×
×

مصرف دمنوش گیاهی برای افرادمبتلابه کووید۱۹

  • کد نوشته: 20398
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۴
  • ۰
  • دکتر محمدرضا مسرورچهر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا، اظهار کرد: مزاج زمستان سرد و تر است و می توانیم از دمنوش های گرم برای مصرف در این ایام استفاده کنیم.
    مصرف دمنوش گیاهی برای افرادمبتلابه کووید۱۹
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب و کار آنلاین ،متخصص طب سنتی گفت: مصرف برخی از دمنوش های مناسب فصل زمستان می تواند علاوه بر پیشگیری از کرونا، به عنوان درمان علامتی در افراد مبتلا به کووید۱۹ نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    مصرف دمنوش گیاهی برای افرادمبتلابه کووید۱۹

    مصرف دمنوش گیاهی برای افرادمبتلابه کووید۱۹
    مصرف دمنوش گیاهی برای افرادمبتلابه کووید۱۹

    دکتر محمدرضا مسرورچهر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا، اظهار کرد: مزاج زمستان سرد و تر است و می توانیم از دمنوش های گرم برای مصرف در این ایام استفاده کنیم.

    وی اکثر بیماری های تنفسی در فصول سرد سال را از نوع ویروسی دانست و افزود: ویروس ها نیز دارای مزاج سرد هستند و لذا با دمنوش هایی که مزاج گرم دارند، می توانیم در مقابل بیماری های ویروسی ایمنی بیشتری را کسب کنیم.

    این متخصص طب سنتی ایرانی، با بیان اینکه در حال حاضر با پاندمی کووید۱۹ در جهان مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: مصرف برخی از دمنوش های مناسب فصل زمستان می تواند علاوه بر پیشگیری از کرونا، به عنوان درمان علامتی در افراد مبتلا به کووید۱۹ نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    مسرورچهر، مصرف دمنوش های گرم را به معنی درمان بیماری کویید۱۹ ندانست و تصریح کرد: افراد در صورت مبتلا شدن به کرونا حتما باید تحت نظر یک متخصص عفونی و فوق تخصص ریه قرار گیرند و در صورت عدم نیاز به بستری، در کنار داروهای تجویزی از دمکرده های گیاهی استفاده کنند.

    وی با اشاره به خواص پیشگیرانه دمکرده بابونه، نعناع، گل گاوزبان، آویشن، زوفا، چای کوهی و سرخارگل، عنوان کرد: یک قاشق غذاخوری از یکی از این گیاهان را با آب جوش در داخل یک لیوان می ریزیم و یک نعلبکی برعکس روی لیوان می گذاریم. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه این دمکرده را صاف کرده و اگر دیابت نداشته باشیم می توانیم با یک شیرین کننده مانند شکر، عسل و نبات مخلوط و سپس مصرف کنیم.

    این متخصص طب سنتی، بر مصرف روزانه شیرین بیان تاکید کرد و گفت: شیرین بیان به دو روش مصرف می شود که در روش اول باید نصف قاشق چایخوری رب شیرین بیان را روزانه بخوریم، اما در روش دوم یک قاشق مرباخوری از پودر ریشه شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش می ریزیم و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، آن را صاف می کنیم و با شکر می نوشیم که در صورت ابتلا به فشار خون باید با مشورت پزشک متخصص مصرف شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *