×
×

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گرگان:
نقش ناوگان عمومی حمل و نقل در تصادفات جاده ای ۵ درصد است

  • کد نوشته: 2021
  • ۱۳۹۸-۰۹-۳۰
  • ۰
  • مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که به مناسبت شرکت در مراسم هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گلستان به گرگان سفر کرده بود، سهم ناوگان حمل و نقل عمومی را در تصادفات جاده ای 5 درصد اعلام کرد و گفت: تنها با استفاده از سیستم حمل و نقل هوشمند است که می توان این میزان را هم کاهش داد.
    نقش ناوگان عمومی حمل و نقل در تصادفات جاده ای ۵ درصد است
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان،”فرهاد صالحیان” افزود: رفتار راننده،موثرترین عامل در تصادفات است به طوری که ۸۵ درصد فوتی های ناشی از تصادف براثر سرعت و سبقت غیرمجاز، واژگونی و خستگی ناشی از خواب آلودگی می باشد.

    وی با اشاره به اینکه سومین عامل مرگ و میر در ایران، حوادث رانندگی است، گفت: رعایت قوانین و استفاده از تجهیزات هوشمند این عامل را کمرنگ تر خواهند کرد.

    به گفته صالحیان، راه اندازی سامانه های حمل و نقل هوشمند نظیر سپهتن، ارسال لحظه ای پیامک بعد از تخلف سرعت غیرمجاز به راننده توسط دوربین های دستی کنترل و نظارت،طبقه بندی رانندگان به رده های مختلف کاپیتان یک، دو، سه و چهار و همچنین افزایش اعتبارات ایمنی و ترافیک بویژه در استان گلستان، از مهمترین راهکارهای کاهش تصادفات جاده ای در چندسال اخیر می باشد.

    وی، تلفات جاده ای موتورسواران و عابرین پیاده را، مهمترین دغدغه استان بیان کرد و گفت که رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و تغییر رفتار راکبین و عابرین، نقش موثری در کاهش این تلفات خواهد داشت.

    مراسم هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان گلستان در دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد و در حضور استاندار و سایر مقامات استان از ۵۴ برگزیده بخش راهداری و حمل و نقل در سال ۹۸ قدردانی شد.

    ۲۶ آذر لغایت یکم دی ماه، در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته حمل و نقل،رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *