×
×

نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل (سیستان) در مجلس شورای اسلامی
فاقدین شناسنامه سیستان وبلوچستان نیزسهمی ازیارانه داشته باشند

  • کد نوشته: 20173
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حبیب‌اله دهمرده روزیکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: اشکالی که در استان‌های مرزی همچون سیستان و بلوچستان وجود دارد، این است که اتباع سایر کشورها هم در این استان‌ها سکونت دارند و تعداد زیادی از آنان به ویژه افغان‌ها فاقد شناسنامه هستند.
    فاقدین شناسنامه سیستان وبلوچستان نیزسهمی ازیارانه داشته باشند
  • تبلیغ هدفمند

    زاهدان-بازار کسب کار آنلاین- نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل (سیستان) در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پرداخت حداقل مبلغ یارانه به جمعیت فاقد شناسنامه سیستان و بلوچستان پیشنهاد تخصیص بودجه‌ای ارائه شده تا در صورت تصویب این قشر نیز از سهم یارانه برخوردار شوند.

    فاقدین شناسنامه سیستان وبلوچستان نیزسهمی ازیارانه داشته باشند
    فاقدین شناسنامه سیستان وبلوچستان نیزسهمی ازیارانه داشته باشند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حبیب‌اله دهمرده روزیکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: اشکالی که در استان‌های مرزی همچون سیستان و بلوچستان وجود دارد، این است که اتباع سایر کشورها هم در این استان‌ها سکونت دارند و تعداد زیادی از آنان به ویژه افغان‌ها فاقد شناسنامه هستند.

    وی با بیان اینکه تفکیک اتباع ایرانی از غیرایرانی فاقد شناسنامه پروسه‌ای زمان‌بر است گفت: تعداد زیادی از افراد فاقد شناسنامه مدعی هستند که ایرانی بوده اما اجداد آنان به دلیل اینکه سال‌ها در کشورهای همسایه زندگی کرده بودند، فاقد شناسنامه ایرانی هستند و اثبات این امر نیز پروسه طولانی را ایجاد کرده است.

    وی تصریح کرد: هم‌اکنون تعدادی از ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه در این منطقه با انجام آزمایش DNA در حال شناسایی افراد ایرانی از غیرایرانی هستند تا بر اساس هویت افراد ایرانی برای آنان شناسنامه صادر شود.

    نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه حمایت از افراد نیازمند فاقد شناسنامه در حوزه انتخابیه‌اش، یادآور شد: بنده پیشنهاد دادم که تحت عنوان جمعیت فاقد شناسنامه برای این افراد چه ایرانی چه غیرایرانی مبلغی در نظر گرفته شود تا آنها هم بتوانند از حداقل مبلغی که برای هر فرد ایرانی در قالب یارانه پرداخت می‌شود، بهره‌مند شوند.

    وی تصریح کرد: البته دستگاه‌های حمایتی، خیرین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این افراد هم حمایت کرده و بسته‌هایی را به طور عادلانه بین آنان توزیع می‌کنند، اما لازم است مبالغی نیز هر چند محدود ماهانه به این افراد نیز پرداخت شود و باید بودجه این بخش به طور مجزا در اختیار فرمانداری‌ها قرار گیرد تا بر اساس شناختی که از این منطقه دارند بین این افراد توزیع کنند. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *