×
×

گازبهای رایگان درانتظار۳۰درصدمشترکان خانگی

  • کد نوشته: 19342
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسن رضا میربلوکی اظهار داشت: اعلام دقیق این آمار پس از پایان دوره و شروع آمارگیری خانوارهایی که مشمول طرح بخشودگی بهای گاز می شوند می باشد.
    گازبهای رایگان درانتظار۳۰درصدمشترکان خانگی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در خصوص این خبر گفت: در اجرای طرح بخشودگی بهای گاز۳۰ درصد از مشترکان گاز خانگی کم مصرف که اجرای آن از ماه جاری بوده است، مشمول ۱۰۰ درصد طرح بخشودگی شده و از گاز بهای رایگان برخوردار شده اند.

    گازبهای رایگان درانتظار۳۰درصدمشترکان خانگی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسن رضا میربلوکی اظهار داشت: اعلام دقیق این آمار پس از پایان دوره و شروع آمارگیری خانوارهایی که مشمول طرح بخشودگی بهای گاز می شوند می باشد.

    وی در ادامه گفت: این طرح که با هدف ایجاد کمک به خانوارهای کم درآمد و دهک پایین است و در واقع مشمول کسانی می شود که زندگی شان در مساحت کوچک سپری می کنند.

    مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در اشاره به این بخشودگی ها گفت: بخشودگی های فوق شامل گازبها و همه هزینه‌های مرتبط با آن منجمله مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی است و صرفا سکونت‌گاه‌های دایمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و همچنین سکونت گاه‌های عشایری را مشمول می گردد.

    میربلوکی در ادامه افزود: واحدهای خالی از سکنه و سکونت گاه های غیر دائمی همچون باغ ویلاها و خانه باغ ها مشمول این تخفیف نمی باشند.

    مدیرعامل گاز خراسان شمالی هدف از اجرای طرح را تشویق مشترکین به رعایت الگوی مصرف بهینه و ترغیب مشترکان پرمصرف به تغییر رفتار و کاهش مصارف غیرضرور و نهادینه‌سازی صحیح در مصرف گاز طبیعی عنوان کرد.

    میربلوکی ادامه داد : کلیه مشترکین کم مصرف در ایام سرد سال،با مصرف ۲۰۰ متر مکعب در ماه و یا کمتر مشمول این طرح بخشودگی هستند.

    وی تاکید کرد: در فصول گرم سال نیز که از نیمه دوم فروردین تا نیمه اول آبان می باشد در صورتی مصرف ۴۵ متر مکعب در ماه و یا کمتر  از تخفیف این طرح بهره مند خواهند شد.

    میر بلوکی افزود: همچنین مشترکانی که نسبت به سال ها ۹۶ تا ۹۷ در ماه های دی، بهمن و اسفند ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند نیز از تخفیف ۱۵ درصدی برخوردار خواهند شد.

    وی گفت : و اگر مشترکانی نیز در این مدت ۱۵ درصد بیشتر مصرف داشته باشند گاز آنها نیز به همین اندازه گران تر محاسبه خواهد شد.

    مدیرعامل گاز خراسان شمالی در اشاره به وضعیت اقلیم و محاسبه گاز بها استان گفت: وظیفه تعیین نوع اقلیم به عهده شرکت گاز نمی باشد بلکه این محاسبه طبق داده های ایستگاه های هواشناسی انجام می شود و نوع اقلیم ها را به شرکت ها اعلام می کند.

    وی اظهار داشت: اقلیم یک و ۲ هزینه های کمتری نسبت به گاز بها پرداخت می کنند که در این استان نیز بخش هایی شامل این تعرفه خواهند شد.

    وی ضمن اشاره به اینکه بجنورد مرکز استان به عنوان اقلیم ۲ محاسبه شده افزود: تعرفه گاز بهای مصرف خانگی شامل پنج اقلیم است.

    حدود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز میزان مصرف مشترکان گاز خانگی استان در شبانه روز سرد است که ادامه این روند موجب ایجاد محدودیت ها در استفاده از گاز خواهد شد.

    حدود هشت میلیون مترمکعب میزان برداشت گاز از خط گاز استان در شبانه روز است که با توجه به ورود جبهه سرد، موجب افزایش به یکباره میزان مصرف گاز دور از انتظار نیست.

    در حال حاضر جمعیت ۱۰۰ درصد شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی برخوردار هستند.

    لازم به ذکر است خراسان شمالی با ۳۲۶ هزار مشترک در بخش های صنعتی، خانگی و عمومی است که حدود ۷۳۷ مشترک مرتبط با بخش صنعتی است.

    گفتنی است سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۰ درصد است.

    در شرایط کنونی ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

    وی در پایان از شهروندان خواست تا با رعایت الگوی مصرف نسبت به پایداری گاز طبیعی در روزهای سرد سال با شرکت گاز همراهی کنند تا شاهد قطعی گاز در این فصل سرد سال نباشیم.

    براساس پیشبینی های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی زمستان امسال سوزناک تر این سایر سالهاست لذا می طلبد در این شرایط با صرفه جویی و مصرف درست موجب پایداری جریان گاز مصرفی باشیم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *