×
×

گزارش سی‌ان‌ان
چین درمسیرپیشرفت آمریکادرشورش وآشوب

  • کد نوشته: 19841
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین ازایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، یکی از دلایل پیشرفت چین، هرج و مرج ناشی از انتقال قدرت در آمریکاست.
    چین درمسیرپیشرفت آمریکادرشورش وآشوب
  • تبلیغ هدفمند

    تارنمای شبکه آمریکایی سی ان ان روز پنجشنبه نوشت: ایالات متحده صحنه هرج‌ومرج و آشوب‌های انتخاباتی است و با وجود گرفتاری کشورهای سراسر جهان در همه‌گیری کووید – ۱۹، چین در مسیر پیشرفت قرار دارد و در حال احیای اقتصاد و دنبال کردن اهداف ژئوپولیتیکی‌اش است.

    چین درمسیرپیشرفت آمریکادرشورش وآشوب

    چین درمسیرپیشرفت آمریکادرشورش وآشوب
    چین درمسیرپیشرفت آمریکادرشورش وآشوب

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین ازایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، یکی از دلایل پیشرفت چین، هرج و مرج ناشی از انتقال قدرت در آمریکاست.

    در حالی که تاخیر طولانی مدت بین انتخابات و مراسم تحلیف همواره باعث سردرگمی در زمینه سیاست می شود و پتانسیلی برای بی نظمی است، خودداری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جمهوریخواهان دیگر از پذیرش نتیجه انتخابات، این وضعیت را وخیم تر کرده است.

    در روزهای اخیر، پکن یک توافق بزرگ سرمایه گذاری با اتحادیه اروپا را منعقد کرده، توافقی که از پتانسیل تضعیف توان واشنگتن برای برآمدن از پس چین برخوردار است.

    چین در حال حاضر به واسطه قدرتش به نسبت دیگر نقاط جهان دل و جرت گرفته و مشتاق است از ناآرامی های اخیر در واشنگتن کسب مزیت کند.

    یکی از مشاوران ارشد جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا از بروکسل خواسته است قبل از انعقاد توافقی تجاری منتظر ارائه امتیازاتی از طرف پکن بماند.

    در همین حال، ترامپ پس از تغییر موضع بین انتقاد و استقبال از چین، در سال پایانی ریاست جمهوری اش موضع سختی در قبال پکن اتخاذ کرد و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز تحریم ها و تمهیدات دیگری را علیه چین در واشنگتن در پیش گرفت، ضمن اینکه تلاش کرد ائتلافی ضد چینی را در سراسر جهان تشکیل دهد. با این حال، این تلاش ها موفقیت آمیز نبوده است.

    مقام های چین گفته اند که برخلاف آمریکا، در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله نمی کنند و تنها درپی همکاری های برد – برد هستند. اما در واقع چین همچون هر ابرقدرتی، نفوذ خود را به کار می گیرد، امری که از طرح زیرساختی «کمربند و جاده» گرفته تا تلاش برای ترسیم سیاست در استرالیا، تایون و کشورهای سراسر آسیا و دیگر نقاط جهان را شامل می شود.

    اینکه چین آماده تولید واکسن داخلی است و قول داده صدها میلیون دُز از این واکسن را به کشورهای دیگر از جمله کشورهای درحال توسعه صادر کند، موید این تغییر مشخص است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *