×
×

معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی
جریمه درانتظار۷۰ درصد مشترکان گاز خراسان شمالی

  • کد نوشته: 20388
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسن افتخاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه متوسط و پر مصرف ها نیز در صورت مصرف کمتر نسبت به سال های گذشته با تخفیف مورد تشویق قرار می گیرند افزود: مشترکانی که مصرف گاز آنان در مقایسه با مدت مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷ حدود ۱۰ درصد کاهش یابد از تخفیف ۱۵ درصدی بهای گاز بهره‌مند می‌شوند و مشترکانی که ۱۵ درصد افزایش مصرف گاز داشته باشند، بهای گاز مصرفی آنان با ۱۵ درصد افزایش محاسبه می شود.
    جریمه درانتظار۷۰ درصد مشترکان گاز خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۷۰ درصد مشترکان گاز استان در معرض جریمه بوده که در صورت روند افزایشی مصرف انرژی این گروه ۱۵ درصد جریمه می‌شوند.

    جریمه درانتظار۷۰ درصد مشترکان گاز خراسان شمالی

    جریمه درانتظار۷۰ درصد مشترکان گاز خراسان شمالی
    جریمه درانتظار۷۰ درصد مشترکان گاز خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسن افتخاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه متوسط و پر مصرف ها نیز در صورت مصرف کمتر نسبت به سال های گذشته با تخفیف مورد تشویق قرار می گیرند افزود: مشترکانی که مصرف گاز آنان در مقایسه با مدت مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷ حدود ۱۰ درصد کاهش یابد از تخفیف ۱۵ درصدی بهای گاز بهره‌مند می‌شوند و مشترکانی که ۱۵ درصد افزایش مصرف گاز داشته باشند، بهای گاز مصرفی آنان با ۱۵ درصد افزایش محاسبه می شود.

    وی افزود: ۳۰ درصد از مشترکان گاز خانگی در استان ماهانه زیر ۲۰۰ متر مکعب گاز مصرف می کنند که شامل گروه کم مصرف هستند و از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

    وی با بیان اینکه پیش بیینی می شود از ۷۰ درصد مشترکان پر مصرف ۱۰ درصد آنان با هشدارهای این شرکت و رعایت الگوی مصرف در گروه کم مصرف قرار گیرند اظهار داشت: این گروه نیز شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی می شوند.  

    وی گفت: مشترکانی که مصرف گاز خانگی آنان در ماه‌ های دی، بهمن و اسفند و نیمه اول فروردین مصرف گاز ماهیانه آنها ۲۰۰ متر مکعب و کمتر باشد قبض گاز برای این دسته از مشترکان رایگان صادر خواهد شد.

    معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: در فصل سرد حدود ۸۵ درصد گاز استان را مشترکان بخش خانگی می‌سوزانند که در ۲۴ ساعت گذشته پنج میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف کردند.

    افتخاری مجموع میزان برداشت گاز از خط گاز استان را در هر شبانه روز حدود هشت میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: با توجه به ورود جبهه هوای سرد، میزان مصرف گاز به یکباره افزایشی دور از انتظار یافته است.

    وی گفت: از تمامی مشترکان می خواهیم که در مصرف گاز نهایت صرفه جویی را به عمل آورده تا در استمرار و تامین جریان گاز مشکلی پیش نیاید و با اطمینان فصول سرد سال سپری شود.

    وی افزود: مصرف کنندگان باید توجه کنند در فصول سرد سال از لباس های زمستانی استفاده کنند تا مجبور نباشند که شعله بخاری یا شوفاژ را زیاد کنند و همچنین شعله های بخاری را تا حد امکان کم کرده تا ضمن صرفه جویی در مصرف گاز، از پرداخت هزینه های اضافی گازبها نیز جلوگیری شود.

    معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی اظهار داشت: از مهمترین موارد دیگری که مشترکان باید به آن توجه داشته باشند، تنظیم دمای اتاق در حد استاندارد بین ۱۸ تا ۲۱ سانتیگراد است که دمای رفاه بوده و رعایت آن نقش زیادی در کاهش مصرف گاز دارد.

    وی افزود: همچنین مشترکان دقت داشته باشند شیلنگ‌های گاز را بوسیله بست فلزی مناسب به شیرمصرف و وسایل گازسوز وصل و هیچگاه ازشیلنگ‌های فرسوده و غیراستاندارد استفاده نکنند.

    اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

    خراسان شمالی دارای ۳۲۶ هزار مشترک در بخش های صنعتی، خانگی و عمومی است.

    سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۰ درصد است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *