سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: ۲۷ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و همچنین در دهه مبارک فجر امسال نیز حدود ۳۰ روستای دیگر از اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.
×
×

اتصال۲۷ روستای قزوین به شبکه ملی اطلاعات

  • کد نوشته: 19549
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۶
  • ۰
  • سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: ۲۷ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و همچنین در دهه مبارک فجر امسال نیز حدود ۳۰ روستای دیگر از اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.
    اتصال۲۷ روستای قزوین به شبکه ملی اطلاعات
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: ۲۷ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و همچنین در دهه مبارک فجر امسال نیز حدود ۳۰ روستای دیگر از اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

    مرتضی شهامی با بیان اینکه هم اکنون ۹۷ درصد جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش اینترنت نسل ۳ و ۴ قرار داشته اند،افزود: تا پیش از این نیز حدود ۲۵۰ روستای استان با ۳۵ هزار نفر جمعیت که سه درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده، از خدمات اینترنت بهره‌مند نبودند.

    وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات برای رفع مشکل دسترسی به اینترنت دانش‌آموزان و دانشجویان مناطق محروم روستایی استان، تصریح کرد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا و با عنایت به لزوم گسترش آموزش و بهره‌مندی دانش‌آموزان از فضای مجازی، وضعیت زیرساخت‌های اینترنتی روستاهای استان بررسی و با پیگیری و تخصیص اعتبارات لازم توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تلاش‌های جدی اپراتورهای تلفن همراه، به زودی تعداد بیشتری از روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

    به گفته وی، با اتصال ۲۷ روستا به اینترنت پرسرعت، دسترسی بیش از ۱۰ هزار جمعیت روستایی استان قزوین به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

    شهامی خاطرنشان کرد: با همکاری اپراتورهای اول و دوم، ۹ روستا در شهرستان آوج شامل توآباد، داخرجین، اروان، قره داش پرچیک، مصرآباد، گل زمین، احمدآباد، کیسه جین و حسین‌آباد با ۲ هزار و ۹۰۲ جمعیت به اینترنت پرسرعت متصل شدند و همچنین اینترنت نسل سوم در ۶ روستای شهرستان بویین‌زهرا نیز شامل جهان‌آباد، رودک، یریجان، سخص آباد، رستم‌آباد و چسکین را با چهار هزار و ۷۰۵ جمعیت تحت پوشش خود قرار داده است.

    وی اضافه کرد: پنج روستای بخش رودبار الموت شرقی شهرستان قزوین نیز شامل طاله، کلایه، شهرک، شورستان و مینودشت با ۷۵۳ نفر، پنج روستای روح‌آباد، فشک، رشکین، علی‌آباد و سفیدآب در بخش رودبار الموت غربی با یک هزار و ۳۹۹ نفر، روستای نهران در بخش طارم سفلی با ۱۱۱ نفر و روستای میانج در بخش کوهین با ۲۰۷ جمعیت از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شده‌اند.

    سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین با اشاره به تلاش شبانه‌روزی حوزه این دستگاه برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاهای بدون اینترنت، تاکید کرد: حدود ۳۰ روستای دیگر استان با راه‌اندازی ۲ سایت جدید و ارتقای حدود ۲۰ سایت تلفن همراه روستایی به نسل سوم، در آینده نزدیک به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا خواهند کرد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *