×
×

رضویان؛مردی که موجب لبخنداست

  • کد نوشته: 19941
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۰
  • ۰
  • روزگاری صدا و سیما سکوی پرشی بود تا بازیگران به سوپری استاری برسند. بازیگرانی که تماشاگران اولین بار چهره آنها را از تلویزیون دیدند و پس از آن بود که با طی مسیری بر پرده سینماهای کشور رفتند.
    رضویان؛مردی که موجب لبخنداست
  • تبلیغ هدفمند

    جواد رضویان از دسته بازیگران است که اولین بازی‌هایش را در صدا و سیما داشت و توانست در سریال‌های طنز دهه هفتاد چهره ثابت بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی طنز باشد.

    رضویان؛مردی که موجب لبخنداست

    روزگاری صدا و سیما سکوی پرشی بود تا بازیگران به سوپری استاری برسند. بازیگرانی که تماشاگران اولین بار چهره آنها را از تلویزیون دیدند و پس از آن بود که با طی مسیری بر پرده سینماهای کشور رفتند.

     جواد رضویان از این دسته بازیگران است که اولین بازی‌هایش را در صدا و سیما داشت و توانست در سریال‌های طنز دهه هفتاد چهره ثابت بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی طنز باشد.

    اولین بازی‌های او در دهه هفتاد و مجموعه‌های سیب خنده و مجید دلبندم برای کودکان آن دهه به شدت آشنا و خاطره ساز شد. رضویان توانسته خنده را بر لب تماشاگر خود بیاورد و در روزهایی که به دلایل شرایط اقتصادی و اجتماعی خندیدن سخت است، چند کار او را با هم مرور می‌کنیم.

    سیب خنده

    مجموعه تلویزیونی سیب خنده محصول سال ۱۳۷۶ به کارگردانی رضا عطاران و شیرین جاهد، و نویسندگی رضا عطاران، شیرین جاهد، شیما بحرینی، مجید صالحی است که از گروه نوجوان شبکه یک در ۳۵ قسمت، پخش شد.

    یوسف تیموری، مجید حامد، بهراد خرازی، سید جواد رضویان، مجید صالحی، سپهر آزادی، اشکان اشتیاق، دنا رسام، امیر غفارمنش، مریم شیرازی و ارژنگ امیرفضلی تعدادی از بازیگران این مجموعه بودند.

    در این باره بخوانید:

    کتایون ریاحی؛ بازیگری که هیچ نقش تکراری نداشت

    پرفروش‌ترین کارگردانان تاریخ سینما را بشناسید

    مردن در آب مطهر؛ پایان کار برادران محمودی؟

    پاورچین

    رضویان؛مردی که موجب لبخنداست
    رضویان؛مردی که موجب لبخنداست

    فرهاد یک برره‌ای است که سال‌ها پیش برای تحصیل از برره به تهران آمده و با مهتاب مهتابی ازدواج کرده و داماد سرخانه است. او که فردی چاپلوس است با همین روش در یک شرکت مهندسی ساختمان مشغول کار معماری شده، به تدریج، جای مدیر بخش پیشین را اشغال می‌کند. طُغرُل سرایدار خانه پدر و مادر مهتاب است که به شدت از برره‌ای‌ها بیزار است.

    پاورچین نام مجموعه تلویزیونی است که در سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ در گروه فیلم و سریال شبکه پنج تولید و پخش شد. کارگردانی این سریال را مهران مدیری بر عهده داشت و پیمان قاسم‌خانی نیز سرپرست نویسندگان آن بود.

    شاخه گلی برای عروس

    رضویان؛مردی که موجب لبخنداست
    رضویان؛مردی که موجب لبخنداست

    سلطان‌علی دل در گرو دختری به نام آزیتا دارد و هدفش ازدواج با اوست. سلطان‌علی در توافقی با ناصر دایی او، قول داده بود که اگر این ازدواج سر بگیرد، در عوض زمین‌هایش را در روستا به ناصر می‌فروشد. از طرفی آزیتا که دختر ثروتمندی است، مردی به نام سعید را دوست دارد و می‌خواهد با او ازدواج کند ولی پس از اینکه متوجه می‌شود که او زن دیگری هم دارد، با سلطان‌علی ازدواج می‌کند.

    شاخه گلی برای عروس فیلمی به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی و محصول سال ۱۳۸۳ است و جواد رضویان نقش سلطان علی را در آن بازی می‌کند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *