×
×

رییس خانه کشاورز گلستان
نبودنقشه راه کشاورزی درگلستان

  • کد نوشته: 19576
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا علیقلی ایمانی روز سه شنبه در نشست مسوولان خانه کشاورز شهرهای استان از نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی خواست مدیران دستگاه های مرتبط را برای ترسیم نقشه راه کشاورزی و عملیاتی کردن آن مجاب کنند.
    نبودنقشه راه کشاورزی درگلستان
  • تبلیغ هدفمند

     رییس خانه کشاورز گلستان گفت که این استان با ظرفیت فراوان در تولید انواع محصول زراعی و باغی به نقشه راه برای رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار احتیاج دارد.

    نبودنقشه راه کشاورزی درگلستان

    نبودنقشه راه کشاورزی درگلستان
    نبودنقشه راه کشاورزی درگلستان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا علیقلی ایمانی روز سه شنبه در نشست مسوولان خانه کشاورز شهرهای استان از نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی خواست مدیران دستگاه های مرتبط را برای ترسیم نقشه راه کشاورزی و عملیاتی کردن آن مجاب کنند.

    به گفته وی نابسامانی در توزیع و بازار نهاده های کشاورزی از جمله کنستانتره و کود، کیفیت پایین عرضه کنستانتره توسط کارخانه های خوراک دام، توزیع نامناسب و بدون ضابطه تراکتور با نرخ دولتی، فشار به بهره برداران چاه‌های آب مجاز با اجرای طرح تعادل بخشی پروانه چاه و تعدیل آن، پایین بودن امنیت تاسیسات در مزارع و تنظیم بازار محصولات از جمله مشکلات بهره برداران کشاورزی گلستان برای تولید است.

    وی به توزیع کشاورز کارت در گلستان اشاره کرد و افزود: ترغیب بهره برداران به استفاده از این طرح به دلیل تاثیر در کمک به قدرت خرید بهره بردار و پایداری تولید محصول ضروری است.

    رییس خانه کشاورز گلستان ادامه داد: توزیع کشاورز کارت با ارایه تسهیلات تا سقف ۲۰۰ مییلون ریال با کارمزد ۱۲ درصد و بازپرداخت یکساله از آذرماه امسال در استان آغاز شده است.
     

    در این نشست تعدادی از اعضا و مسوولان خانه کشاورز شهرهای گلستان از جمله محمد مهدی اورسجی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گلستان خواستار همراهی بیش از گذشته مدیران دستگاه های مرتبط استان با خانه کشاورز برای رفع مسایل و مشکلات بهره برداران شدند.

    گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت از جایگاه ممتازی در تولید محصولات کشاورزی برخوردار است و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

    گلستان در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه های اول تا ششم کشور را دارد که از آن جمله می توان به سویا، خاویار، دانه روغنی کلزا، گندم، گوشت مرغ، جو، آفتابگردان، پنیه، توتون، پیله تر ابریشم، برنج، هلو، آلو، خرمالو و زیتون اشاره کرد.

    ۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی گلستان در ۶۶۷ هزار هکتار زمین مشغول فعالیت هستند که ۳۸ درصد اشتغال خالص استان را به خود اختصاص می دهند.

    همچنین مطابق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، تولید کشاورزی استان ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن در سال است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *