اندازی کند.

    وی با اشاره به اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهارداشت: این نهاد در صدد است معاینه فنی کامیون، تریلی و اتوبوس ها را فراگیرتر و با دقت بیشتری انجام دهد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *