×
×

کاهش۸درصدی مصرف برق خراسان شمالی

  • کد نوشته: 20259
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مسعود کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق این کاهش هم اینک استان خراسان شمالی در اولویت اعمال مدیریت برق برای خاموشی قرار ندارد زیراکه در هفته دوم دی ماه کاهش مصرف داشته است و اگر این الگو در هفته سوم و چهارم نیز رعایت شود خاموشی نخواهیم داشت.
    کاهش۸درصدی مصرف برق خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: مصرف برق مشترکان خانگی در هفته دوم دی ماه نسبت به هفته اول آن هشت درصد کاهش داشت که استان از این لحاظ جایگاه دوم کشوری را به دست آورد.

    کاهش۸درصدی مصرف برق خراسان شمالی

    کاهش۸درصدی مصرف برق خراسان شمالی
    کاهش۸درصدی مصرف برق خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مسعود کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق این کاهش هم اینک استان خراسان شمالی در اولویت اعمال مدیریت برق برای خاموشی قرار ندارد زیراکه در هفته دوم دی ماه کاهش مصرف داشته است و اگر این الگو در هفته سوم و چهارم نیز رعایت شود خاموشی نخواهیم داشت.

    قطع گاز نیروگاه‌ها موجب خاموشی ناگهانی برق مناطقی از بجنورد، مرکز خراسان شمالی و چهار شهرستان دیگر این استان و غافلگیری مردم  در ۱۲ دی ماه شد.

    مسوولان شرکت توزیع برق استان گفته بودند: باتوجه به برودت هوا در کشور،  افزایش مصرف گاز خانگی سبب افت فشار گاز و قطع گاز در بیشتر نیروگاه های تولید برق شده است که اکنون عمده نیروگاه ها از سوخت جایگزین برای تولید برق استفاده می کنند.

     معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی در ادامه گفت: وزارت نیرو برنامه های خاموشی را در استان هایی که کاهش مصرف برق نداشته اند اجرا می کند اما اگر در شرایطی باز هم نیاز به اعمال مدیریت باشد این استان نیز احتمالا در برنامه قرار خواهد گرفت اما جزء اولویت های بالا نیست.

    وی بر مدیریت مصرف برق در بخش خانگی تاکید کرد و اظهار داشت: ۲ روز در این استان خاموشی برق داشته ایم.

     معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: طبق آخرین آمار ۱۷ درصد مشترکان برق خانگی شهری و روستایی استان کم مصرف هستند که اگر این وضعیت را در ماه‌های آینده نیز مدیریت کنند از تخفیف ۱۰۰ درصدی پرداخت قبض بهره‌مند می‌شوند، زیر پوشش طرح امید قرار خواهند گرفت.

    وی اظهار داشت: در مجموع ۱۸ درصد از مشترکان برق استان پر مصرف و ۶۵ درصد نیز خوش مصرف هستند.

     معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار داشت: هم اکنون، ضریب برخوردای از برق در شهرها ۱۰۰ درصد و در روستاهای این استان ۹۹.۹ درصد است که در مجموع ۸۴ درصد مشترکان برق در استان شامل بخش خانگی می شود.

    وی اجرای برق امید را مربوط به بخش خانگی دانست و گفت: بر اساس این طرح مشترکان خانگی به سه گروه کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شده اند، که کم مصرف به مشترکانی اطلاق می شود که میزان مصرف ماهانه آنان در هشت ماه غیر اوج مصرف، تا ۸۰ و در ماه های گرم تا زیر ۱۰۰  کیلووات ساعت در ماه است.

    کاظمی اظهار داشت: میزان مصرف مشترکان خانگی خوش مصرف نیز در ماه های غیرگرم بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت و در ماه های گرم از ۸۱ تا ۳۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است.

     معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در خصوص مشترکان پرمصرف نیز گفت: این مشترکان در ماه های غیر گرم بیش از ۲۰۱ کیلووات در ساعت و در ماه های گرم بیش از ۳۰۱ کیلو وات ساعت برق مصرف می کنند، مشترکان پر مصرف علاوه بر بهای مصرفی ۱۶ درصد نیز باید اضافه پرداخت کنند.

    وی اجرای طرح برق امید را از یک سو برای مشترکان و از سوی دیگر برای صنعت برق سودمند دانست و افزود: اجرای این طرح علاوه بر بهره مندی مشترکان کم مصرف خانگی از تخفیف بهای قبض مصرفی، برای شرکت برق نیز منفعت دارد زیرا با کاهش مصرف برق، دیگر به سرمایه گذاری، ظرفیت سازی در شبکه های بالادستی، نیروگاهی، انتقال فوق توزیع و توزیع نیازی نیست.

    کاظمی افزود: برای گروه مشترکان خانگی پر مصرف اهرم های بازدارنده شامل افزایش تعرفه ها در نظر گرفته شده است.

    وی اظهار داشت: عمده تمرکز روی مشترکان پرمصرف است که به گروه خوش مصرف پیوسته و یا مشترکان خوش مصرف بتوانند با مدیریت مصرف خود را در گروه کم مصرف جای دهند.

    شرکت برق خراسان شمالی ۳۷۵ هزار مشترک دارد که ۸۴ درصد مشترکان مربوط به بخش خانگی، چهار درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، ۱۰ درصد تجاری، کمتر از یک درصد صنعتی و مابقی مربوط به دیگر مصارف است.

    با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات نیز می رسد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *