مدیرکل نوسازی و تجهیزمدارس البرز اعلام کرد که این استان ۸۰ پروژه آموزشی از محل کمک های خیرین و اعتبارات ملی و استانی در دست ساخت دارد.
×
×

۸۰ پروژه آموزشی درحال ساخت درالبرز

  • کد نوشته: 19316
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۴
  • ۰
  • مدیرکل نوسازی و تجهیزمدارس البرز اعلام کرد که این استان ۸۰ پروژه آموزشی از محل کمک های خیرین و اعتبارات ملی و استانی در دست ساخت دارد.
    ۸۰  پروژه آموزشی  درحال ساخت درالبرز
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل نوسازی و تجهیزمدارس البرز اعلام کرد که این استان ۸۰ پروژه آموزشی از محل کمک های خیرین و اعتبارات ملی و استانی در دست ساخت دارد.

    محمد دلاوریان اظهارداشت: ۵۰ درصدپروژه های آموزشی استان البرز توسط خیرین در حال ساخت و آماده سازی است.

    وی خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز البرز درسال جاری ۱۱۵ میلیارد تومان متعهد شدند که تا پایان سال همه آن محقق می شود.

     مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز  بیان داشت: تا بهمن ماه سال جاری ۱۶ مدرسه با ۱۵۰ کلاس درس  و سه سالن  در البرز بهره برداری خواهد شد.

    وی  تصریح کرد: تا مهرماه سال آینده هم ۲۴ پروژه  شامل ۱۹ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس و  پنج سالن ورزشی برای تحویل به آموزش و پرورش آماده می شود.

    دلاوریان اضافه کرد: ساخت هرمترمربع فضای آموزشی ۳۰ میلیون ریال هزینه دارد.

    وی ادامه داد: اعتبارات ملی استان دربخش ساخت پروژه های آموزشی نسبت به سال گذشته به رغم همه مشکلات و تحریم ها با ۱۲ درصد رشد همراه بوده که این مهم نشان ازتوجه دولت تدبیرو امید درتامین زیرساخت های آموزشی و گسترش عدالت آموزشی درالبرزدارد.

    وی سرانه فضای آموزشی البرز را ۳.۲۰ مترمربع به ازای هردانش آموز ذکر کرد درحالی که سرانه کشوری ۵.۱۸ است.

    مدیرکل نوسازی و تجهیزمدارس البرز، سرانه استاندارد آموزشی جهانی را ۸.۲۳ ذکرکرد و یادآورشد: سالانه ۱۳ هزار نفربه جمعیت دانش آموزی البرز اضافه می شود که برای ساخت کلاس درس دراین استان مهاجرپذیر نیاز به افزایش سطح مشارکت های مردمی داریم.

    وی عنوان کرد: تا کنون ۵۰ درصد مدارس البرز توسط خیرین نیک اندیش ساخته شده که بازهم به دلیل کمبود فضای آموزشی دراستان نیاز به مشارکت بالای آنها داریم.

    دلاوریان گفت: رشد مهاجرت، کمبود شدید فضای آموزشی و فرسودگی ۳۵ درصدی مدارس ازجمله علت اصلی تراکم بالای دانش آموزی درکلاس های درس استان البرز را تشکیل می دهد.

    وی تاکید کرد: براساس بند ز تبصره ۶ قانون برنامه و بودجه سال ۹۹ همه مدارس ازپرداخت حق انشعاب آب، برق، گاز و حتی فاضلاب معاف شده اند درحالی که اجرای این قانون دراستان البرز اجرایی نشده است و فرصت زیادی هم تا پایان سال باقی نمانده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *