×
×

گزینه رسانه هاومقامات کره جنوبی گفت وگو

  • کد نوشته: 20060
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین پیشنهاد رسانه های ایران به رسانه های کره ای به دنبال بازی برد برد باشید نه بازی یکطرفه که این خلاف قواعد هر نوع بازی دو طرفه است.
    گزینه رسانه هاومقامات کره جنوبی گفت وگو
  • تبلیغ هدفمند

    در حالی که برخی گزارش ها حاکی است یک هیات کره ای روز گذشته با هدف رایزنی در مورد آزادسازی کشتی توقیف شده این کشور وارد ایران شده و هیات بزرگتری نیز قرار است امروز یکشنبه به تهران سفر کند، مقامات و رسانه های کره جنوبی «راه حل دیپلماتیک» را تنها گزینه حل این مساله می دانند.

    گزینه رسانه هاومقامات کره جنوبی گفت وگو

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، رسانه های کره جنوبی اعلام کردند به دنبال توقیف یک نفتکش کره ای به دلیل عدم رعایت پروتکل های زیست محیطی در تنگه هرمز، یک هیات دیپلماتیک به سرپرستی «کو کیونگ سوک»  مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه کره جنوبی،  بامداد پنجشنبه در سئول سوار هواپیما شده تا از طریق قطر وارد ایران شود و با مقامات ایران در مورد آزادسازی این کشتی رایزنی کند.

    نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد این کشتی در حال حاضر در بندرعباس لنگر انداخته است.

    سفر دو هیات کره ای به ایران 

    «کو کیونگ سوگ» مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه کره جنوبی بامداد پنجشنبه و پیش از ترک کره جنوبی در فرودگاه بین المللی اینچئون واقع در غرب سئول به خبرنگاران گفته بود قصد دارم با همتای خود و همچنین دیگر مقامات ایرانی به منظور گفت و گو برای آزادسازی کشتی توقیف شده دیدار کنم.

    یونهاپ آورده است که وزارت خارجه کره جنوبی سه دیپلمات خود را از سفارتش در تهران به بندرعباس، شهر محل نگهداری کشتی اعزام کرده است تا با ملوانان و خدمه کشتی دیدار کند.

    بر اساس این گزارش، «چوی جونگ» معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی نیز قصد دارد اوایل هفته جاری برای بحث در مورد روابط دو کشور از جمله توقیف این کشتی و دارایی های مسدود شده ایران در کره به تهران سفر کند.

    بر اساس اعلام روز سه شنبه بانک های کره جنوبی، حدود ۱۰ تریلیون وون (۹.۲ میلیارد دلار) وجوه ایرانی در بانک های کره جنوبی تحت تحریم های ایالات متحده بر سر برنامه هسته ای تهران، مسدود شده است.

    توافق سفر قبل از توقیف کشتی متخلف 

    اما «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سفر هیات کره‌ای به تهران قبل از توقیف کشتی متخلف مورد توافق قرار گرفته بود، گفت: دستور کار اصلی این هیات، مذاکره برای دسترسی به منابع مالی ایران در کره است.

    به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در پاسخ به پرسش خبرنگاران در ارتباط با هیاتی از کره که گفته می شود وارد تهران شده و میهمان سفیر کره جنوبی است، اظهار داشت: هیاتی که وارد کشورمان شده بخشی از هیات قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی است که قرار است روز یکشنبه به تهران سفر کند.  

    سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: سفر این هیات قبل از توقیف کشتی متخلف کره‌ای مورد توافق قرار گرفته و دستور کار اصلی آن مذاکره در مورد چگونگی دسترسی به منابع مالی ایران در کره است.

    برخورد خوب ایرانی ها با خدمه نفتکش توقیف شده

    سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی هم با اشاره به دیدار دیپلمات های سفارت این کشور در تهران با خدمه نفتکش توقیف شده گفت: رفتار ایران با خدمه و ملوانان این نفتکش خوب بوده و آنها در سلامت کامل هستند.

    “چوی یانگ سام” سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه در یک جلسه مطبوعاتی در سئول گفت: به دنبال توقیف این نفتکش کره ای، سفارت کره جنوبی در ایران، سه نفر از دیپلمات های خود را برای ملاقات با ملوانان کشتی توقیف شده به بندرعباس اعزام کرد و دریافت که تمام ۲۰ خدمه کشتی سالم و در وضعیت خوبی هستند.

    وی گفت:  «ریو جئونگ هیون»  سفیر کره جنوبی در ایران هم به طور جداگانه با ملوانان و خدمه صحبت کرده و او هم مجددا تایید کرده است که اعضای خدمه در سلامت کامل هستند.

    سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی ادامه داد: دولت در نظر دارد تلاش های چند جانبه ای را برای آزادی کشتی توقیف شده کره ای انجام دهد.

    تلاش های چند جانبه برای آزادی کشتی

    یک مقام کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی هم اعلام کرد دولت تلاش های «چند جانبه ای» را برای آزادی نفتکش توقیف شده بکار خواهد گرفت.

    این مقام که نامش فاش نشده است در یک کنفرانس خبری گفت: آنچه برای ما مهم است امنیت و ایمنی مردم است ما تلاش های چندجانبه ای خواهیم داشت تا در کمترین زمان ممکن کشتی و خدمه را آزاد کنیم.

    وی درباره گزارش‌هایی مبنی بر ارسال ۲ نامه توسط رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به «مون جائه ‌این» رییس جمهوری کره جنوبی گفت که سئول در حال بررسی این موضوع است ولی محتوای نامه‌نگاری سران دو کشور افشا نخواهد شد.

    توافق دو کشور برای پیگیری دیپلماتیک آزادسازی نفتکش کره‌ای

    اواخر هفته گذشته، یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که کشورش و جمهوری اسلامی ایران توافق کرده اند برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای رفع توقیف نفتکش کره ای در تنگه هرمز تلاش کنند.

    یونهاپ گزارش کرد این توافق به دنبال دیدار روز سه شنبه «سعید بادامچی شبستری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی با “کوه کیونگ سوک” مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی شکل گرفته است.

    یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی به یونهاپ گفته است که دو طرف در مورد حل مساله درک مشترکی دارند و معتقد هستند موضوع باید به صورت دیپلماتیک حل شود.

    این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت: “این همان چیزی است که ما در این دیدار با سفیر ایران توافق کردیم. “

    رسانه ها چه می گویند

    اما در کنار مواضع رسمی مقامات کره جنوبی، رسانه های این کشور به مساله توقیف نفتکش خاطی پرداخته اند ،خط خبری این رسانه ها هم گفت و گو و مذاکره برای آزادسازی کشتی توقیفی است.

    رسانه های کره جنوبی اعم از «کی بی سی» تلویزیون دولتی کره و یونهاپ خبرگزاری رسمی این کشور، همچنین روزنامه ها و سایت های خبری مانند کوریا هرالد و کوریا تایمز نیز بر ضرورت گفت و گوی کره جنوبی با مقامات کشورمان برای ازادسازی نفتکش توقیف شده و همچنین آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران در سئول تاکید دارند.

    گزارش برخی دیگر از رسانه های کره جنوبی حاکی است که به رغم اعزام واحد ضد دزدان دریایی کره جنوبی به منطقه خلیج فارس، وزارت دفاع این کشور تاکید کرده است که اعزام این واحد فقط با هدف تامین منافع و امنیت دولت و همچنین شهروندان کره ای انجام شده و به دنبال استفاده از نیروی نظامی برای حل این مساله نیست.

    در نهایت رسانه های کره جنوبی در مورد توقیف کشتی این کشور از سوی ایران، ضمن پرهیز از هرگونه تنش زایی بر پیگیری موضوع از مجاری دیپلماتیک و گفت و گو تاکید دارند.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین

    گزینه پیشنهادی رسانه ها و مقامات کره ای برای آزاد سازی میلیون ها دلار ایران که سالهاست توسط این دولت به دلایل واهی دزدیده شده و به آزاد نمی شود چیست؟

    آیا رسانه های این کشور نباید در قبال این گستاخی و بی شرمی که دولت شان در قبال سرزمین کهن داشته گزینه ای پیشنهادی برای کشوری که به دنبال صلح و آرامش کشورهای منطقه سالهاست قدم برداشته و با این قدم خود منجر به از دست دادن عزیزانی شده که در جهت امنیت و آرامش مردمانی جان خود را از دست داده اند که توسط استکبار جهانی عجیر شده اند روی میز دولتمردان کشور خود قرار دهند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین پیشنهاد رسانه های ایران به رسانه های کره ای به دنبال بازی برد برد باشید نه بازی یکطرفه که این خلاف قواعد هر نوع بازی دو طرفه است.

    و پیام رسانه های ایران به دولت مردان کره جنوبی و همتایان رسانه ای خود دست از هر گونه حماقتی بردارند چرا که گنده لات منطقه که از سر دنیا خود را ارباب دنیا می داند در مقابل ایران و ایرانی به زانو در آمده و قلدرم قلدرم خود را کنار گذاشته و همچون سگی رام برای ایران در حال دم تکان دادن است تا به آنها نگاهی کوچک انداخته و یا تکه استخوانی برایشان بیاندازد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *