×
×

رییس اداره امور اراضی جهادکشاورزی گنبدکاووس
بازگشت به چرخه تولید۳۵هزارمترمربع ازاراضی کشاورزی گنبدکاووس

  • کد نوشته: 20278
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محسن سلمانی‌ممقانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تغییرکاربری اراضی زراعی یا منابع طبیعی به‌ویژه عرصه‌هایی که از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند، خط قرمز جهادکشاورزی است و این نهاد با همکاری مرجع قضایی با متخلفان برخورد می‌کنند.
    بازگشت به چرخه تولید۳۵هزارمترمربع ازاراضی کشاورزی گنبدکاووس
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره امور اراضی جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت که از ابتدای امسال تاکنون با اجرای حکم قلع و قمع هفت بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی، سه مورد احکام ماده ۱۰ و ۲۵ مورد اقدام داوطلبانه کشاورزان، ۳۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع اراضی زراعی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

    بازگشت به چرخه تولید۳۵هزارمترمربع ازاراضی کشاورزی گنبدکاووس

    بازگشت به چرخه تولید۳۵هزارمترمربع ازاراضی کشاورزی گنبدکاووس
    بازگشت به چرخه تولید۳۵هزارمترمربع ازاراضی کشاورزی گنبدکاووس

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محسن سلمانی‌ممقانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تغییرکاربری اراضی زراعی یا منابع طبیعی به‌ویژه عرصه‌هایی که از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند، خط قرمز جهادکشاورزی است و این نهاد با همکاری مرجع قضایی با متخلفان برخورد می‌کنند. 

    وی با اشاره به ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها گفت: مطابق این ماده قانونی “هرگونه تغییر غیرمجاز کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهادکشاورزی جرم است”.

    سلمانی ممقانی افزود: طبق تبصره ۲  این ماده قانونی نیز “ماموران جهاد کشاورزی موظف هستند با حضور نماینده دادسرا یا دادگاه، نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه برگردانند.

    رییس اداره امور اراضی جهادکشاورزی گنبدکاووس اضافه کرد: برخی افراد سودجو در نقاط حاشیه شهر یا روستاهای شهرستان بدون اخذ مجوز قانونی برای تغییر کاربری کشاورزی یا مرتعی، اقدام به فروش با قیمت گزاف این اراضی در قطعات ۲۰۰، ۳۰۰، ۵۰۰ و هزار متری و بیشتر به مردم می‌کنند.

    وی با تاکید بر ضرورت کسب اطلاع مردم قبل از خرید زمین از مراجع قانونی بویژه جهادکشاورزی و شهرداری، گفت: باتوجه به مجاز بودن نقل و انتقال اراضی کشاورزی به صورت مشاع، افراد نباید فریب سند دار بودن اراضی زراعی قطعه بندی شده را بخورند زیرا امکان تغییر کاربری این زمین ها وجود ندارد.

    گنبدکاووس با افزون بر ۱۶۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و ۳۳۱ هزار هکتار مرتع از شهرستان‌های مهم تولید محصولات کشاورزی گلستان است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *